sobota, 25 stycznia 2014

Stosikowo 2 - stosik książek.

Witam ponownie w Stosikowie, które jest ciągle w budowie:)
Tuż obok adresu Stosikowo 1 znalazło swoje miejsce Stosikowo 2 :)
Oto ono:
Wszystkie książki zostały pożyczone z biblioteki.

"Hera moja miłość" Anna Onichimowska
Literatura: polska
wydawnictwo: Świat Książki
data wydania: grudzień 2007 (data przybliżona)
ISBN: 978-83-247-1036-2
liczba stron: 158
słowa kluczowe: narkomania, heroinizm, heroina
kategoria: literatura dziecięca/młodzieżowa
język: polski
typ: papier
Kolejna, ale nietypowa książka o narkomanii. Główny bohater, Jacek, któremu teoretycznie niczego nie brakuje, wraz z dziewczyną sięga po narkotyki. Książka opisuje całą rodzinę Jacka, pozornie idealną. Jednak pozory mylą - dla matki Jacka liczy się głównie kariera, jego ojciec wciąż wyjeżdża w delegacje a do tego ma problemy z alkoholem. Cała sytuacja diametralnie zmienia się, gdy mały Michał (brat Jacka) sięga po skręta...-źródło.
Powyższa zapowiedź jest banalna, ale, uwierzcie mi, z pewnością książka taka nie jest.
Przeczytana. Niedługo napiszę o niej w Czytelni.

--------------------------------------------------------------

"Bidul" Mariusz Maślanka
Literatura: polska
wydawnictwo: Świat Książki
data wydania: 2004 (data przybliżona)
ISBN: 83-7391-454-4
liczba stron: 254
słowa kluczowe: bidul, dom dziecka, rodzina, patologia
kategoria: Literatura piękna, literatura młodzieżowa
język: polski
typ: papier
Dziesięcioletni Borys, chłopiec z patologicznej, wiejskiej rodziny, zostaje oddany do domu dziecka. Dzień po dniu Borys relacjonuje wydarzenia, których jest uczestnikiem lub świadkiem, opowiada o świecie wynaturzonym, wstrętnym i nieludzkim. - źródło.
Przeczytana. Niedługo napiszę o niej w Czytelni. 

--------------------------------------------------------------

"Podróże z Herodotem" Ryszard Kapuścińki
Literatura: polska
wydawnictwo: Znak
data wydania: 10 sierpnia 2005
ISBN: 8324004823
liczba stron: 264
słowa kluczowe: Herodot, podróże, reportaż
kategoria: biografia/autobiografia/pamiętnik
język: polski
typ: papier
Kiedy Ryszard Kapuściński wyruszał w swoją pierwszą zagraniczną podróż, dostał w prezencie "Dzieje" Herodota. Dzieło starożytnego historyka towarzyszyło mu w wędrówkach po Indiach, Chinach, Azji Mniejszej i Afryce. W swojej najnowszej książce sławny reporter opowiada o wielu fascynujących wydarzeniach politycznych i historycznych, których był naocznym świadkiem, zestawiając je z faktami opisywanymi przez Herodota. Zastanawia się, jak sposób podróżowania, przekazywania wiadomości i opisywania dziejów wpływa na rozumienie świata. I choć wydawać by się mogło, że od czasów Herodota w pracy reportera zmieniło się prawie wszystko, to jednak i współcześnie, mimo natłoku informacji z różnych części globu, trudno zrozumieć bieg historii. Dla tych, którzy chcą podjąć ten wysiłek, książka Ryszarda Kapuścińskiego jest wspaniałym przewodnikiem, przede wszystkim dlatego, że nie udziela gotowych odpowiedzi, a uczy stawiać mądre pytania. - źródło.
Przeczytana. Niedługo napiszę o niej w Czytelni. 

--------------------------------------------------------------

"Szczury i wilki" Grzegorz Gortat
Literatura: polska
wydawnictwo: Nasza Księgarnia
data wydania: 2009 (data przybliżona)
ISBN: 978-83-10-11621-5
liczba stron: 272
słowa kluczowe: antysemityzm, literatura polska
kategoria: literatura współczesna
język: polski
typ: papier
Piętnastoletni Henryk uważa się za prawdziwego Polaka. Z zaangażowaniem broni "czystości" polskiej krwi. Jego autorytetem jest Adolf Hitler, a biblią Mein Kampf. "Żadnej litości dla wroga. Litość jest oznaką słabości", "Chorych trzeba oddzielić od zdrowych. Kretyni, karły, Żydzi, degeneraci: wyeliminować ich, to naprawić błąd natury" - zapamiętale głosi za przywódcą neonazistowskiej organizacji. Bezwzględnie i brutalnie wciela te idee w życie. 
Jednak czy naprawdę pojmuje, o co walczy? Czy byłby równie oddany sprawie, gdyby doświadczył piekła Auschwitz?
Najnowsza powieść Grzegorza Gortata skłania do refleksji na tym, jak wciąż żywe i niebezpiecznie są przekonania, które w ubiegłym wieku doprowadziły do Holokaustu. Stawia pytania, czy błędy historii są rzeczywiście nauką i przestrogą. - źródło.
Jestem w połowie książki. 

