środa, 12 lutego 2014

Stosikowo 5

Witajcie w Stosikowie nr 5.
Ostatnio zdobyłam kilka książek do mojej domowej biblioteczki.
Oto one:

Jak podpowiada tytuł, akcja książki dzieje się podczas potopu szwedzkiego, ale nie skupia się na całym tym wydarzeniu, jedynie na epizodzie dziejącym się w 1656 roku w Warszawie, mianowicie na odbiciu stolicy z rąk okupanta. - źródło

Szwedzi w Warszawie to doskonała powieść historyczna. Walery Przyborowski pisał ją w czasach zaborów, kiedy to nie mógł mówić wprost o problemach nękających Polskę. Sięgnął więc, jak wielu pisarzy, do historii. W powieści pojawiają się takie postacie jak niejednokrotnie wspominany król polski Jan Kazimierz, król szwedzki Karol Gustaw i wielki bohater tamtych czasów – Czarniecki.  - źródło

Literatura: polska
wydawnictwo: Młodzieżowa AgencjaWydawnicza
data wydania: 1984 (data przybliżona)
ISBN: 83-203-2183-2
liczba stron: 222
słowa kluczowe: Szwedzi, potop, Warszawa, przyjaciele
kategoria: historyczna
język: polski
typ: papier

Zdobyta - za darmo.
Myślę, że może mi się spodobać. Dawno nie czytałam nic w takich historycznych klimatach.


-----------------------------------------------------

Bohaterami jest trójka nastolatków Ion Soggo oraz bliźniacy Alka i Alek Roj. Spotykają się podczas wakacji na stacji badawczej "Pierwszy Zwiadowca", sztucznej planetoidzie, gdzie pracują ich rodzice. Rojowie są Ziemianami, zaś Ion Saturnianinem. Opiekuje się nimi android Robik. Stacja ma przetestować możliwość lotu wielkiego statku kosmicznego poza granice Układu Słonecznego. Ze standardową misją badawczą ze stacji startują dwa kosmoloty, w skład których wchodzą wszyscy naukowcy pracujący na Zwiadowcy. Nastolatki zostają same pod opieką maszyn. Niespodziewanie na skutek kolizji z rzeką meteorów awarii ulega jeden z kosmolotów. Na ratunek rusza mu drugi kosmolot, niestety, także zostaje wciągnięty w strumień. Jedynej pomocy może udzielić trójka nastolatków. Przyjdzie im zmierzyć się nie tylko z obsługą kosmolotu i artylerii, ale także ze zbuntowanym robotem. - źródło

Literatura: polska

seria/cykl wydawniczy: Biblioteka Młodych
wydawnictwo: Nasza Księgarnia
data wydania: 1973 (data przybliżona)
liczba stron: 212
słowa kluczowe: literatura polska, literatura współczesna, XX wiek, literatura młodzieżowa
kategoria: literatura dziecięca/młodzieżowa
język: polski
typ: papier

Zdobyta - za darmo.

Nie wiem co myśleć o tej książce - zacznę czytać, a jak mi się nie spodoba, to dam sobie z nią spokój. Wzięłam, żal było ją zostawić ;).

----------------------------------------------------


Historia niesłychanej i oszałamiającej kariery człowieka znikąd, nieokrzesanego ordynusa z prowincji, który dzięki przypadkowi i własnej bezczelności dociera na szczyty władzy, co nie było możliwe, oczywiście, bez współuczestniczenia ówczesnych elit. To właśnie ich bezmyślność i niesłychane zadufanie umożliwiają prostakowi Dyzmie wejść na salony.


Zostawszy z początku administratorem dóbr ziemianina-hochsztapleta Kunickiego vel Kurnika, Nikodem Dyzma wykorzystując jego naiwność i pęd do bogacenia się wszelkimi metodami, przejmuje majątek, uwodząc mu niejako przy okazji żonę Ninę.


Na wyraz dosadnie opisana postać Dyzmy jest do dzisiaj nieprzemijającym wzorem sprytnego karierowicza, oszusta i kombinatora, oraz w podejrzanie moralny sposób osiągniętej kariery.

Powieść, która budzi śmiech przez łzy. Jakże aktualna w dzisiejszych czasach. - źródło


Literatura: polska
wydawnictwo: Pi
data wydania: 29 stycznia 2014
liczba stron: 350
kategoria: Literatura piękna
język: polski
typ: papier

Kupiona - 3,99 zł

O dziwo, jeszcze jej nie czytałam!
Koniecznie to muszę kiedyś nadrobić.

