poniedziałek, 13 stycznia 2014

Stosikowo - nowe miejsce Czytelni; Stosikowo 1

Witajcie w Stosikowie.
Więcej na jego temat w stronie pod balonem, lub TUTAJ.
Stosikowo 1
Będzie dziecinnie. Co wieczór czytam coś mojej córce, więc odwiedzając bibliotekę musiałyśmy się porządnie zaopatrzyć.
 "Chcę mieć przyjaciela" Elżbieta Zubrzycka
Literatura polska, 2011, GWP-GDAŃSKIE WYDAWNICTWO PSYCHOLOGICZNE:
Wspaniała książka ucząca czym jest dobra oraz zła, toksyczna przyjaźń.
Wiele wspaniałych myśli do odkrycia dla maluchów.
"Mam oko na liczby" Aleksandra i Daniel Mizielińscy, 
  • Literatura polska, 2012, DWIE SIOSTRY.
  • Książeczka ucząca liczb i spostrzegawczości. Ile przy niej zabawy!
  "Mam oko na litery" Aleksandra i Daniel Mizielińscy, Literatura polska, 2012, DWIE SIOSTRY
W tej publikacji szukamy rzeczy zaczynających się na daną literę.
Uwierzcie mi, wcale nie jest łatwo!
 "Wiersze do poduchy" Małgorzata Strzałkowska , Literatura polska, 2010, BAJKA
Istne wspaniałości. Kilka z wierszyków jest po prostu zachwycających, prawdziwe perełki!
Ilustracje są cudne. 
 "Bajki dla przedszkolaka" praca zbiorowa
Literatura polska, PRISKA-WYDAWNICTWO PODSIEDLIK-RANIOWSKI I SPÓŁKA
Cudne historyjki dla dzieci w wieku przedszkolnym. Nie sposób nie zakochać się w tej książeczce.
 "Dlaczego tatuś krzyczy?" Fulvia degl'InnocentiLiteratura włoska, 2007, WAM
O agresji i wybuchach złości opiekunów i jak ma sobie z tym dziecko poradzić - psychologiczne wynurzenia. Uważam je za średnio interesujące. Są przedstawione w dziwny sposób... 
"Katar żyrafy" Ryszard Marek Groński
Literatura polska, 2004 GWP-GDAŃSKIE WYDAWNICTWO PSYCHOLOGICZNE.
Interesująca historyjka o katarze żyrafy, którym zaraża wszystkich i którego trudno się pozbyć.
"Auto" J.M. Brum, 2013, DWIE SIOSTRY.
 Ciekawie przedstawiona publikacja o budowie auta - obowiązkowa dla przedszkolnych chłopców (ale Tosi też się bardzo podobała). Urocza, bardzo interesująca.
"Co dziś zjadło abecadło" Izabela Mikrut Literatura polska, 2011 IMPULS.
Wesołe wierszyki z alfabetem i zwierzątkami. Teksty są pierwsza klasa, ale zarówno ja, jak i córka czułyśmy niedosyt wzrokowy - ilustracje ładne, ale czarno-białe wydawały się takie smutne, blade i bez polotu.
"Maks i niespodzianki" Katarzyna Zychla, Literatura polska, 2013, SKRZAT.
 Śliczne ilustracje, bajeczne, ale treść nie do końca z mojej bajki.
 
