poniedziałek, 3 marca 2014

Podsumowanie lutego - wyzwanie CZYTAM LITERATURĘ AMERYKAŃSKĄ.

Kochani, przepraszam, że podsumowania nie pojawiają się 1-go każdego miesiąca, ale jeszcze 1-go dostaję ostatnie zgłoszenia, no i oczywiście muszę stworzyć praco- i czasochłonny wpis, pokłócić się sama ze sobą o najlepszą recenzję, pododawać punkty, podpatrzeć jakich autorów najczęściej czytacie, itp. Jak sami widzicie nie jestem w stanie wykonać tego od razu. Post będzie ukazywać się co miesiąc do 7-go dnia nowego miesiąca. Dziękuję za cierpliwość :). Na zgłoszenia daję wam czas do 1-go następnego miesiąca, jeżeli ktoś zapomni, to oczywiście punkty i recenzje dodam, ale nie zamierzam już niczego zmieniać w miesięcznych wpisach podsumowujących.

Minął LUTY, przyszedł czas na kolejne sprawozdanie z naszego wyzwania.
W miesiącu lutym udział w wyzwaniu CLA, czyli Czytam literaturę amerykańską wzięło 39 osób ze zgłoszonych 45
Byłam taka fajna, że nawet udało mi się przeliczyć, iż prawie 87% naszej zgrai była w lutym wyzwaniowo czynna ;).

1 książka = 1 punkt.

Za miesiąc luty zostały przyznane punkty następującym osobom:

punktów: 
Gosia B. - GRATULACJE!!! Gosia wysunęła się na prowadzenie i w dotychczasowej punktacji z 14 punktami zajmuje pierwsze miejsce.

7 punktów:
Aga CM
monweg

5 punktów: 
Akai Datchi

punkty:
a_psik
Katarzyna Meres
Klaudyna Maciąg - Klaudyna zajmuje na dzień dzisiejszy drugie miejsce z 13 punktami.
Plichcia

punkty:
Anek 7
Małgorzata Poznańska - Małgorzata  zdobyła dotychczas 9 punktów i jak na razie plasuje się na trzecim miejscu.
Marta Kor
Miqa
Patrycja Waniek
Wiki

2 punkty: 
Ania notuje
Basia Pelc
Doomisia ♥
Ewa Książkówka
Joanna Sadlowska
Karolina Rakowska
Marianna K.
martucha 180
Melania K.
Skrawki myśli
Skrzat

punkt:
Agnes Dolores
Agnieszka dzieckowojny
Edyta
Ellie Moore
Gosia Oczko
Kasia Roszczenko
koczowniczka
Kornelia Pikulik
Maja B.
Magdalena Wasilewska
Małgorzata Zaczytana
MatiPro
Missy
nieidentyczna

0 punktów:
Izabelka
Jenah Stempor
Karolina
Lustitia
Małgosia Maćkowiak
prosperiusz


Najpopularniejszymi książkami wśród was okazały się utwory autorstwa:

S. King (również pod pseudonimem) - 3 zgłoszenia
N. Roberts (również pod pseudonimem) - 3
J. Thomson - 3
J. Picoult - 2 
D. Brown - 2
S. Day - 2
K. Lauren - 2
J. Awares - 2
J. Green - 2
L. Jackson - 2
B. Freethy -2

-------------------------------------------------------


Czas na ogłoszenie zwycięzcy z lutego!!!

Było ciężko... Spośród wszystkich zgłoszeń (zaglądam do każdego z nich, ale niekoniecznie każde komentuję) wybrałam kilka najbardziej dla mnie interesujących (w porządku alfabetycznym):

Ania notuje za wspaniałą recenzję  Hoffman Alice "Gołębiarki". Jestem pod wrażeniem, bo Ania naprawdę mnie zachwyca swoim językiem.

Ellie Moore za poruszającą i emocjonującą opinię o Andrews Virginia Cleo "Ogród cieni".

Marta Kor za bezpośrednią i potrafiącą wbić w fotel energię oraz za zarażanie swoim entuzjazmem i ferworem czytelniczym w recenzji Abraham Daniel "Smocza Droga".

Miqa za swoje zdumiewające i niesamowicie mnie pociągające wybory czytelnicze, za pokazywanie mi nowych ścieżek literackich, za zarażanie swoją miłością do intrygujących pozycji książkowych - recenzja  Palahniuk Chuck "Snuff" to kawał dobrej roboty.

nieidentyczna za niebywałą emocjonalność, poszukiwanie niełatwych tematów i mierzenie się z nimi, pisanie o nich w sposób wyjątkowy, wzruszający, ale i  konkretny, rzetelny, namacalny i rzeczywisty. Opinia o Carter Zoe FitzGerald "Niedoskonałe zakończenie" wydawała mi się być napisana w naprawdę przemyślany sposób.

Skrzat, którego dopiero poznaję, a który mnie bardzo zaciekawił swoim stylem - wciągam się w jej recenzje, jak w odkurzacz, bo pisze w taki sposób, że nikt nie może przejść przy jego słowach obojętnie. Dwie dodane opinie z lutego były świetne, z pośród nich wybrałam:  Grimes Martha - "Pod Huncwotem".

