środa, 19 marca 2014

19 marca - Pozytywny Rok 2014. Joga

Witam. 
Kilka informacji na temat dzisiejszego dnia:
- czas wschodu słońca: 05:39

- czas zachodu słońca: 17:47

-19-23 marca - Festiwal Jogi i Kultury Duchowej na Bali.
Joga (sanskryt योग) – jeden z sześciu ortodoksyjnych (tzn. uznających autorytet Wed) systemów filozofii indyjskiej, zajmujący się związkami pomiędzy ciałem i umysłem. Oznacza to, że poprzez odpowiedni trening ciała (w tym ascezę), dyscyplinę duchową (medytację) i przestrzeganie zasad etycznych, joga deklaruje możliwość rozpoznania przez praktykującego natury rzeczywistości. W ujęciu religijnym prowadzić ma to do przezwyciężenia prawa karmana i wyzwolenia z kręgu wcieleń (sansara).
Techniki jogiczne, poza hinduizmem zostały zaadoptowane przez niektóre religie dharmiczne, jak na przykład buddyzm i dźinizm. - źródło tekstu, zdjęć i podpisów pod zdjęciami dotyczącymi jogi.
Posąg buddy Amitabhy w pozycji medytacyjnej. Kamakura, Japonia

Śiwa jako jogin doskonały. Bangalore, Indie
Zajęcia jogi
Uczęszczaliście kiedyś na zajęcia jogi? Ja zawsze chciałam, ale jakoś nigdy mi to nie wychodziło :)))

- to dzień: Józefa, Bogdana, Marka


- dobra myśl Beaty Pawlikowskiej: 
Tak. Możesz być sobą.
Masz prawo być sobą.
- książka, którą zamierzam dzisiaj czytać: "Mrówki w płonącym ognisku" Teresy Oleś-Owczarkowej
źródło

-moje odczucia względem tej lektury: Odkąd przeczytałam o niej po raz pierwszy u awioli, wiedziałam, że pragnę ją przeczytać. Nareszcie mam szansę:)

A wy co dzisiaj czytacie?


Post z cyklów:
 Pozytywny Rok 2014.
Rozmaitości

12 komentarzy:

  1. Te pomniki Buddy są super, takie wielkie, chciałabym móc kiedyś zobaczyć na żywo :)) Ja czytam Wojciechowską - ,,Japonię" :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja i joga? Raczej nie, choć pewnie pomogłoby mi to nieco ogarnąć emocje, uspokoić się. Ale chyba brak mi cierpliwości do takich rzeczy ;)
    Ja zamierzam dziś zacząć czytać "Chór sierot" Sophie Hannah :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Co prawda wole tai-chi od jogi, ale i ta druga jest fajna :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Do jogi jakoś nigdy mnie nie ciągnęło ;)

    Jeśli chodzi o książkę, którą teraz czytam, to dziś zaczęłam "Nowego drapieżnika".

    OdpowiedzUsuń
  5. Joga nigdy nie leżała w kręgu moich bliższych zainteresowań, planuję postawić na bardziej aktywniejszy tryb życia, a joga może kiedyś, nie mówię nie. Uwielbiam takie posągi. Czytam "W Japonii, czyli w domu" (mój plan czytelniczy na dziś)

    OdpowiedzUsuń
  6. "Mrówki w płonącym ognisku" czytałam jeszcze w sierpniu - oj, jak dawno to było :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja dzisiaj kończę "Wysłanniczkę" :) Bardzo jestem ciekawa Twojej opinii odnośnie "Mrówek..." :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Joga - marzę o niej, ale, żeby uczęszczać w takich godzinach jak mogę musiałabym 80km dojeżdżać a to już za dużo wychodzi, w takich momentach żałuję, żę nie mieszkam np. w Poznaniu...

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziś chyba nic nie przeczytam :( Teraz chwilkę odpoczywam, ale mam bardzo dużo do zrobienia. Choć może się wyrobię...?

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja nic nie czytam.
    Joga mnie jakoś do siebie nie przekonuje;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nigdy nie ćwiczyłam jogi. Dla mnie to zbyt "statyczne" :) Kto wie, może gdybym spróbowała spodobałoby mi się.

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam elementy jogi na gimnastyce leczniczej :) A te posągi mnie przerażały jak byłam mała. hahahha :D

    OdpowiedzUsuń

Wasze uwagi są dla mnie cenne.
Dziękuję.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...