"Maszyny i pojazdy. Plac budowy" Monika Witmann,
  • Literatura niemiecka,2012, MEDIA RODZINA:
Ile tutaj ciekawostek. Nawet ja się dowiedziałam wielu rzeczy.
  • "Mam przyjaciółkę ratownika medycznego" Ralf Butschow
  • Literatura niemiecka, 2011, MEDIA RODZINA.
Seria z mądrą myszą jest niesamowita. Bardzo pouczające książeczki dla maluchów. Polecam gorąco. 
"Skarbnica ulubionych bajek" praca zbiorowa
Literatura brytyjska, 1992,POLSKA OFICYNA WYDAWNICZA BGW
Moja domowa skarbnica - mam ją już od wielu lat w domu. Ostatnio czytamy ją często wieczorami.
Jak zawsze wspaniała. W ilustracjach kocham się od ponad 20 lat!
"Skąd się wzięłam i inne opowiadania dla małych dzieci" Aleksandra Stańczewska.
Literatura polska, 2013, AKSJOMAT.
Opowiadania dość ciekawe, ale nie zachwycające, czułam, że to wszystko już wiem, dziecko też, tak jakbyśmy nic z nich nie wyniosły. 
 "Baśń o stalowym jeżu i baśń o rudobrodym koźle" Jan Brzechwa, 
Literatura polska, 2013, DEAGOSTINI.
Moja rodzina ma całą kolekcję, a to kolejna książeczka z tej wspaniałej serii. Zawsze jestem zachwycona ilustracjami, a wiadomo, że piękne rysunki są niemal najważniejszą składową lektury dziecięcej. A tekst? Brzechwa zachwycał mnie zawsze, bardzo mi się podoba. Dwie, piękne baśnie, pełne polotu i magii.
"Poczytaj mi mamo jeszcze raz" praca zbiorowa, Literatura polska, 2013, NASZA KSIĘGARNIA.
Czytałam wcześniejsze zbiorki, ten jest równie ciekawy i przeznaczony nawet dla starszych dzieci w wieku szkolnym. Mamy tu kilka cennych opowiadań, serdecznie polecam tę publikację. 
"Bajka o kapciuszku" Liliana Bardijewska, Literatura polska, 2008, MILA
Ciepła bajeczka o kapciuszku i jego wyczerpujących przygodach. 
"Biuro Zagubionych Zabawek" Iwona Czarkowska, Literatura polska, 2011, PAPILON.
Genialna publikacja, doceniona i nagrodzona. Polecam z całego serca.
 "Wielka księga wierszy" praca zbiorowa, Literatura polska, 2012, SBM
Książka na pamiątkę ukończenia żłobka - nagroda dla Tosi. Cudowna publikacja. Wiersze i bajki znane przez dzieci i dorosłych, docenione i lubiane. I te ilustracje... Aż głowa boli z nadmiaru piękna.
 "Chrupek i Miętus, dzikie zwierzęta" Delphine Bournay  Literatura francuska, 2013, DWIE SIOSTRY.
O "Chrupku i Miętusie"i o ich innym zbiorku przeczytacie u mnie niedługo. 
Wspaniali bohaterowie, ubaw po pachy :)) Gorąco zachęcam do zapoznania się z tą serią.
Podoba Wam się któraś z nich? Chcielibyście którąś przeczytać?
Wyzwania: 

67 komentarzy:

  1. Rośnie Ci prawdziwy mól książkowy Basiu, tylko pozazdrościć takiej pociechy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W końcu córunia mamusi. :D Nie mogło być inaczej. :)

      Usuń
    2. Hmm, często też tatunia, ale nie czepiajmy się szczegółów ;)

      Usuń
  2. Mądry rodzic z Ciebie :) Czytanie dziecku od małego to podstawa według mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się. Od zawsze wiedziałam, że pewnie zarażę tym córkę. Babcia zaraziła mamę, mama mnie, a ja małą. 4 pokolenia, to niemal jak przeznaczenie - z tym się nie wygra.

      Usuń
    2. Czyli mała książki ma już w genach :)

      Usuń
  3. Zdecydowanie chciałabym poznać Bajki dla przedszkolaka, bo w tym wieku mam szkraba ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krysiu są świetne!!! Koniecznie pożycz z biblioteki. Moja rocznik 2010, a Twój szkrab?