-----------------------------------------------------

Pewnego wrześniowego dnia w 1966 roku szesnastoletnia Harriet Vanger znika jak kamień w wodę. Prawie czterdzieści lat później Mikael Blomkvist otrzymuje nietypowe zlecenie od Henrika Vangera. Stojący na czele wielkiego koncernu magnat przemysłowy prosi znajdującego się na zakręcie życiowym dziennikarza o napisanie kroniki rodzinnej Vangerów. Okazuje się, że spisywanie dziejów to tylko pretekst do próby rozwiązania zagadki zniknięcia Harriet. Mikael Blomkvist, skazany za zniesławienie, redaktor czasopisma Millennium, przechodzi kryzys wartości i rezygnuje z obowiązków zawodowych. Podejmuje się niezwykłego zlecenia, opuszcza Sztokholm i osiada w niewielkiej wiosce na północy kraju. Po pewnym czasie dołącza do niego młoda ekscentryczna hackerka, Lisbeth Salander. Wspólnie, choć nie zawsze ramię w ramię, biorą pod lupę przeszłość klanu Vangerów i wykrywają prawdę o wiele bardziej mroczną i krwawą niż ta, którą spodziewali się odnaleźć...

Pierwsza z trzech książek w serii Millennium Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet – debiut Stiega Larssona to niezwykła historia kryminalna, napisana z ogromnym wyczuciem współczesności, skutecznie, dokładnie i profesjonalnie. Larsson udowadnia, że ma niezwykle rozległą wiedzę i równie wielką przenikliwość. Dzięki temu jego fabuła staje się bardzo wiarygodna. Autor ma fantastyczną zdolność jednoczesnego prowadzenia wielu skomplikowanych wątków, które błyskotliwie wiąże ze sobą. To pierwsza z trzech książek o Mikaelu Blomkviście i Lisbeth Salander.

Dziennikarz finansowy i wydawca magazynu Millennium Mikael Blomkvist ma przyjrzeć się starej sprawie kryminalnej sprzed czterdziestu lat, kiedy to Harriet Vanger znika bez śladu. Do pomocy dostaje Lisbeth Salander, młodą, intrygującą outsiderkę i utalentowaną hackerkę komputerową. Blomkvist i Salander tworzą niezwykłą parę i fantastyczny team. Wspólnie szybko wpadają na trop mrocznej i krwawej historii rodzinnej. - źródło

tłumaczenie: Beata Walczak-Larsson
tytuł oryginału: Män som hatar kvinnor
seria/cykl wydawniczy: Czarna Seria - wydanie kolekcjonerskie tom 1
wydawnictwo: Czarna Owca
data wydania: 2014 (data przybliżona)
ISBN: 9788375548761
liczba stron: 350
kategoria: thriller/sensacja/kryminał
język: polski
typ: papier

Kupiona - 6,99 zł

Przeczytałam ją już dawno, ale postanowiłam ją sobie zakupić. Takiej perełki aż żal nie mieć u siebie. Jest to pierwsza z dwóch części.

Mistrzostwo świata, aspołeczna Lisbeth, hard core'owa dziewczyna, geniusz. Ta książka zawiera wszystko.

Czy czytaliście coś z powyższych czterech książek?
Podoba wam się coś, czy może to zupełnie nie wasze klimaty?


To był post z cyklu Stosikowo.

41 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Chciałam jeszcze dodać, że żadnej książki nie znam, dlatego tym bardziej będę czekać na twoje recenzje.

      Usuń
    2. Nie wszystkie książki, które czytam są przeze mnie recenzowane. Sagę Millenium już czytałam daaaawno temu, ale nie będę jej recenzować.

      Usuń
  2. Chętnie kupiłabym Stiega, ale widziałam, że książka została podzielona na trzy części, więc prędzej bym zbankrutowała ;p
    Miłego czytania ! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na 2 części, a cała trylogia na 6 części. Pozdrawiam

      Usuń
  3. "Kariera Nikodema Dyzmy" to klasyka, jedna z lepszych powieści jakie czytałam. Polecam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Też chciałam się uszczęśliwić Millennium, ale nie spodobało mi się, że podzielili każdą część na dwie części.. U mnie piekielnie trudno dostać w kiosku jedną książkę, a co dopiero skompletować wszystko :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To takie wielkie książki, że inaczej nie udałoby się - a to mają być poręczne książki, takie niby kieszonkowe, ale w ładnym, twardym wydaniu i czcionka jest ok. Kupić jedną i albo zamówić prenumeratę na więcej książek, albo kupić jedną i po jakimś czasie poprosić o kilka, archiwalnych numerów - są do nich namiary w książce. Na ostatnich stronach.

      Usuń
  5. Millenium wiadomo klasyka i kawał dobrego kryminału. Równie ciekawa wydaje się być powieść osadzona w realiach potopu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, pierwsze co to pomyślałam patrząc na tą książkę to o "Potopie" Sienkiewicza :))

      Usuń
  6. A ja bylem w empiku za gazetą viva, w kiosku i w każdym wdaniu była książka Magdy Gessler, w przyjaciółce nie było nic. No trudno.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem o której książce mówisz, ale obydwie 3 i 4 mąż kupił mi samą, bez żadnej gazety - i były tańsze niż z gazetą.