--------------------------------------------------------------

"Poczwarka" Dorota Terakowska
Literatura: polska
wydawnictwo: Wydawnictwo Literackie
data wydania: 2001 (data przybliżona)
ISBN: 8308030947
liczba stron: 322
słowa kluczowe: zespół downa
kategoria: Literatura piękna
język: polski
Adam i Ewa, bohaterowie powieści, żyją prawie jak w serialu. Mają po trzydzieści lat i starannie opracowany rodzinny biznesplan . Ład ich świata burzy pojawienie się córeczki, innej, niż oczekiwali. Mężczyzna i kobieta każde na swój sposób poznają to nowe życie. Między odrzuceniem a miłością kryje się niejedna tajemnica. - źródło.
Nie mogę się już doczekać przeczytania tej książki. Trudna i intrygująca tematyka. 

--------------------------------------------------------------

"Madame" Antoni Libera
Literatura: polska
wydawnictwo: Znak
data wydania: 1999 (data przybliżona)
ISBN: 83-7006-916-9
liczba stron: 390
słowa kluczowe: nauczycielka francuskiego, szkoła w PRL, szkolna miłość,
kategoria: literatura współczesna
język: polski
typ: papier
Powieść jest ironicznym portretem artysty z czasów młodości, dojrzewającego w peerelowskiej rzeczywistości schyłku lat sześćdziesiątych.Narrator opowiada o swoich latach nauki i o fascynacji starszą od niego, piękną, tajemniczą kobietą, która uczyła go francuskiego i dała mu lekcję wolności. Jest to zarazem opowieść o potrzebie marzenia, o wierze w siłę Słowa i o naturze mitu, a także rozrachunek z epoką peerelu. Tradycyjna narracja, nie pozbawiona wątku sensacyjnego, skrzy się humorem, oczarowuje i wzrusza. - źródło.
Jestem jej bardzo ciekawa. 

--------------------------------------------------------------

Czy czytaliście którąś z tych pozycji?
Jeżeli tak, to czy wam się podobała?
Którą chętnie byście dorwali w swoje ręce?



Post z cyklów: 
oraz 
(wszystkie pozycje zostały mi polecone przez wykładowcę na studiach z bibliotekoznawstwa)

20 komentarzy:

  1. Stos jak się patrzy! Jestem ciekaw Twoich wrażeń z lektury "Madame".

    OdpowiedzUsuń
  2. Żadnej nie czytałam, chyba nic w moim guście, ale życzę Ci udanej lektury :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, mam tak samo ;p. Nic, nawet na oczy nie widziałem takich książek ;D. Ale czy to jakiś fetysz do tych sztywnych okładek ;p?

      Miłej lektury :*!
      Melon

      Usuń
  3. Świetny stosik:) Czytałam "Poczwarkę" i "Bidul". W "Bidulu" przeszkadzały mi te popełniane błędy ortograficzne, strasznie utrudniało to czytanie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wiesz chyba, co z tego czytałam? :D Tak...tak...Kapuściński. A czy mi się podobał? On się musi podobać!!!! Czekam na Twoją opinię :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne książki wybrałaś. Z niecierpliwością czekam na recenzje:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam pierwszą książkę parę lat temu i pamiętam, że nawet mi się podobała.

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam "Poczwarkę". Gwarantuje Ci niezapomniane emocje po tej powieści. Polecam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Kinga żadnej z tych książek nie czytała, więc Kinga czeka niecierpliwie na recenzje. Może coś Kingę zainteresuje. Nie wiadomo. Ot, Kinga dodaje Basi taki nieco dziwny komentarz. I cieszy się z tego bardzo. :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Najbardziej ciekawia mnie "Podróże z Herodotem", natomiast "Hera. Moja miłość" to nie moja bajka...

    OdpowiedzUsuń
  10. Jestem ciekawa, jak spodoba Ci się "Madame". Czytałam ją jeszcze w liceum i byłam zachwycona :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Osobiście chciałabym poznać "Hera moja miłość", ale poczekam najpierw na twoją recenzje.
    Życzę miłej lektury.

    OdpowiedzUsuń
  12. Czytałam "Poczwarkę" dawno temu, ale bardzo ci ją polecam!

    OdpowiedzUsuń
  13. Czytałam wszystkie książki Anny Onichimowskiej z tej serii i przyznam, że bardzo mi się podobały, więc czekam na Twoją recenzję!

    OdpowiedzUsuń
  14. "Hera moja miłość", to książka którą przeczytałam bardzo dawno temu, jest to jedna z moich ulubionych o tej tematyce..

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawa jestem, jak spodoba Ci się "Poczwarka". Mnie się podobała :)
    "Madame" też chciałabym przeczytać. Zresztą ciągle się zbieram, żeby ją kupić.

    OdpowiedzUsuń
  16. Czytałam Poczwarkę. Niesamowita książka.

    OdpowiedzUsuń
  17. Widzę tu sporo książek, które zapowiadają się raz, że ciekawie, a dwa, że emocjonalnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ale fajny stosik! Z żalem stwierdzam, że nic nie czytałam ;)

    OdpowiedzUsuń

Wasze uwagi są dla mnie cenne.
Dziękuję.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...