      Usuń
  4. Ale piękne książki. Ja najchętniej wróciłabym do dzieciństwa i książki ,,Poczytaj mi mamo" :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Same fajne książeczki. Chętnie bym poczytała, gdybym miała komu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja na szczęście mam komu czytać te cacuszka :)

      Usuń
  6. Jej, jakie wspaniałe te książki!

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam przeglądać zdjęcia książek, więc bardzo się cieszę z nowego miejsca czytelni :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też zachwycam się wszystkimi stosikami!

      Usuń
  8. Z tego co pamiętam, mnie także książka "Dlaczego tatuś krzyczy" nie przypadła do gustu, natomiast przygody Julki czytamy ciągle i ciągle od nowa :) Jeśli chcemy porozmawiać z dzieckiem o złości, warto sięgnąć po "Po co się złościć" Elżbiety Zubrzyckiej, ze wskazówkami dla dorosłych-czytających na końcu. Pozdrawiamy czytelniczo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, "Dlaczego tatuś..." była niezrozumiała i dla mnie i dla małej i jakaś taka odpychająca i napisana jakoś tak dziwnie, totalnie nie mogłam się w nią wczuć.

      Dziękuję za informację. Może i poszukam, warto o wszystkim rozmawiać z maluchami.

      Usuń
  9. Co dziś zjadło abecadło miałam, ale wydałam jakiemuś dziecku.
    Maksa jestem bardzo ciekawa;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ilustracje piękne w nim, ale treść nie najlepsza.

      Usuń
    2. "Ilustracje piękne w nim, ale treść nienajlepsza" - czy mogę poprosić o bardziej przejrzyste argumenty odnośnie treści? Przyznam, że znam całą serię o Maksie, wiele recenzji, ale po raz pierwszy spotkałam sie z taka oceną treści, bardzo nieprecyzyjną i nic nie wnoszącą dla Czytelników... Z serdecznym pozdrowieniem Mama malego wielbiciela wszystkich części o Maksie :)

      Usuń
    3. Z tego co pamiętam, to treść wydała mi się zwyczajna i bez polotu, nie dojrzałam z niej żadnego przesłania i nauki dla dziecka, ale ilustracje były zachwycające. Proszę pamiętać, że przeczytałam tylko tę jedną książeczkę z serii i, że ile osób, tyle opinii. To co mnie może zachwycić, pani może się totalnie nie spodobać. Pozdrawiam.

      Usuń
    4. To tylko króciuteńkie wzmianki na temat danej książeczki, a nie recenzje. Pozdrawiam.

      Usuń
  10. Gratuluję córeczki i jej wielkiego zainteresowania literaturą. To naprawdę cudowne. Sama jak byłam malutka uwielbiałam te chwile, gdy rodzice przed zaśnięciem czytywali mi bajki lub - co przypomniała mi jedna z lekturek Twojej córeczki -razem bawiliśmy się w gry słowne, tj. szukanie wszelkich słów na daną literę, słów powiązanych ze sobą tematycznie itd.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taaaak, tych gier jest wiele, a córeczka rośnie taka fajna, bo ma fajną mamunię ;P:DDD.

      Usuń
  11. Hyh, wygląda kolorowo, ale ja już z takich lektur wyrosłam. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może kiedyś do nich wrócisz jak będziesz miała swojego malucha?

      Usuń
  12. Super stosik! :) Świetnie, że Twoja córeczka od małego czyta, tak powinno być :) Zresztą, co tu dużo mówić, ona ma świetny przykład :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, od małego dbam, żeby miała ciągły kontakt z książką. Myślę, że to w przyszłości zaprocentuje.

