wtorek, 18 lutego 2014

18.02.2014 - Pozytywny Rok 2014

Witam. 
Kilka informacji na temat dzisiejszego dnia:

- czas wschodu słońca: 06:44

- czas zachodu słońca: 16:55

- to dzień: Szymona, Konstancji, Flawiana, Maksyma, Bernadety

-14-18 lutego - Festiwal Orzechów Kokosowych Inarajan na wyspie Guam.

- książka, którą zamierzam dzisiaj czytać: "Karolina XL"
- moje odczucia względem tej lektury: 


- dobra myśl Beaty Pawlikowskiej: 
Dzisiaj zastanów się co dobrego
możesz zrobić dla siebie. 
Pomyślę, coś dobrego na pewno wymyślę. Robię to przecież codziennie. Nie potrzeba na to jakichś specjalnych, wyjątkowych tudzież świątecznych dni, prawda?


Znowu cosik o żyrafie:
Agnieszka Frączek 
Drżyrafa 
Żyrafa Kacha wciąż miała stracha.
Kiedy się hipcio zaśmiał: "CHA CHA CHA!",
ona, przejęta okropnym lękiem,
drżała od czubka ucha po piętę.
 
Gdy słonik sobie kichnął: "A PSIK!",
trząść zaczynała się Kacha w mig.
A gdy miał czkawkę piszczała w głos,
drżąc z przerażenia od stóp po nos.
 
Kiedy krokodyl ziewnął leniwie,
żyrafa zaraz drżała straszliwie.
A kiedy myszka bzyknęła: "BZY...",
Kacha ze strachu aż lała łzy.
 
Bo - chociaż dużo większa niż szafa-
to z Kachy była niezła DRŻYRAFA.
Wierszyk pochodzi z tego zbiorku:




Agnieszka Frączek to jeden z moich ulubionych twórców literatury dziecięcej, tuż obok Tuwima, Brzechwy, Chotomskiej, czy Papuzińskiej.

Post z cyklu "Pozytywny Rok 2014"

10 komentarzy:

  1. Co dzisiaj zrobię dobrego? Pójdę do lekarza. Po raz setny w ciągu ostatniego pół roku... Ale - myślę pozytywnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja dziś zacznę Zimową Opowieść :) Za oknem słonko co bardzo mnie cieszy, więc zima w tytule może być ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Co zrobię dobrego? Obiad dl teściów :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja nie słyszałam o tej autorce wierszyków i szczerze mówiąc nic także nie czytałam jej autorstwa. Może kiedyś to zmienię:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Trudno zrobić coś dla siebie, gdy choroba dopadła :(

    OdpowiedzUsuń
  6. O tej autorce nie słyszałam, ale polecam jeszcze Dorotę Gellner :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj, dzisiaj cały mój dzień był cudowny. Mam nadzieję, że i Twój taki był :)
    Spokojnej nocy.

    OdpowiedzUsuń

Wasze uwagi są dla mnie cenne.
Dziękuję.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...