wtorek, 25 marca 2014

25 marca - Pozytywny Rok 2014. Czekoladkowo.

Witam. 
Kilka informacji na temat dzisiejszego dnia:
- czas wschodu słońca: 05:25

- czas zachodu słońca: 17:58

- to dzień: Marioli, Wieńczysława, Ireneusza, Marii

- dobra myśl Beaty Pawlikowskiej: 
Kiedy jesteś spokojna i pogodna,
cały świat dookoła też staje się
bardziej radosny i zadowolony.
- książka, którą zamierzam dzisiaj czytać: "Sprężyna" Małgorzaty Musierowicz
-moje odczucia względem tej lektury: Jest to 18 część Jeżycjady. Przeczytałam jak dotąd kilka z nich i marzę o całej jej kolekcji u siebie na półce... Ciekawe czy "Sprężyna spodoba mi się równie mocno, jak i reszta? Postanowiłam, że nie będę wszystkich części recenzować (może później dodam jakąś ewentualną krótką wzmiankę o nich w Stosikowie). Opiniowałam "Żabę" i to mi wystarczy, a pozostałe połykam namiętnie i rozpływam się nad nimi w ochach i achach.

18 tom Jeżycyjady. Łusia Pałys w roli sprężyny wszystkich nieoczekiwanych zdarzeń. Czy związek Tygrysa i Wolfiego przetrwa? Jaką rolę odegra Mozart, a jaką róża? - źródło

Czy ktoś czytał już tę część? Po "Czarnej polewce" odnoszę wrażenie, że Laura (Tygrysek) nie wytrzyma z Wolfim. Chyba zacznie dostrzegać różnice ich charakterów. Hmm. Zobaczymy, czy to się sprawdzi.


Literatura: polska
seria/cykl wydawniczy: Jeżycjada tom 18
wydawnictwo: Akapit Press
data wydania: 2008 (data przybliżona)
ISBN: 9788360773789
liczba stron: 219
kategoria: literatura dziecięca/młodzieżowa
język: polski
typ: papier

Czekoladki - przedmioty pożądania :)

Czekoladki dla sąsiadki
  Przyszedł dziadek do sąsiadki. Przyniósł pyszne czekoladki.
Pudel w dziki zachwyt wpadł:
  - Czekoladkę to bym zjadł!
  Miauknął kot:
  - Ja ci pomogę! Strącę pudło na podłogę!
  Już tarmoszą pudło w kwiatki, w pudle pachną czekoladki.
  - No, nareszcie! – szczeka pies. - Zobacz, ile ich tu jest!
Jaka pyszna czekoladka! Pierwszą zjem za zdrowie dziadka!
  Nagle słychać krzyk sąsiadki:
  - Gdzie są moje czekoladki?! - Kto je zabrał? Kto je zjadł?
Kto na taki pomysł wpadł?
  Wokół pudła pudel chodzi, warczy:
  - Co ją to obchodzi? Pytaniami nas zanudza. Przecież ona się odchudza!


„Czekoladki dla sąsiadki” z tomu: „Czekoladki dla sąsiadki” Wydawnictwo WILGA;
tekst © Dorota Gellner, edycja © Wydawnictwo WILGA SA, Warszawa 2008
-
źródło

Post z cyklów:
 "Pozytywny Rok 2014".

13 komentarzy:

  1. Ależ Ty połykasz tę serię. Też bym chciała mieć kiedyś całą na półce.

    OdpowiedzUsuń
  2. To już przeczytałaś "Czarną polewkę"? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, czytałam ją wczoraj i troszkę w weekend :) Już jestem po :)

      Usuń
  3. Uwielbiam twórczość pani Musierowicz!

    shelf-of-books.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ahhh czekoladki, chyba sobie zaraz jakąś zafunduję :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Narobiłaś mi ochoty na jakieś dobre czekoladki :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja dotrwałam, jak dobrze, pamiętam do 7 części tylko, ale chcę skończyć, jak tylko uporam się z dotychczasową listą:D

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja też pożądam czekoladek :)

    OdpowiedzUsuń
  8. W czasach szkolnych podczytywałam Musierowicz, ale teraz jednak wolę bieżące nowości i odrywanie nowych debiutujących autorów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja czasami mam wręcz odwrotne chęci :)

      Usuń
  9. Uwielbiam Musierowicz, mam w planach przeczytania od początku całej serii.

    OdpowiedzUsuń

Wasze uwagi są dla mnie cenne.
Dziękuję.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...