wtorek, 6 maja 2014

6 maja - Pozytywny Rok 2014. Będzie się działo!

Witam. 
Kilka informacji na temat dzisiejszego dnia:
- to dzień: Juranda, Judyty, Jakuba, Filipa

- dobra myśl Beaty Pawlikowskiej:

Moja majowa odnowa duszy i ciała.
Rano dziesięć minut spaceru.
Ech, cały czas te spacery. Wczoraj wieczorem troszkę pospacerowałam, ale króciuteńko.



Dzisiaj mamy w bibliotece konkurs recytatorski na "Ptaki, ptaszki i ptaszęta polne".

Udział w konkursie (w naszej gminie) zadeklarowało 30 dzieci. Zagości też wspaniała komisja.
Oj, będzie się działo :)
W tym roku jest on organizowany po raz 46!!!! 46 lat, łał!

Skrócony regulamin konkursu - tekst pochodzi STĄD (dostępny jest tam także cały regulamin).

R E G U L A M I N 46. REGIONALNEGO TURNIEJU RECYTATORSKIEGO „PTAKI, PTASZKI I PTASZĘTA POLNE" KOSZALIN 2014
O r g a n i z a t o r a m i Turnieju są:
- Koszalińska Biblioteka Publiczna
- terenowe placówki kultury
1. Głównym celem Turnieju jest poszerzanie horyzontów myślowych i kręgu zainteresowań dzieci i młodzieży poprzez poszukiwanie wartościowej literatury, propagowanie wśród nich piękna i kultury języka polskiego oraz pogłębianie przyjaźni wśród uczestników Turnieju.
2. Uczestnicy Turnieju recytują utwory pisarzy polskich bądź obcych, o dowolnej tematyce. Wybrane teksty powinny być dostosowane do wieku dziecka i jego możliwości wykonawczych .
3. Uczestnikami Turnieju są uczniowie szkół podstawowych i gimnazjów z terenu dawnego województwa koszalińskiego oraz z powiatu Sławno, występujący w trzech kategoriach:
- „ptaszęta" - uczniowie klas I -III
- „ptaszki" - uczniowie klas IV - VI
- „ptaki" - uczniowie klas gimnazjalnych

4. „Ptaszęta" prezentują jeden utwór - wiersz lub prozę
„Ptaszki" i „Ptaki" prezentują dwa utwory - wiersze lub wiersz i prozę.
5. Wykonawcy najmłodsi – kategoria „Ptaszęta"- mogą stosować kostiumy i rekwizyty.
6. Czas prezentacji każdego uczestnika nie powinien przekraczać 7 minut.
7. Turniej odbywa się w drodze czterostopniowych eliminacji:
a/. szkolne i środowiskowe w szkołach i placówkach kultury - w lutym i marcu 2014 r.
b/ gminne i miejsko - gminne organizowane w placówkach kultury - w kwietniu 2014 r.
c/. powiatowe /rejonowe/ i miejskie organizowane w placówkach kultury w powiatach /rejonach/ dawnego województwa koszalińskiego oraz w powiecie sławieńskim i w Koszalinie - w maju 2013 r.
d/. finał regionalny w czerwcu 2014 r.
Wspaniała inicjatywa.

Wiecie, że ja też kiedyś coś recytowałam w szkole na konkurs "Ptaków...". Może kiedyś namówię do niego Tosię, kto wie...


Post z cyklu:


11 komentarzy:

  1. Bardzo pozytywny post na wtorkowy dzień. Jeszcze niedawno ja brała udział w wielu konkursach, teraz jednak zostawiłam to młodszym dzieciom. Pozdrawiam i życzę miłego dnia, Marcelina ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzisiejszy dzień dla mnie to wyjątkowo dzień wolny. Postanowiłam skorzystać z ostatnich wolnych nieobecności, ponieważ rano byłam strasznie zmęczona, i zostałam w domu. Udało mi się na razie zrobić pranie, powiesić je oraz napisać recenzję. A jeszcze sporo pracy przede mną!

    OdpowiedzUsuń
  3. To będą Wam świergotać i świergolić :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiałam takie konkursy recytatorskie gdy mój syn brał udział. Teraz jesteśmy za starzy.
    W kwestii formalnej Dzisiaj są również imieniny Juranda - wiem, bo mój tatan obchodzi od lat tego właśnie dnia. Niestety większość kalendarzy tego nie wykazuje.
    Miłego dnia Basiu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To już dodaję :) Wszystkiego najlepszego dla taty :)

      Usuń
  5. Spacery to jest to. :) Zwłaszcza z psem, bo jak ma się iść samemu, to często brakuje motywacji.

    OdpowiedzUsuń
  6. Uczestnicy z pewnością świetnie wypadli:)

    OdpowiedzUsuń
  7. To już konkurs z długoletnią tradycją, tylko pozazdrościć Koszalinowi! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo pomysłowy konkurs :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Oj, ja dzisiaj (a raczej wczoraj?) pospacerowałam i do sporo. Ale nie narzekam, bo lubię.
    Pozdrawiam :)

    Pomysł na konkurs rzeczywiście ciekawy!

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja się wczoraj naspacerowałam chyba z 20 km, dzisiaj już raczej nie dam rady, ale fakt spacery nawet krótkie mnie zawsze optymistycznie nastrajają :)

    OdpowiedzUsuń

Wasze uwagi są dla mnie cenne.
Dziękuję.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...