piątek, 14 marca 2014

14 marca - Pozytywny Rok 2014. Czasami tak niewiele potrzeba...

Witam. 
Kilka informacji na temat dzisiejszego dnia:
- czas wschodu słońca: 05:51

- czas zachodu słońca: 17:38

- to dzień: Leona, Matyldy, Łazarza, Michała

- Światowy Dzień Liczby Pi 

??????????????????????????????????? 
Eeee, to już teraz mnie chyba nic nie zdziwi.


- dobra myśl Beaty Pawlikowskiej: 
Dzisiaj kup kaszę i to, z czym lubisz ją jeść,
Ja na przykład lubię kaszę gryczaną z grzybami.
Nie wiem jak wy, ale ja uwielbiam kaszę. Zdrowa i smaczna.

- książka, którą zamierzam dzisiaj czytać: "Dom nad jeziorem smutku" Marilynne Robinson
Przejmująca, magiczna i niezwykle poruszająca historia pewnej rodziny.

DOM NAD JEZIOREM SMUTKU, najlepszą powieścią 1982 roku! Znakomita książka!
Doskonała lektura! Pełna niesamowitych emocji opowieść! Koniecznie musisz ją przeczytać!    
Marilynne Robinson jest laureatką nagrody Fundacji Hemingwaya za książkę Dom nad jeziorem smutku. Teraz ta, budząca emocje książka, trafia do rąk Czytelników.
Historia Ruth i jej młodszej siostry Lucille stanowi fabułę powieści. Ich wychowanie przebiega w sposób przypadkowy: najpierw trafiają pod opiekę troszczącej się o nie babci, następnie dwóch komicznie nieudolnych sióstr dziadka i wreszcie Sylvie, ekscentrycznej, nieprzystosowanej społecznie ciotki.
Ruth i Lucille mieszkają w domu rodzinnym w Fingerbone, prowincjonalnym mieście leżącym nad jeziorem, w którym – w wyniku spektakularnej katastrofy kolejowej – zginął dziadek bohaterek. Kolejną ofiarą, którą pochłonęło jezioro jest matka dziewczynek. Zjechawszy samochodem z urwiska, ginie także w otchłani wody.
Miasto, będące tłem akcji jest miejscem zarówno magicznym, jak i typowym: „zna swoje miejsce w szeregu za sprawą dominującego okolicznego krajobrazu, nieprzewidywalnej pogody i świadomości, że cała historia ludzkości rozegrała się gdzie indziej”.
Trudy dorastania sióstr idealnie obrazują cenę straty i przetrwania, a także niebezpieczeństwo samotności.
DOM NAD JEZIOREM SMUTKU to niezwykle poruszająca historia rodziny, którą  mimo przeciwności losu łączy ogromna więź. - źródło tekstu i zdjęcia książki.
-moje odczucia względem tej lektury: Ach, już nie mogę się jej doczekać. Czuję, że mi się spodoba.


--------------------------------------------------------------


Od czasu do czasu, kiedy idę ulicą zamyślona i smutna, to spoglądam w jakąś szybę na swoje odbicie i wtedy uśmiecham się do siebie. Jakie to miłe. Mam w nosie to, że inni mogą patrzeć na mnie jak na wariatkę. Odchodzę z zastygniętym uśmiechem na ustach, chociaż takim minimalnym. Przypominam sobie coś miłego i myśli te napełniają mnie od środka. Sprawdzałam - ten uśmiech działa i w słońcu i w deszczu. Czasami tak niewiele potrzeba...

Post z cyklów:
 "Pozytywny Rok 2014".

