wtorek, 27 maja 2014

"Parabellum. Horyzont zdarzeń" Remigiusz Mróz (172)

Parabellum. Horyzont zdarzeń - Remigiusz Mróz


Pierwszą częścią Parabellum, czyli "Prędkością ucieczki" byłam zachwycona. 

Czy i jej następca "Horyzont zdarzeń" wypadnie równie godnie? Panie Remigiuszu - tak, udało się panu, gratuluję, pana pióro olśniło mnie po raz kolejny. Druga część z pewnością trzyma poziom swojej poprzedniczki.

Język jest prosty, więc powieść czyta się szybko i ze zrozumieniem.
Z powodów osobistych (czytajcie: moja nieznośna córka wraz z nadchodzącym ciepłem stała się huraganem emocji-i to niekoniecznie samych pozytywnych;) ) druga część Parabellum czarowała mnie dość długo. Niestety, ale musiałam się nią rozkoszować w sposób szarpany. Gdybym czytała ją jednym ciągiem (tak jak należy konsumować Parabellum) to z pewnością obraz powieści byłby dla mnie bardziej czytelny, a tak, co chwilę musiałam sobie przypominać co i jak, gdzie i kiedy, kto i z kim. Zajęło mi to sporo czasu. Dlaczego? Bo w "Horyzoncie zdarzeń" dzieje się strasznie wiele, oj dzieje! Poza dobrze nam dotąd znanymi braćmi Zaniewskimi, Marią i Leitnerem poznajemy cały szereg nowych intrygujących postaci. Akcja raz pędzi na łeb na szyję, by za chwilę w innym miejscu znowu zwolnić. 

Co mi się bardzo podoba, to krótkie rozdziały, które są oznaczone datą i miejscem akcji, wspaniale ze sobą pomieszane i idealnie nadające się na ekranizację w postaci serialu. Byłby on z pewnością genialny. Rozdziały te kończą się oczywiście w najbardziej nieodpowiednim dla czytelnika momencie wzbudzając jego niepohamowaną ciekawość i rodzące się w nim przez cały czas pytanie CO BĘDZIE DALEJ? Książka wciąga po uszy, oczarowuje, fascynuje, urzeka, czytelnik zostaje wessany niczym odkurzacz do środka i staje się niewidzialnym kompanem naszych postaci w ich podróży przez Europę.

Przeżywamy niesamowite historie, poznajemy bezwzględne realia wojny, niegodziwości jakich dopuścili się Niemcy. Z naszymi przyjaciółmi pragniemy przeżywać ich niedole losu, codzienną walkę o życie i niemalże wykręcający członki i pozbawiający oddechu strach.

Uwielbiam genialną, dzielną, niebywale odważną Marię. Zaczynam czuć sympatię do Leitnera, lubię Zaniewskich. Tak, jak i w "Prędkości ucieczki", tutaj także poznajemy przygody z kilku perspektyw (osób).

Pomyślałam, że chyba nie dam się już niczym zaskoczyć, a tu ciągle działo się coś nowego, co wzbudzało moje zdziwienie, czasem uśmiech, czasem niepowetowany smutek... Nie chcę zdradzać za wiele, ale zmartwychwstanie jednego z bohaterów, całkowicie mnie zaszokowało. Takich niespodzianek jest wiele. 
Zapoznajemy się także z Armią Czerwoną i bestialską bezwzględnością jej żołnierzy. Przemoc, gwałt, mord, zwierzęce instynkty. Aż włosy stają dęba. 

Tło historyczne pociąga mnie w tej powieści najbardziej, ale akcja jest tak pełna dynamizmu i życia, że spodoba się ona także każdemu miłośnikowi sensacji, kryminału i thrillera. Mieszanka wybuchowa. Sięgnijcie po drugą część Parabellum  i dajcie się porwać tej eksplozji zdarzeń.


Za książkę pięknie dziękuję autorowi. 
Zapraszam na jego stronę: http://remigiuszmroz.pl/ 