      Usuń
    2. Damianowi chyba chodzi o Millenium - ja kupiłam ją z Vivą. Musisz się pospieszyć jeśli jeszcze chcesz ją dostać - w przyszłym tygodniu ma wyjść drugi tom.

      Usuń
    3. Drugi tom wychodzi jutro - wpisane jest w książce, że 13-go.

      Usuń
    4. Tak chodziło mi o serie Milenium, przepraszam ze zapomniałem napisać. Nigdzie jej nie znalazłem, no trudno.

      Usuń
  7. Ja też skusiłam się na Czarną Serię. :) I te jeszcze muszę nadrobić "Karierę Nikodema Dyzmy"! :P

    OdpowiedzUsuń
  8. Basiu, pod względem wydania to Millenium porządnie się prezentuje? Bo tak intensywnie nad nim myślę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wersja bardzo mała, żeby nie powiedzieć "kieszonkowa". :) Każdy tom trylogii podzielony na dwie części. Papier i czcionka w porządku, twarda oprawa - ładne, ale trochę żałuję kupna - pierwszy tom ok. 6 zł, pozostałe 13. Jeśli sobie to policzysz, to wyjdzie na to, że w jakimś dobrym antykwariacie mogłabyś znaleźć lepsze wydanie. Ciekawa jestem opinii Basi na ten temat. :)

      Usuń
    2. oczywiście, też wolałabym tamto wydanie, ale w antykwariacie go nie ma :( A w księgarni za droga, więc wyjdzie mi tutaj taniej - kupię jeszcze 2 cz, a nad resztą trylogii jednak pomyślę...
      Masz rację Lustitia - 2 części można kupić, ale całość drogo, tylko 26zł za 2 część (kolejne, to i tak nie tak dużo), pomyślę.

      Usuń
    3. Właśnie na allegro czasami są nówki za około 70 zł, tutaj bym wzięła prenumeratę więc 60. A jednak oryginały wyglądają tak fajnie grubo :)

      Usuń
  9. Stieg Larsson za 6,99!
    zazdroszczę. poluję od dawna..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 1 część, są dwie, druga ok 13 zł.

      Usuń
  10. Życzę wspaniałej lektury!

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie dawno skończyłam I część Millenium, po prostu genialna książka i ta Lisbeth, poluję teraz na II część, ale gdzie ty kupiłaś książkę Stiega Larssona za 6,99?! Zazdroszczę:D

    OdpowiedzUsuń
  12. "Millenium" znam i jest ok, choć film mi nie podszedł wcale. "Szwedzi w Warszawie" - uwielbiałam tę lekturę! Historyczna przygodówka oparta po części na faktach. Chyba muszę ją sobie przypomnieć... :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pięknie stosik Ci Basiu rośnie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nic nie czytałam i nic nie znam :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawi mnie Dyzma, ale chyba jeszcze bardziej Larsson bo nie miałam przyjemności czytać tej sagi ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jeszcze nic nie czytałam, ale też mam zamiar kupować CzarnąSerię :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Pozostaje mi życzyć przyjemnej lektury:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Czytałam tylko tę ostatnią (jak już się rozkręci - jest świetna!). :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Larssona siostrze bym kupiła, ale chyba skusimy się kiedyś na duże wydania.

    OdpowiedzUsuń
  20. gratuluje ciekawych nowości, choć to nowe wydanie Millenium mimo wszystko mnie drażni - kolejny sposób na nabicie kasy - kto normalny jeden tytuł dzieli aż na trzy tomy :/

    OdpowiedzUsuń
  21. Calkiem niedawno wyszła Saga Arabska nie wiem ile to tomów, ale w oryginale jedna książka za 30 zł została rozdzielona na sagę i wyjdzie pewnie z 300 zl tak to już bywa. Czy Mostowicza ma wyjść wszystko ? Bo kusi mnie bardzo i jakoś nie mogę przestać o tym myśleć "Znachora" czytałam i "Profesora Wilczura" i kilka innych i bardzo chciałabym mieć całość. A jak wydanie Basiu warto ? Bo to chyba małe jest, czy jedna ksiazka to jeden pełny tom czy tez rozdzielili ?

    OdpowiedzUsuń
  22. Niestety nie znam żadnej z książek :(

    OdpowiedzUsuń
  23. Ciekawy stosik:) Najbardziej podoba mi się Dyzma. Lubię:)

    OdpowiedzUsuń
  24. "Karierę Nikodema Dyzmy" przeczytaj koniecznie. A najlepiej, jak będziesz mieć możliwość, odsłuchaj czytanie Kolbergera - znakomite.

    OdpowiedzUsuń

Wasze uwagi są dla mnie cenne.
Dziękuję.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...