poniedziałek, 27 stycznia 2014

Stosikowo 3 - książki z Wydawnictwa M

Kolejne cudowności, które pochodzą z Wydawnictwa M.
Autorka podejmuje jeden z najbardziej unikanych tematów - cierpienie. Pisze o nim językiem prostym, czasami wręcz do okrucieństwa, ale nigdy retorycznym. Czytelnikowi ani na chwilę nie dane jest zapomnieć, że pani Z. jest chora, i to ciężko chora. Wystarczy jednak szparka w kuchennym oknie, aby do historii wślizgnął się platan czy kos. I wierna, wyrozumiała i litościwa kotka. Widać wyraźnie życie, które może - ale pani Z. nigdy by tego nie powiedziała i z pewnością odrzuca taką myśl - przepełniać dumą i szczęściem. Życie naznaczone, ale piękne. Pełne marzeń, wspomnień, duchów, mądrości. Marino Sinibaldi - tekst pochodzi ze strony Wydawnictwa M.
------------------------------------------------------------------ 
 
Wędrówka po świecie dzisiaj zapomnianym, ale zapraszającym do zatrzymania się w biegu, spojrzenia w gwiazdy, a także w głąb siebie... 
Tytuł odnosi się do zderzenia życia i żywiołu ognia. Jest wyrazem gorzkiej nadziei, której mrówki w płonącym ognisku nie tracą. Symboliczna wymowa mrówki jest głębsza wobec ogarniającego nas ognia wojen, a nade wszystko naukowej zabawy z możliwością nieobliczalnych skutków i  katastrofy.

MRÓWKI W PŁONACYM OGNISKU to zatrzymane w czasie pewne miejsce na ziemi wraz z jego mieszkańcami, którzy zbyt długo wstydzili się swojej wiejskości i są obciążeni kompleksem gorszości. Autorka ukazuje znaną jej wieś powojenną, a także zachodzące na niej zmiany, które powodują, że miejsce to nie jest już wsią, ale jeszcze długo nie będzie miastem. 

Opisywana wieś pracuje, cierpi i bawi się. Ludzie planują małżeństwa - czasem z egoistycznych i materialnych pobudek – wychowują dzieci, pomagają sobie, nieraz się okradają, mają swoje ambicje i słabości. Po prostu żyją. 
Przytaczane zwroty językowe i śpiewane kiedyś piosenki, zderzane są z dzisiejszym wirtualnym światem, w którym obowiązują już inne zasady.
Świat opisywany przez Autorkę jest dzisiaj niemodny, często zapomniany, ale mody mijają, a życie toczy się nadal i dlatego warto czasem zatrzymać się na chwilę, spojrzeć w gwiazdy, a potem także w głąb siebie.
TERESA OLEŚ - OWCZARKOWA z wykształcenia psycholog, publikowała na łamach „Gościa Niedzielnego” i w innych pismach głównie na Śląsku. Debiutowała powieścią „Rauska”. Książka „Mrówki w płonącym mrowisku”, mimo że z realizmem ukazuje dawne życie na wsi, jest metaforą symbolicznego obrazu życia na Ziemi. -tekst pochodzi ze strony Wydawnictwa M.
---------------------------------------------------------------------

A oto Państwo Bower. On - Gregory, Amerykanin niemieckiego pochodzenia, oficer wojsk rakietowych, według metryki ,,chrześcijanin". Ona - Judith, amerykańska żydówka zmagająca się z pytaniami o sens życia i wiarę. W tle historia ich  małżeństwa skomplikowana obecnością ,,tego trzeciego", Abla, który wydaje się świetnie rozumieć żonę brata i podzielać jej marzenia. ,,Nocna rozmowa" odziera z pozorów związek niszczony przez kolejne postawy i decyzje. Wyznania, choć nie pozbawione uporu i dumy, pomagają zrozumieć, co złożyło się na życiową porażkę. W konsekwencji każdy z nas będzie musiał odpowiedzieć sobie na pytania o zrozumienie, miłość i lęk.tekst pochodzi ze strony Wydawnictwa M.
-----------------------------------------------------------------

"Ślady krwi"  to niemal sensacyjnie rozwijająca się opowieść o czterech kolejnych pokoleniach rodziny, której koleje poznajemy podczas odzyskiwania i odkłamywania pamięci przez głównego bohatera. Powieść nie została napisana dla prostego pokrzepieniu serc. Ale chociaż odkryta prawda boli jeszcze mocniej daje w zamian szansę na jednostkowe i wspólnotowe ocalenie. 

Napisana z rozmachem powieść Jana Polkowskiego to niezwykła próba rozmowy z Polakami o ich współczesnej kondycji za pomocą sięgnięcia po ważne składniki narodowej tożsamości – zmagania z niemieckim i rosyjskim totalitaryzmem, doświadczenie absurdalnej rzeczywistości PRL, walka o niepodległość, dramat kolaboracji, pamięć Kresów, dylematy wiary w Boga, ale i bogata tradycja kulturowa – jak choćby opisy Wołynia odsyłające do Pana Tadeusza – to wszystko składa się na wielką, polifonicznie opowiedzianą przygodę polskiego losu. Mimo pesymizmu i wiernego obcowania z polską klęską autor daleki jest od stereotypowego rozmiłowywania się w martyrologii. Pozostaje ironicznym i niezależnym obserwatorem. W tym leży siła Śladów krwi.