Jako, że nagrodę mogę przyznać tylko jednej osobie, to po długim zastanowienia postanowiłam, że powędruje ona do Miqi. Gratuluję kochana. Naprawdę zasłużyłaś. Zaraz Cię o tym poinformuję na twoim blogu. Proszę Cię o przesłanie adresu do wysyłki na mojego maila: pelc.barbara@wp.pl 

Prezentem jest niespodzianka książkowa. Do niej dorzucę kalendarz na Rok 2014.  Kalendarz formatu A4 (z reklamą grupy MAPEI). Jest jasny, przejrzysty i cudnie wykonany (zdjęcia nie potrafią niestety oddać uroku tego egzemplarza). Ma bardzo radosna i pozytywnie nastrajającą kolorystykę.
Każdy dzień od poniedziałku do piątku mieści się na jednej stronie. Sobota i niedziela są połączone.
Poza książką i kalendarzem zwyciężczyni otrzyma ode mnie: 
-drewnianą, rasową zakładkę Czytelni (która wygląda jak na zdjęciu poniżej, lub bardzo podobnie - czyli jest mniej powycinana na wylot;) ):
- i oczywiście... buziaki :) 
xxx

Serdecznie dziękuję wszystkim za udział z wyzwaniu w miesiącu lutym. 

Od marca dołączyły do naszego wyzwania:
Witamy dziewczyny. Cieszę się ogromnie :)

Oto wszyscy uczestnicy w porządku alfabetycznym i ich dotychczasowa punktacja (punkty ze stycznia i lutego):

Basia Pelc - Czytelnia 6
Doomisia ♥ - Czytelnia Dominiki  2 - od lutego 2014r.
Edyta - Zapiski spod poduszki 3
Ellie Moore - Thieving Books 5
Ewa - Książkówka 4
Gosia B. - Cząstka mnie 14
Gosia Oczko – Czytelniczy 2
Izabelka - karolki 0
Jenah Stempor - Wena Jenah 2
Joanna Sadlowska - Książki Moje Życie 3
Klaudyna Maciąg - k r e a t y w a 13
koczowniczka - Koczowniczka o książkach 1 - od lutego 2014r.
Kornelia Pikulik - Korci mnie czytanie... 2
Lustitia Paese che vai, usanza che trovi 2
Maja B. - "Kto czyta książki, żyje podwójnie" U.Eco 2
Magdalena Wasilewska - Książkowy i filmowy zawrót głowy 3
Małgorzata Poznańska - Fig with poppy seeds 9
Małgorzata Zaczytana - Babskie czytadła i nie tylko! 3
Małgosia Maćkowiak - Books on my mind 0
Marianna K. - Fascynacja książką 8
Marta Kor - MK Czytuje 5
martucha180 - W szponach literek 5

Życzę nam wszystkim samych wspaniałych książek w klimatach amerykańskich ;) 
Miłego marca kochani.

18 komentarzy:

  1. Gratuluje. Jak zwykle prawie wszyscy stanęli na wysokości zadania :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratulacje dla wszystkich :)

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie luty był słaby pod kątem wyzwania, ale... Marzec będzie lepszy - już mam kilka tytułów w zanadrzu. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. E tam, wcale nie słaby. Udało się osiągnąć nam po 2 punkty. Wcale nie jest źle.

      Usuń
  4. Gratulacje Miqa :) W tym miesiącu mam nadzieję, że uda mi się przeczytać więcej literatury amerykańskiej ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ładnie, ładnie, cała masa przeczytanych książek i recenzji :) A podsumowanie z rozmachem, kupę czasu musiało Ci to wszystko zająć.

    OdpowiedzUsuń
  6. A u mnie nie wiem jak będzie, bo staram się o przyjęcie na szkolenie psychoterapeutyczne, chyba że poczytam coś amerykańskich psychologów/psychoanalityków ; )))

    OdpowiedzUsuń
  7. Ależ mi niezwykle miło! :) Takie wyróżnienie z Twoich ust (a raczej klawiatury) wiele dla mnie znaczy! Strasznie się cieszę!
    Gratulują także pozostałym wyróżnionym dziewczynom! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Gratulacje dla zwyciężczyni i dla dziewczyn za świetne recenzje :))

    OdpowiedzUsuń
  9. Gratuluję i największej liczby przeczytanych książek i wygranej wybranej przez Cb. :)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ogromnie Ci dziękuję za tak miłe i motywujące do dalszej pracy słowa. Bardzo mi miło:)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Gratulacje dla zwyciężczyni oraz dla wyróżnionych :DD

    OdpowiedzUsuń
  12. O rany, pięknie dziękuję za wyróżnienie! Aż mi wstyd, bo zaniedbałam trochę wyzwania (szybko szybko napisać recenzję i uciekać do książek). Obiecuję się poprawić!

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja też ostatnio szybciej czytam niż recenzję piszę.
    PS Basiu, choruję na Twoją zakładkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Gratulacje dla Miqi :) I dziękuję za wyróżnienie :))))

    OdpowiedzUsuń

Wasze uwagi są dla mnie cenne.
Dziękuję.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...