      Usuń
  13. Bardzo dobrze, że Twoja córka od małego ma styczność z książkami:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo o to zabiegam, ale mała też to uwielbia :)

      Usuń
  14. Odpowiedzi
    1. Często tak mówię innym przy ich stosikach hahaha, że mają zacne stosiki :)

      Usuń
  15. O jeju jeju ile tutaj książek. Mam nadzieję, że i ja za niedługi czas będę miała okazję czytać taką literaturę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy to znaczy, że starasz się o dziecko, czy że jesteś w ciąży, czy co? :))

      Usuń
  16. Uroczy stosik, słodkie okładki :)

    Basiu, nominowałam Cię do LIEBSTER BLOG AWARD :)
    http://coolturalna.blogspot.com/2014/01/liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, już odpowiedziałam u Ciebie.

      Usuń
  17. Dorosłe dziecko ze mnie, ale z sentymentu chętnie bym przygarnęła "Poczytaj mi...", a ze względu na szatę graficzną autorstwa Mizielińskch - oba "Mamoka";)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O "Mam oko na..." napiszę za jakiś czas. Świetne książeczki.

      Usuń
  18. To nie stosik, tylko stosisko :), ale fajnie, że tak...dzieci powinny od małego być zainteresowane książeczkami. Rośnie nam nowe pokolenie moli książkowych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niech rośnie na zdrówko :) Chociaż ona woli lale i koleżanki, to książką nie pogardzi :)

      Usuń
  19. Fantastyczne książki :) Rosną nam Basiu małe moliki książkowe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No pewnie! Nic, tylko się cieszyć ;)

      Usuń
  20. Cudności :) moja córa sama już wybiera sobie książki, ale małemu ja i czytamy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja też ze mną wybiera, ale jeszcze jest mała, woli pobawić się zabawkami w bibliotece i popatrzeć sobie gdzieś :)

      Usuń
  21. Piękny stos, który cieszy moje oczy :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Szczególnie ciekawa jest ta książeczka o toksycznej przyjaźni!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepsza z nich wszystkich, napisze o niej za jakiś czas.

      Usuń
  23. Stosik robi wrażenie:) My jesteśmy po lekturze "Kataru żyrafy" oraz Maksa. Obie są warte tego, by po nie sięgnąć. Ostatnio oglądałam w księgarni książeczki "Mam oko..." i przymierzam się do ich zakupu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A nie masz ich w bibliotece? Może pożycz, zanim kupisz. Ja ich już nie kupię, wystarczy, że pożyczyłam na mc.

      Usuń
  24. szukam i szukam swojego komentarza i nie widzę ,a pamiętam, że dodawałam...;/ w każdym razie książki dodane do wyzwania - przeczytane, opinie przedstawiona, więc oczywiście, że się zaliczają;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super!!!
      Zerknę w spam, może tam jest.

      Usuń
    2. Nie, niczego tam nie było.

      Usuń
  25. Jak oglądam takie piękne książeczki i to w takiej ilości, to czasami trochę zazdroszczę, bo jednak bajki mojego dzieciństwa nie wyglądały tak wspaniale. Pewnie nadrobię, gdy pojawi się na świecie mój szkrab:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na stówę nadrobisz. Teraz możesz sobie u mnie pooglądać :)

      Usuń
  26. Jednym słowem mogę napisać: bajecznie. ;)
    I teraz odpowiedź na Twoje pytanie:
    Dodałam więcej książek, ale było one zaległe z zeszłego roku, a nie obecne, więc ich nie dodawałam. ;)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  27. O matko, jak mi się ciepło na sercu zrobiło - właśnie sobie przypomniałam z wczesnego dzieciństwa te maleńkie książeczki z serii "Poczytaj mi mamo". Miałam taką śliczna "Calineczkę". Muszę jej poszukać! Dobrze że sobie o tym przypomniałam (dzięki Twojemu wpisowi).

    OdpowiedzUsuń
  28. Skarbnica ulubionych bajek. Nie chce Pani czasem sprzedac tej książki???

    OdpowiedzUsuń
  29. Skarbnica ulubionych bajek. Nie chce Pani czasem sprzedac tej książki???

    OdpowiedzUsuń

Wasze uwagi są dla mnie cenne.
Dziękuję.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...