sobota, 1 lutego 2014

"Wyliczanki" Natalia Usenko (105)



Po prostu niebywała książeczka. 
Czego tutaj nie ma: 
- wspaniałe wierszyki 
- instrukcje do zabaw z dziećmi podczas odczytywania niektórych wierszy (jakie czynności mają wykonywać dzieci, jakie role odgrywać podczas czytania tych króciutkich bajeczek)  
- rebusy (nigdy nie byłam w nich dobra i nawet kilku nie udało mi się rozwiązać :D) 
- świetne rysunki
- oraz dosłownie... pomieszanie z poplątaniem. 

Ilustracje autorstwa Joanny Rusinek przypominały mi klimatem te z mojego dzieciństwa, stworzone jak  pomalowane i ponaklejane wycinanki z papieru. Powstał bardzo interesujący i oryginalny efekt.

Jednak za największy atut tej publikacji uznaję jej teksty, które są nadzwyczajnie niesamowite, zabawne, ciekawe, nieoczywiste i mądre. 

Rozbrajały mnie swojskie powiedzonka typu:
 "(...) Enki-penki,raz... dwa... trzy..." 
"-Kula-bula, once-ponce! Oddawajcie mi pieniądze!"  
"Ja noszę kalosze.Ty nosisz kalosisz. On nosi kalosi i o coś się prosi..." 
"Siedzi mucha na kotlecie,
bzyczy głośno:
-Ecie-pecie!..." 
"Dyle-dyle, krokodyle..." 
Brawa dla Natalii Usenko - muszę zapamiętać to nazwisko. Mogę się pokusić o stwierdzenie, że miejscami Usenko jest lepsza od Agnieszki Frączek, którą uwielbiam - więc to już duży komplement i ukłon z mojej strony dla autorki. Gorąco polecam i tym młodszym i starszym na rozluźnienie ;).
Natalia Usenko
Natalia Usenko (ur. 1969) polska pisarka i poetka.


Autorka książek i książeczek dla najmłodszych.

Pochodzi z rodziny pisarzy i poetów (jej matka to Danuta Wawiłow, ojciec Oleg Usenko).

Pierwszą książkę napisała w wieku 15 lat.
Tworzy bajki, wiersze, interpretuje także legendy ludowe.
Autorka około 100 publikacje dla dzieci.
Od dłuższego czasu współpracuje ze "Świerszczykiem".
Wybrane książki: "Słoneczko" (Wydawnictwo KAMA, 2003), "Bardzo dziwne historie" (Papilon, 2008), "Czarna krowa" (Wydawnictwo Sara), "Duch prosiaczka" (Wydawnictwo Sara).
Syn: Jakub.  - informacja z lubimyczytać.pl
Literatura: polska
seria/cykl wydawniczy: Wierszem napisane
wydawnictwo: Egmont
data wydania: 6 maja 2013
ISBN: 9788323779742
liczba stron: 32
kategoria: literatura dziecięca/młodzieżowa
wiek czytelnika: 3+ (0-7 lat)
język: polski
typ: papier

11 komentarzy:

  1. To Tosia miała radochę z tej książeczki. :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam inną książkę z tej serii o Zającu Grajku i też mi się bardzo podobała:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię ilustracji pani Rusinek. Są jedyne w swoim rodzaju:) Chętnie sięgnę po "Wyliczanki".

    OdpowiedzUsuń
  4. Widzę, że to taka wielowymiarowa książka. Super!

    OdpowiedzUsuń
  5. Fana książeczka. Akurat będę miała komu ją sprezentować :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale Tosia ma fajnie takie fajne książeczki aż zazdroszczę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Niestety mój Synu juz za duży na takie wyliczanki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. świetna pozycja, a wyliczanki są ogólnie świetne!;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Heh musiałaś się świetnie bawić!
    Pamiętam, że w dzieciństwie inna książeczka z wyliczankami potrafiła błyskawicznie poprawić mi humor. Często po nią sięgałam ot tak żeby się pośmiać.
    Nie pamiętam tytułu, ale była dość gruba i większość wyliczanek była napisana w różnych wariantach - tak jak się to zmieniało podczas przekazywania z ust do ust.

    OdpowiedzUsuń

Wasze uwagi są dla mnie cenne.
Dziękuję.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...