21 komentarzy:

  1. Ja nie lubię kaszy, ale muszę się do niej jakoś przekonać, koniecznie !:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Okładka książki, którą czytasz zupełnie nie pasuje dziś do tego, co widzę za oknem. Piękne słońce. A ja dziś czytam "Podróżniczki" W. Kielicha. Miłego dnia:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Światowy Dzień Liczby Pi?? Czego to nie wymyślą :))
    A kaszę lubię, i chętnie zjem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Kasze uwielbiam pod każdą postacią:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też uwielbiam kaszę :-) Miłego dnia Basiu :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Od wczoraj przestawiam się na chleb żytni. Powinnam też jeść różne kasze i ryż. Sęk w tym, ze kaszy nie lubię. Macie jakiś sposób, by ją polubić?

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja dzisiaj również tę książkę czytam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzisiaj mam, co prawda, rybkę, ale może jutro wykombinuje się jakiś sosik z kaszą :)
    Udanej lektury, Basiu :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Czekam na Twoją recenzję, rzeczywiście książka zapowiada się ciekawie. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzień liczby pi ponieważ dzisiejsza data to 3.14 :) A pi to bardzo ważna liczba, zasługuje na swój dzień :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie przesadzajmy z tą ważnością i zasługami ;).

      Usuń
    2. Oj nie przesadzam, a obchody tego dnia na pewno są fajną formą popularyzowania matematyki. O tym na przykład tutaj i tutaj

      I nie wiem, czy jest jakaś inna liczba o której noblistka napisała wiersz :))

      Usuń
    3. No popatrz, dziękuję, przekonałaś mnie. Jak człowiek wie więcej, to nabiera to sensu. Mogłam bardziej poszperać. Niezła ze mnie ignorantka.

      Usuń
    4. Nie bądź dla siebie taka surowa - każdy z nas zna się na czymś innym :) Ale cieszę się, że Cię przekonałam ;) :))

      Usuń
  11. Akurat to, że jest dziś dzień liczby PI to nic dziwnego! :) Miłego dnia!

    Pozdrawiam,
    W.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie masz rację, ale i tak to totalna głupota :))

      Usuń
  12. Ciekawa jestem Twojej opinii odnośnie "Domu..." :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Słyszałam o tym Światowym Dniu Liczby Pi, nawet nie zorientowałam się, że to dziś wypada;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ej no, Basiu, czy Ty się śmiejesz z światowego dnia liczby Pi?! Przecież to wspaniała okazja do świętowania! Popatrz tylko:

    W rozwinięciu liczby Pi znajduje się tyle cyfr, że każdy jest w stanie znaleźć wśród nich ciąg odpowiadający dacie urodzenia – ja znalazłam dokładnie calutkie osiem cyfr. Czyli możemy uznać, że dzień liczby Pi to poniekąd w pewnym stopni dzień każdego z nas. :) Tutaj możesz sobie sprawdzić swoja datę za pomocą wyszukiwarki: http://www.angio.net/pi/bigpi.cgi

    Pi ma cudowna historię, która – przynajmniej mnie – niesłychanie fascynuje. Mówi się, że liczbę odkrył Archimedes a wiec sięga tych tak zwanych czasów „przed naszą erą”... ;D Pi znali egipscy kapłani i pierwsi matematycy, pojawia się w Pismie Świętym – przy okazji budowy świątyni Salomona. Pod koniec XIX wieku w Wielkiej Brytania matematyk amator liczył PRZEZ 15 LAT kolejne miejsca po przecinku liczby Pi. Obliczył jej wartość z dokładnością 707 miejsc po przecinku. Obecnie dzieki komputerom obliczono liczbę Pi z dokładnościa do 123 MILIARDÓW MIEJSC PO PRZECINKU!!!!!!! Boże, ile to jest

    Ja tam "świętowałam". :D

    OdpowiedzUsuń
  15. A ja przegapiłam te dzień, nawet nie wiedziałam, że taki istnieje ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Czekam na Twoja recenzje książki, bo tez mam nadzieję ja wkrótce przeczytać. Wydaje mi się z opisu magiczna :)

    OdpowiedzUsuń

Wasze uwagi są dla mnie cenne.
Dziękuję.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...