czwartek, 1 maja 2014

1 maja - Pozytywny Rok 2014. Najpiękniejszy maj. "Czary-mary" Małgorzata Strzałkowska

Witam. 
Kilka informacji na temat dzisiejszego dnia:
- to dzień: Józefa, Jeremiasza, Filipa


- książka, którą zamierzam dzisiaj czytać: "Dobranoc, słonko" Heidi Hassenmuller

źródło

Powieść została nagrodzona niemiecką Buxtehuder Bullen 1990 jako najlepsza książka dla młodzieży. Porusza trudny temat dziecka wykorzystywanego seksualnie.

-Święto Pracy - i właśnie dlatego dzisiaj nie pracujemy ;D

- dobra myśl Beaty Pawlikowskiej:
Święto! Zaczynam dzisiaj moje majowe
wyzwanie. Wstaję i wychodzę na spacer!
Na pewno wyjdę na spacer. Czy wyjście na grilla też się liczy? ;P;D
Nadszedł maj - jaki to cudowny miesiąc. Kto wie, czy nie najpiękniejszy...



Małgorzata Strzałkowska"CZARY-MARY" 

W rozgwieżdżoną noc majową 
przy blasku księżyca 
szepcze czary i zaklęcia 
ruda czarownica. 


-Czary-mary trzy komary, 
cztery krople rosy, 
spłyń księżycu do mnie z nieba, 
wplotę cię we włosy! 


Ale księżyc nie chce słuchać, 
kręci srebrną głową 
i wśród gwiazd na niebie świeci  
w ciepłą noc majową...

Wierszyk pochodzi stąd:



Post z cyklu:
 "Pozytywny Rok 2014".


8 komentarzy:

  1. Spacer... nie wchodzi w grę. Dziś mnie będą wieźć autokarem, zaraz ruszam na podbój świata! Życzę udanej majówki! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię rymowanki Pani Strzałkowskiej :)
    "Dobranoc..." może być zajmującą lekturą. Aż jestem ciekawa, jak autorka poradzi sobie z tematem - czekam na recenzję.

    Tymczasem pięknej pogody i udanego grilla :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziś aż chce się grillować, ale ja ogniskiem wczoraj żegnałam kwiecień i też było całkiem miło :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Widzę, że czytasz trudną tematycznie książke. Jestem ciekawa twoich wrażeń po tej lekturze
    Udanej majówki życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Hassenmüller podobno fajnie pisze. Sama czytałam tylko (dość dawno temu) "Désirée czyli Czas próby" - bardzo mi się wtedy podobała.

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam maj...
    Pozdrawiam i życzę udanej majówki.

    OdpowiedzUsuń
  7. Zastosowałam się do wyzwania i spacer był cudowny :)
    Miłej majówki :)

    OdpowiedzUsuń

Wasze uwagi są dla mnie cenne.
Dziękuję.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...