Powieść "Horyzont zdarzeń" to druga część cyklu Parabellum, opisującego niezwykłą tułaczkę dwóch braci po ogarniętej wojną Europie. Będą walczyć, zabijać, uciekać przed faszystami i bolszewikami, wplątywać się w afery szpiegowskie… Oraz kochać piękne kobiety.  
Październik 1939. Po zdemaskowaniu przez Christiana Leitnera, Staszek i Maria zbiegają z Rawicza, pozostawiając w ratuszu nieprzytomnego Niemca. Postanawiają kontynuować swoją ucieczkę na zachód, pomimo tego, że ich fałszywa tożsamość została spalona. Bez grosza przy duszy, mają do pokonania ponad tysiąc kilometrów. Tymczasem Leitner rusza w pogoń – nie chodzi tylko o ujęcie przestępców, ale także o jego honor. Po nieudanej próbie odbicia Obelta, kapitan trafia do obozu jenieckiego, zaś jego podkomendni z Bronkiem na czele starają się przebić na Kresy, do Baranowicz. Zaniewski postanawia odnaleźć Anielę… mimo, że na drodze stoi mu Armia Czerwona. - źródło

Literatura: polska
seria/cykl wydawniczy: Parabellum tom 2
wydawnictwo: Instytut Wydawniczy Erica
data wydania: 27 marca 2014
ISBN: 9788364185205
liczba stron: 312
kategoria: thriller/sensacja/kryminał
język: polski
typ: papier
wyzwania: 
Rosyjsko mi! - m.in.: rosyjscy żołnierze
Czytam opasłe tomiska - 2 część Parabellum

26 komentarzy:

  1. Jeszcze na półce czeka nieprzeczytana pierwsza część...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie życzę miłej lektury :)

      Usuń
  2. Myślę, że mojemu mężowi przypadnie do gustu ten cykl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tobie przypadły także, gwarantuję.

      Usuń
  3. Strasznie ci zazdroszczę tego tytułu - ja nadal czekam na swój egzemplarz, ale już widzę światełko w tunelu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zawiedziesz się na niej Kasieńko.

      Usuń
  4. To moja ulubiona seria :) Masz rację, "Parabellum" trzeba czytać jednym ciągiem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi niestety to się nie udało, ale nie zmienia to faktu, że to jest świetna książka.

      Usuń
  5. O właśnie, miałam poszukać części pierwszej. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No widzisz jak ci się przydałam ;)

      Usuń
  6. Wiesz, że to nie moje klimaty czytelnicze, ale recenzja jak najbardziej zachęca jak i sama książka na pewno spodoba się osobom, które lubią takie tematy;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że mogłaby ci się spodobać - przecież lubisz książki pełne akcji, a "Parabellum" jest naszpikowane nią!

      Usuń
  7. Ha, ja na razie mam tylko w pamięci b. pozytywne recenzje dotyczące pierwszej części tej serii. Szczerze powiedziawszy, nawet nie wiedziałem, że pojawiła się już kontynuacja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspaniale jest cię uświadomić w czymkolwiek ;)

      Usuń
  8. Widzę, że coraz więcej osób chwali tę serię i ty również, dlatego chyba muszę ją wreszcie poznać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie. Cyrysiu, nie patrz na nią przez pryzmat wojennego tła (wiem, że tego nie lubisz) dzieje się tu wiele, spodoba ci się.

      Usuń
  9. Niestety. Spotkałam się tylko z recenzjami (i to bardzo zachęcającymi). Książki mam w planach. Ale jak wiesz od planów do realizacji, czasami musi minąć sporo czasu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że uda ci się kiedyś je przeczytać.

      Usuń
  10. Jeszcze nie czytałam, ale pewnie masz rację, że książka nadaje się do ekranizacji. Podobnie jak powodzeniem cieszył się serial "Czas honoru". Uwielbiam tematykę oscylującą wokół II wojny światowej. Te książki, o ile dobrze napisane, zwykle wciagaja bez pamięci.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta seria z pewnością by cię wciągnęła, jest bardzo ciekawa.

      Usuń
  11. Wspaniała seria, moja ulubiona wojenna.

    OdpowiedzUsuń
  12. Już o niej słyszałam wielokrotnie i chciałabym kiedyś sama się przekonać o jej wartości.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ach! jak się cieszę, że książka Ci się spodobała Sis! To dobrze wróży a propos mojego spotkania z nią. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawe, że takie osadzone w historii współczesnej powieści (i filmy) cieszą dużą popularnością...Wydawać by się mogło, że dzisiejsza młodzież nie gustuje w takich historiach.
    :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jeśli akcja toczy się w czasie II wojny światowej to to z pewnością coś dla mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Oooo, moje "Parabellum" na tapecie! Sięgam ostatnio sporo po polskich autorów i nikt nie moze nawet dorównać "Horyzontowi zdarzeń". Mówiłam, że dzieje sie jeszcze więcej i że zmartwychwstanie zaskakuje! :D

    OdpowiedzUsuń

Wasze uwagi są dla mnie cenne.
Dziękuję.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...