środa, 31 grudnia 2014

Rok 2014 w Czytelni - podsumowanie.


Już po raz drugi tworzę roczne podsumowanie.
Czytelnię prowadzę od 18 lutego 2013 roku.

W roku 2014:
-za najlepsze książki uznałam: 

dorośli:

Biblia. Pismo Święte Starego i Nowego Testamentu - całej chyba nigdy nie przeczytam :) To genialna książka, pod każdym względem i wcale nie musisz być zagorzałym moherowym beretem (patrz na mnie), żeby to docenić ;).
"Biedni ludzie" Fiodor Dostojewski - Dostojewski zawsze i wszędzie!
"Madame" Antoni Libera - ach!
"Ocalały" Sam Pivnik - chlip, chlip.
"Zamknięty świat" Robert Silverberg - łał, łał, łał,

"Gołębiarki" Alice Hoffman - do dziś się nią zachwycam, tym językiem,
"Zapach miasta po burzy" Olgierd Świerzewski - wspaniała,
"Dom nad jeziorem smutku" Marilynne Robinson - nie do zapomnienia,
"Bibliotekarki" Teresa Monika Rudzka - ale jaja!
"Mariska z węgierskiej puszty" Consilia Maria Lako... - niebywałe obrazy...,
"Ślady krwi" Jan Polkowski - niesamowita,
"Sztuka uprawiania róż z kolcami" Margaret Dillowa... - wzruszająca, mądra życiowo książka,


młodzież:

Jeżycjada - a w niej najbardziej "Nutrię i Nerwusa" - koooooocham Musierowicz, ród Borejków i całą resztę,
"Szczury i wilki" Grzegorz Gortat - nie mogę wymazać sobie z głowy tych obrazów.
"Hera moja miłość" Anna Onichimowska - głęboka lektura o rodzinie, nieszczęściu, niezrozumieniu, poszukiwaniu miłości, tęsknoty za bliskością,


dzieci:

"Jak zakochałem Kaśkę Kwiatek" Paweł Beręsewicz - to najlepsza książka dla dzieci jaką kiedykolwiek przeczytałam, jej kontynuacja jest również niczego sobie,
"Królowa śniegu" Hans Christian Andersen - bajecznie piękna,
"Bajki dla Marysi i Alicji" Tomasz Sakiewicz - ciekawa, unikalna, mądra, pobudzająca wyobraźnię,
"Proszę mnie przytulić" Przemysław Wechterowicz.

poezja:


-odwiedziliście mnie wiele razy, 

-obserwuje mnie sporo osób,


-napisałam 305 postów

-przeczytałam 921 książeczek i książek (głównie krótkie książeczki dziecięce) - o około kilkudziesięciu z nich napisałam opinie, o bardzo wielu z nich zaledwie krótkie wzmianki.

-nawiązałam kilka współprac recenzenckich, ale z braku czasu i chęci (odnoszę wrażenie, że książki ze współprac recenzenckich czytam i piszę pod przymusem, nawet jeżeli jest to książka, która mi się bardzo podoba - nie czuję wtedy tej frajdy - chociaż z dziecięcymi w sumie nie mam tego kłopotu :)).

-nadal tworzę stronę BIBLIOTECZNIE, która wiele dla mnie znaczy i pogłębia moje zainteresowania związane z informacją naukową i bibliotekoznawstwem (m.in.: dzięki temu pomysłowi zaangażowałam się w blogosferę). 10 stycznia kończę studia podyplomowe z Informacji Naukowej i Bibliotekoznawstwa. Pracuję w bibliotece, ale nie wiem na jak długo.

-nadal tworzę stronę DZIECINNIE - głównie dla mojej córeńki. Codziennie wieczorem czytamy książeczki i jest to wspaniały sposób na zbliżenie się do siebie, wyciszenie, przytulenie, okazanie sobie najpiękniejszej miłości jaka istnieje na świecie (miłości rodzica do dziecka i odwrotnie).


-prowadziłam kilka cykli, ich ilość zmniejszyła się do trzech,
-prowadziłam 5 wyzwań - z powodu małej ilości chętnych i mojego braku czasu zrezygnowałam z dwóch z nich. 31 grudnia 2014 r. zakończy się trzeci: Czytam literaturę amerykańską. Nadal Czytam Kinga i czujemy, że jest nam Rosyjsko!
W moich wszystkich wyzwaniach brało udział prawie 100 osób.