Czytelnicy, którzy poszukują w literaturze poważnej próby zmierzenia się z polskością na serio, a dla  których styl, piękno języka i ciągłość kultury nie są obojętne, na pewno się nie zawiodą! - tekst pochodzi ze strony Wydawnictwa M.


---------------------------------------------------

 Poza powyższymi czterema lekturami Wydawnictwo M przysłało mi także najpiękniejszą na świecie Biblię w wydaniu rodzinnym. Boskie wydanie Pisma Świętego Starego i Nowego Testamentu. Wyraźna, czytelna czcionka, piękna oprawa i specjalna biała obwoluta przygotowana specjalnie na prezent komunijny. Zachowam ją dla siebie, o tak "porządnej", rodzinnej, a nie kieszonkowej (z literkami wielkości ziarenek piasku) biblii marzyłam od lat. Jestem nią zachwycona i w najbliższym czasie napiszę o niej kilka słów. Nie mogę odmówić sobie tej przyjemności. Mój siostrzeniec ma w tym roku komunię, będę musiała kupić mu taki wspaniały egzemplarz. 
 Biblia z białą obwolutą do nabycia tutaj.
Post z cyklu: Stosikowo

30 komentarzy:

  1. Czekam zatem na Twój wpis dotyczący "boskiego wydania Biblii" - też byłabym zachwycona :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha specjalnie użyłam tego określenia:))). Napisze o niej "na dniach".

      Usuń
  2. Mrówki w płonącym ognisku chciałabym też przeczytać, więc tym bardziej jestem ciekawa Twojej opinii na temat tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  3. O, ja tez czekam właśnie na przesyłkę z wydawnictwa M :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ostatnio mam sporą ochotę na kryminały...;PP więc sama wiesz...poza tym z chcę sobie kupić Biblię, bo mam sporo obrazkowych, ale ta "dla dorosłych" to u rodziców została;)

    OdpowiedzUsuń
  5. "Ślady krwi" mogę polecić, choć nie jest to łatwa ani przyjemna lektura...

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniałe nabytki a Biblia piękna pamiątka.

    OdpowiedzUsuń
  7. Super wydana "Biblia" :) Jestem szczególnie ciekawa tego Polkowskiego!

    Pozdrawiam i życzę miłego czytania,
    W.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jaki fajny stosik,a "Mrówki też za mną chodzą,ale kiedy je dopadnę i przeczytam to nie wiem hihi;-) Pozdrawiam śnieżnie,bo u mnie ciągle sypie;-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam wszystkie powyższe tytuły wydawnictwa M. Świetne pozycje.

    OdpowiedzUsuń
  10. "Ślady krwi", "Mrówki" czekają na czytanie. Biblię kupiliśmy córce z okazji 25 urodzin.
    "Nocna rozmowa" mnie intryguje.
    Miłego czytania.

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetne pozycje! A to wydanie Biblii również posiadam - piękne!!
    Pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  12. Zazdroszczę "Nocnej rozmowy" i Biblii! Chciałam kupić dla babci na Dzień Babci, a jak ujrzałam cenę w empiku i matrasie 300 zł, to zwątpiłam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://www.wydawnictwom.pl/p/1013/biblia-na-i-komuni%C4%99-%C5%9Bwi%C4%99t%C4%85

      http://www.wydawnictwom.pl/p/994/biblia-pismo-%C5%9Bwi%C4%99te-starego-i-nowego-testamentu

      Tu masz w cenie 65 zł plus przesyłka.

      Usuń
  13. Mnie już od dłuższego czasu interesuje książka Polkowskiego.

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo fajny stosik :) Masz co czytać na najbliższe dni :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Chętnie bym przeczytała "Nocną rozmowę" - może kiedyś się uda :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Czytałam te 4 powieści, które otrzymałaś. Najbardziej podobało mi się "Ostatnie lato" ze względu na temat żegnania się z życiem i wspomnień dzieciństwa we Włoszech. A przez "Ślady krwi" trudno mi było przebrnąć. To książka nie w moim stylu, napisana językiem, jakiego nie lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  17. "Ostatnie lato" czeka na półce:) Zazdroszczę pięknego wydania Biblii:)

    OdpowiedzUsuń
  18. To wydanie Pisma Świętego jest cudowne :) Życzę przyjemnej lektury.

    OdpowiedzUsuń
  19. "Mrówki..." to zdecydowanie książka dla mnie. Czekam na Twoją recenzję:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Czytałam "Ostatnie lato" i "Mrówki..." - warte uwagi, z\decydowanie :)
    "Ślady krwi" nadal na mnie czekają, a Biblię dostałam podóżniczą. I faktycznie jest bardzo kompaktowa, ale czcionka baardzo malutka ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. "Nocna rozmowa" czeka u mnie na półce, a "Ostatnie lato" czytałam i pamiętam, że odebrałam ją pozytywnie choć chyba miałam kilka zastrzeżeń.

    PS. Również mam ten egzemplarz Biblii - jest cudowna! Zdecydowanie warto mieć takie piękne wydanie w domu :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Dobre wydanie Biblii zawsze warto mieć. I faktycznie na prezent też idealne.

    OdpowiedzUsuń
  23. Gratuluję najnowszych zdobyczy. Bardzo lubię takie posty :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Pięknie stosik rośnie - pierwszej pozycji zachwyciła mnie okładka i się rozmarzyłam nad kwiatkami w ogrodzie, ups a tu o książkach mowa ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  25. czytałam Nocna rozmowę i Mrówki naprawdę świetne :)

    OdpowiedzUsuń

Wasze uwagi są dla mnie cenne.
Dziękuję.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...