sobota, 4 stycznia 2014

04.01.2014 - Pozytywny Rok 2014


Cześć jak czapka - tak mówi moja córka.
Ja zazwyczaj dodaję:  Cześć jak czapka Misia Uszatka :)

Post z cyklu "Pozytywny Rok 2014"


Kilka informacji na temat dzisiejszego dnia:
- czas wschodu słońca: 07:44
- czas zachodu słońca: 15:37
- to dzień: Tytusa, Anieli, Eugeniusza, Angeliki

- książka, którą zamierzam dzisiaj czytać: Przeczytałam już: "Ćpunkę" Barbary Rosiek i "Kronos" Witolda Gombrowicza, nadal czytam "Bajki dla Marysi..". Zaczęłam także czytać anegdoty z życia de Sade. 

- moje odczucia względem tych lektur: Nie będę nic zdradzać na temat "Kronosu"-recenzja jutro po południu. "Bajki..." są bardzo interesujące. "Ćpunka" mnie intryguje, wkurza, dołuje - cały miszmasz emocji i uczuć-recenzja we wtorek po południu. Markiz de Sade to była dopiero... intensywna postać.

-planuję się zabrać do czytania opowiadań Edgara Allana Poe - wyzwanie u Lustitii
-niedługo muszę ruszyć coś do mojego wyzwania Czytam literaturę amerykańską, żeby być przykładką organizatorką :). Już wiem, że będzie to "Wielki Marsz" Kinga - także do Weekendu Ewy-Książkówki w Czytelni - upiekę dwie pieczenie na jednym ogniu, to lubię :) Ba, nawet i więcej, bo post załapie się także do mojego wyzwania Czytam Kinga :)


- dobra myśl Beaty Pawlikowskiej: 
"Cały czas należy do Ciebie.Nie mów, że masz go za mało.Masz dokładnie tyle czasu,ile będziesz chciała mieć". 
Hmm, czuję, że Pani Beata ma rację. Nigdy się dogłębnie nad tym nie zastanawiałam, ale jednak coś w tym jest, jednak to prawda. Ile razy mi się to sprawdziło. 
Jak sobie rozplanuję, tak będę miała. Jak pokieruję swoim życiem, takie ono będzie (w przeważającej większości). 
Niespieszne bądź na wariata, ale rzeczywiście zależy to tylko ode mnie.
Myślę,że mam po prostu możliwości pokierować tak swoim życiem i mogę tak mówić. Gorzej by było, gdybym nie miała pieniędzy, ledwie wiązała koniec z końcem i musiała pracować na kilku etatach, żeby zarobić na rachunki i rodzinę.
A co Wy o tym myślicie?
Możecie sami pokierować swoim życiem? 
Macie dokładnie tyle czasu, ile chcielibyście mieć?


------------------------------------------------------------

Notka informacyjna:
Dzisiaj po południu opublikuję post z cyklu Bibliotecznie p.t.: PRZYSZŁOŚĆ BIBLIOTEK.
Zapraszam Was do sprawdzenia jak wyglądają najnowocześniejsze biblioteki świata. Dowiecie się także w jakim kierunku biblioteki będą się rozwijać.

24 komentarze:

  1. Dobra myśl prawdziwa aż do bólu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Myśl Beaty Pawlikowskiej jest jak najbardziej trafna.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawią mnie te anegdoty z życia de Sade, czytałem jego "100 dni Sodomy" :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "120 dni Sodomy" - mam ją w planach. I jak ją odebrałeś? Szokująca?

      Usuń
  4. A propo wyzwań, nie czytałem jeszcze Kinga, ani Rice, co się stanie, jeślinie przeczytam na czas?
    Myśl na dziś jest jak najbardziej prawdziwa, każdy ma tyle samo czasu i od niego zależy jak sobie go zaplanuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przecież Cię za to nie zabiję, prawda? Postaraj się najszybciej jak Ci sie uda. Pamiętaj, że w podsumowaniach można wygrać niespodziankę:)

      Usuń
  5. Myśl idealna na dziś... Tak się zmobilizowałam, że o 10:17 mam już za sobą porządki i dokończenie prezentacji na studia ;) Może uda się rzeczywiście zrealizować wszystko, co zaplanowałam i jeszcze więcej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podziwiam za zorganizowanie:) Ja mam dzisiaj takiego lenia, że w zasadzie oprócz małych porządków i zrobienia gofrów na deser (obiad już mam na szczęście) planuję resztę czasu poświęcić tylko mężowi i... książkom :D

      Usuń
    2. @Kulturka - ło!! A cóż to za ranny ptaszek :) Wspaniale, tak trzymaj!!

      @a_psik - leń też musi czasami przyjść, jest sobota, trzeba odpocząć, poczytać :))

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. Ona ma naprawdę ciekawe stwierdzenia. Niby takie oczywiste, ale kto nad tym myśli, prawda?

      Usuń
  7. Myśl prawdziwa, chyba to my sami sobie narzucamy czym wypełnimy nasz czas :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, szczególnie jeżeli mamy takie możliwości.

      Usuń
  8. Zgadzam się, że dobre planowanie potrafi zdziałać cuda. Dzięki temu i dyscyplinie jesteśmy w stanie zrobić dużo więcej i lepiej:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, nasze działania są bardziej efektywne.

      Usuń
  9. Racja. Sami decydujemy o tym, jak wypełnimy swój czas.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja zawsze mam za mało czasu :D Często brakuje mi doby na to, co chcę robić, ale to wynika z mojej nadgorliwości :)
    Jestem strasznie ciekawa recenzji "Kronosa". Bardzo intryguje mnie ta książka..

    OdpowiedzUsuń
  11. Dobra myśl, chociaż każdy lubi zrzucić winę na kogoś innego jeśli coś nie wyjdzie. Prawdą tez jest, że jeśli coś lubimy to czas płynie za szybko ;-)

    OdpowiedzUsuń

Wasze uwagi są dla mnie cenne.
Dziękuję.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...