sobota, 29 marca 2014

29 marca - Pozytywny Rok 2014. Książki...inaczej.

Witam. 
Kilka informacji na temat dzisiejszego dnia:
- czas wschodu słońca: 05:16

- czas zachodu słońca: 18:04

- to dzień: Wiktoryna, Helmuta, Eustachego

- dobra myśl Beaty Pawlikowskiej: 
Odważnie podejmuję decyzje.
Tylko takie, do których mam
pełne przekonanie.
- książka, którą zamierzam dzisiaj czytać: Dzisiaj wieczorem będzie na dwójce The Voice of Poland, więc nie wiem czy będę w stanie cokolwiek poczytać. Czeka na mnie: "Magiczna biblioteka. Zbójeckie księgi młodego wieku." Grzegorza Leszczyńskiego 
źródło

-moje odczucia względem tej lektury: Kopalnia wiedzy dla bibliotekarzy. Nie mogłam się powstrzymać.


Magiczna biblioteka. Zbójeckie księgi młodego wieku - opis produktu:
To książka wyjątkowa pod każdym względem. Z jednej strony jest zbiorem szkiców/esejów literackich osadzonych we współczesnej kulturze - zarówno w warstwie kultury wysokiej, jak i popularnej. Pogłębione i wielowątkowe refleksje podparte są dużą wiedzą autora z wielu dziedzin: literaturoznawstwa, psychologii, pedagogiki, socjologii, filozofii, antropologii kultury, wskazując na dużą swobodę i erudycję w konstruowaniu kontekstów literackich. Praca składa się z 3 części. Wielki początek - to analiza literaturoznawcza baśni jako źródła przeżyć literackich, dająca podstawę dalszego rozwoju emocjonalnego i literackiego przyszłego czytelnika.  
Kolejna część Gorące lektury gorącej młodości to rozważania nad tekstami/książkami, które rozpalają wyobraźnie, śmieszą, straszą, wykraczają często poza powszechnie przyjęte normy obyczajowe, czyli książki zbójeckie, chętnie czytane przez dzieci, modne, szokujące, wywołujące zainteresowanie mediów i oczywiście samych młodych odbiorców. Tę część kończy bardzo interesujący i niezmiernie potrzebny bibliotekarzom tekst o współczesnej literaturze dla dzieci i młodzieży (z ostatniego piętnastolecia) omówiony w aspekcie wartości poznawczych, relacji między tekstem a ilustracją oraz rynku książki.  
Z drugiej strony książka G. Leszczyńskiego - znakomitego specjalisty w zakresie literatury dziecięcej - pełni funkcję użytecznego poradnika określonego mianem Złotej biblioteki, omawiającego problemy kanonu książek dla młodych - w aspekcie historycznym i współczesnym, zawierającego zestawy tytułów znajdujących się w różnych kanonach, wykaz ważniejszych nagród literackich dla dzieci, adresów internetowych pomocnych w pracy bibliotekarza. Cennym walorem tej interesującej pozycji jest Subiektywny kanon książek, czyli adnotowany opis stu cennych publikacji dobranych przez autora z pominięciem reguł formalnych i tematycznych. Wobec tych książek młody czytelnik nie może być obojętny. Kanon - w ujęciu edytorskim - został graficznie wkomponowany w podstawowy tekst tak, aby z książki można było korzystać w sposób dwojaki - poprzez lekturę esejów lub lekturę kanonu.  
Publikację charakteryzuje ciekawe opracowanie graficzne autorstwa Andrzeja Tomaszewskiego i wysoki poziom edytorski. Jest to publikacja zarówno do studiowania, jak i praktycznego wykorzystania w pracy bibliotekarza. Jej wielofunkcyjność treściowa poszerza znacznie krąg odbiorców, który wykracza daleko poza zawód bibliotekarza, nauczyciela, literaturoznawcę.- źródło tekstu.

Książki...inaczej.

 Dzieła stworzone z książek przez Roberta The przeszły całkowitą metamorfozę. Znajdziemy tu m. in. Biblię w kształcie pistoletu i granatu, miotłę wykonaną z Encyklopedii Britannica, niebezpieczne zwierzęta oraz ciekawe konstrukcje. Obejrzyj intrygującą galerię z przemianami książek z recyklingu amerykańskiego artysty!  - źródło cytatów i poniższych zdjęć oraz więcej informacji dotyczących tych dzieł odnajdziecie w LUSTRZE BIBLIOTEKI - KLIK

"Bookguns to bardzo ciekawe rzeźby w kształcie podobnym do pistoletu, które zostały wykonane z książek. Każda z nich jest starannie dopracowana, swoją formą tworzy grę słów i przedstawia drugie życie książki."

No nie wiem... Wizualnie wygląda to niby całkiem interesująco, ale wolę już stare książki dać na makulaturę, czy na przemiał (zazwyczaj oddaję do biblioteki i oni już decydują z czego skorzystają), niż trzymać w domu tak niesamowicie niepraktyczne przedmioty. Bombowa biblia? Pistolet? To nie moja bajka.

Ok, pomyślmy teraz w drugą stronę-bardziej pozytywnie: powiedzcie mi co chcielibyście (jaki przedmiot) zobaczyć wyciętego z książki/książek?

Hmm, ja mogłabym zobaczyć jak wygląda wycięty:
- kot, 
-stosik... książek :P:DDD, 
- ludzka twarz z wyciętymi oczami, ustami.

Życzę słonecznej soboty :) U mnie jest przepięknie. Post z cyklów:
 "Pozytywny Rok 2014".
Rozmaitości

9 komentarzy:

  1. U mnie też piękna pogoda od samego rana. Życzę Ci udanego weekendu.
    A to "wykorzystanie" książek to po prostu świętokradztwo.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ha, gdybym ja stał przed wyborem pomiędzy lekturą ciekawej książki a programem telewizyjnym, nie miałbym żadnych wątpliwości, na co się zdecydować :) Jakoś nie przepadam za telewizją.

    Co do prezentowanej galerii - ja bardzo lubię stare książki. O wiele bardziej wolę je czytać niż przerabiać na różne przedmioty :) Chociaż skorpion oraz homar wyglądają bardzo interesująco :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie rozumiem, jak można tak niszczyć książki. Z encyklopedii zrobić szczotkę. Albo sprofanować Biblię...

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też bym chciała zobaczyć, jak wygląda kot:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja bym nic nie chciała zobaczyć, bo taka sztuka niszczenia książek do mnie nie przemawia... :)

    OdpowiedzUsuń
  6. W takim profanowaniu książek nie widzę żadnej sztuki, zamiast tak je niszczyć można by je oddać do bibliotek, czy małych wsi gdzie nie ma książek.

    U mnie dziś od rana słoneczko :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Widziałam już ten artyzm, ale nic więcej na jego temat nie słyszałam :) A co bym chciała zobaczyć... szynszylę, stosik książek (jak Ty:) ) i może... Michaela Jacksona? :D Tobie również miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Musiałabym zdrowo uderzyć się w głowę, żeby zrobić z książki szczotkę. :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny tytuł:) Sama chętnie bym sięgnęła po "Magiczną bibliotekę...". Muszę poszukać w mojej bibliotece.

    OdpowiedzUsuń

Wasze uwagi są dla mnie cenne.
Dziękuję.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...