wtorek, 4 marca 2014

Stosikowo 9

Stosikowo 9

Nasze książeczki Juliana Tuwima (przeczytane):
 2x"Ptasie radio", "Abecadło", 2x"Dyzio marzyciel", "Spóźniony słowik"
Bajeczka mojego dzieciństwa - do dziś pamiętam bardzo ciekawe, pełne życia, porywające i "nakrapiane" ilustracje Edmunda Dudka. Wspaniały wierszyk, który mnie zawsze troszeńkę drażnił, ale który ukazuje geniusz Tuwima. Mama pięknie mi go zawsze czytała - pamiętam do dziś. Słynna seria "z wiewiórką" podobała się każdemu. 

 Literatura: polska
wydawnictwo: Krajowa Agencja Wydawnicza (KAW)
seria: z wiewiórką
data wydania: 1983 (data przybliżona)
ISBN: 83-03-00352-6
liczba stron: 24
słowa kluczowe: wiersze dla dzieci,
kategoria: literatura dziecięca/młodzieżowa
język: polski
typ: papier
---------------------------------------------------------------------------
Pierwsze, co rzuca się w oczy, to wspaniałe ilustracje Magdaleny Kozieł-Nowak, które są barwne i niesamowicie pobudzające wyobraźnię dziecka - byłam nimi zachwycona. Okładkę pięknie zaprojektował Paweł Rosołek. Serdecznie polecam tę publikację.
Oto wiersz stanowiący kanon literatury dziecięcej. Książki z serii Wierszem malowane zilustrowali wybitni polscy graficy młodego pokolenia. Dzięki połączeniu znakomitego tekstu i wysmakowanej ilustracji powstała ta niezwykła seria. - źródło
Literatura: polska
wydawnictwo: Wilga
seria: Wierszem malowane
data wydania: 2008 (data przybliżona)
ISBN: 9788373758971
liczba stron: 10
słowa kluczowe: wiersze dla dzieci,
kategoria: literatura dziecięca/młodzieżowa
język: polski
typ: papier
------------------------------------------------------------------------------------
Już od drugiego roku życia moja córka mówiła: "Abecadło z pieca spadło...". To jeden z najbardziej znanych utworów Tuwima. Wspaniała klasyka dla dzieci. Ilustracje Magdaleny Koziel-Nowak są naprawdę niesamowite.

Literatura: polska
wydawnictwo: Wilga
seria: Wierszem malowane
data wydania: 2008 (data przybliżona)
liczba stron: 10
słowa kluczowe: wiersze dla dzieci,
kategoria: literatura dziecięca/młodzieżowa
język: polski
typ: papier
------------------------------------------------------------------------
Interesujące ilustracje Iwony Walaszek są uwielbiane przez dzieci. Piękny wierszyk o wyobraźni dziecka i pysznościach na jakie ma ochotę Dyzio.

Literatura: polska
seria/cykl wydawniczy: Klasyka Wierszyka
wydawnictwo: Liwona
data wydania: 2004 (data przybliżona)
ISBN: 9788389052162
liczba stron: 10
słowa kluczowe: wiersz, dziecięca, humor
kategoria: literatura dziecięca/młodzieżowa
język: polski
typ: papier
--------------------------------------------------------------------------
Ilustracje Pawła Kołodziejskiego są ciepłe, miękkie, wzbudzają sympatię. Piękne wydanie, polecam każdemu.

Literatura: polska
wydawnictwo: Zielona Sowa
liczba stron: 10
słowa kluczowe: wiersz, dziecięca, humor
kategoria: literatura dziecięca/młodzieżowa
język: polski
typ: papier
-----------------------------------------------------------------------
Klasyka, jeden z najbardziej znanych wierszy Tuwima. Zawsze go uwielbiałam. Ilustracje Ewy Wronieckiej-Krawczyk są przecudne, pełne szczegółów, zabawne. Moje ulubione postacie z książeczki to śmieszne biedroneczki :). 

Literatura: polska
seria/cykl wydawniczy: Klasyka Wierszyka
wydawnictwo: Liwona
ISBN: 8360153376
liczba stron: 10
kategoria: literatura dziecięca/młodzieżowa
język: polski
typ: papier


Opinie o książeczkach biorą udział w wyzwaniach:

To był post z cyklu Stosikowo.

24 komentarze:

  1. Jakie wspaniałe książki! Pamiętam je z mojego dzieciństwa ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ ostatnio dużo tych książeczek zdobywasz :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Moje ukochane wiersze Tuwima:)
    Czytam je moim dzieciom, a większość znamy na pamięć:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wiersze Tuwima to ponadczasowe dzieła! Gdy będę miała dzieci na pewno będę je im czytała :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne okładki mają te książeczki. Wydaje mi się, że za ,,moich czasów'' nie było tak zachwycających wydań.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam te wiersze w jednym, kolorowo ilustrowanym, wydaniu.
    Niektóre znam też do dziś na pamięć :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak byłam mała, to uwielbiałam wiersze Tuwima (teraz zresztą też, ale te dla starszych ;>).

    OdpowiedzUsuń
  8. Z tych pozycji najbardziej lubię Dyzio Marzyciel :)

    Dzięki za ułatwienie wpisów z linkami :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Rozpieszczasz Tosię. :)
    A jeszcze trochę i będzie podbierać Twoje książki. :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Pamietam, jak mój braciszek był malutki i czytałam mu te wszystkie wiersze, wierszyki, rymowanki i baśnie z książeczek tak kolorowych i zachwycających, że nie sposób było nie westchnąć z tęsknoty za dzieciństwem. Na szczęście - na bajeczki nigdy nie jest za późno

    OdpowiedzUsuń
  11. O "Ptasie radio"! Bardzo lubiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja do dziś potrafię wyrecytować calutkie Abecadło ;d Uwielbiałam je :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo lubiłam "Ptasie radio" :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Mam identyczną książeczkę "Ptasie radio"! Sentyment z dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam "Ptasie radio"! Ile się naczytałam mojemu dziecku:) Bardzo lubię wersję czytaną przez Panią Irenę Kwiatkowską. Mistrzostwo!!!

    OdpowiedzUsuń
  16. Miałam w dzieciństwie też książkę z wierszami Tuwima:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękne zdobycze, które uzupełnią Twoją biblioteczkę.

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam Tuwima i jego wiersze - obojętnie, czy te dla dzieci czy dla dorosłych - zawsze jest wspaniały :)

    OdpowiedzUsuń
  19. ooo tyle fajnych tytułów;) Tuwim, Ptasie Radio ;D super;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Aż mi sie moje dziecinstwo przypomniało :DDD

    OdpowiedzUsuń
  21. Jest Pan Słowik! Oooojejciu, kochany! :)

    OdpowiedzUsuń

Wasze uwagi są dla mnie cenne.
Dziękuję.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...