Czytam i piszę (w tej kolejności), bo... po prostu to daje mi ogromną satysfakcję. Żal mi, że nie znajduję już tyle czasu, żeby was częściej odwiedzać, ale nie jest to dla mnie możliwe. Odwiedzam was raz w tygodniu, ale i tak bardzo rzadko komentuję, wolę sobie poczytać, co tam ciekawego skrobnęliście :)

Dziękuję za to, że wielu moich stałych czytelników jest ciągle ze mną.


Jejku, jak ten rok zleciał. Wcale nie chciałam, żeby się skończył... Był dla mnie przełomowy, a jeżeli mówimy o sprawach zawodowych, to był jak dotąd najważniejszy. Zobaczymy jak wypadnie rok 2015 :) 


Życzę szampańskiej zabawy noworocznej !!!

40 komentarzy:

  1. Oby rok 2015 był jeszcze lepszy Basiu !!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Pomyślności Basiu i niech Twoja inwencja daje Ci jak najwięcej zadowolenia.
    Muszę koniecznie w tym roku przeczytać Gołębiarki i Ślady krwi, bo je mam.....

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniały rok za Tobą. Życzę wobec tego spełnienia czytelniczych marzeń w nowym roku ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Dużo przyjemności książkowych.

      Usuń
  4. Kochana Basiu, więcej czasu dla siebie Ci życzę i równie wspaniałego, jak nie lepszego, 2015 roku dla Was :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszystkiego Najlepszego w Nowym Roku Basieńko :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku, samych sukcesów i wytrwałości!

    OdpowiedzUsuń
  7. Pięknie ci minął ro. Wszystkiego dobrego W Nowym Roku w takim razie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dobry wynik. Życzę Ci, aby rok 2015 też był tak owocny:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie sądzę, żebym była w stanie przeczytać znowu 921 książek, to był rekordowy rok, a nie tylko dobry :).

      Usuń
  9. Ciekawe, jak będzie w roku 2015 i co napiszesz nam za rok.
    "Biedni ludzie" oraz "Dom nad jeziorem smutku" zaliczają się do moich ulubionych książek, w tym punkcie nasze gusty są podobne. Natomiast różnimy się ocenami "Śladów krwi" - Tobie się one podobały, mnie bardzo rozczarowały :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 2/3 - nie jest źle :)
      Chcę się skupić bardziej na klasyce, lit. rosyjskiej i liście BBC Top 100.

      Usuń
  10. Życzę Ci zaczytanego nowego 2015 roku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wystarczy szczęśliwego. Czy będzie zaczytany? To zależy tylko od naszych chęci.

      Usuń
  11. Muszę się zmobilizować do książek, które tu podałaś :)
    Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku! :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę warto je poznać, polecam.
      Wzajemnie kochana.

      Usuń
  12. "Sztuka uprawiania róż z kolcami" i "Dom nad jeziorem smutku" to rzeczywiście wspaniałe książki. Pozostałych niestety nie znam :)

    Co do współprac - szkoda, że wywołują u Ciebie akurat takie uczucia. Ale nic na siłę, ja też ograniczam liczbę współprac do minimum.

    Powodzenia w 2015!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety - jakoś te współprace mnie przestały interesować, ale może jak ktoś zaoferuje jakąś genialną książkę, to się skuszę. Kto wie...

      Usuń
  13. Basiu, moja blogowa mistrzyni! Niech to będzie udany, zaczytany rok!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki serdeczne. Dla ciebie także.

      Usuń
  14. Mnie "Biedni ludzie" nie urzekli tak, jak na przykład "Idiota" :) A Biblię cenię bardzo, choć jestem ateistką; cenię ją, jako niewyczerpane źródło motywów i literackich inspiracji, a dla literaturoznawcy to prawdziwa kopalnia wiedzy.
    Wszystkie co, co wymarzone w 2015 roku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam w planach Dostojewskiego w tym roku. Przeczytam i "idiotę".

      Usuń
  15. Czytałam kilka książek, które wymieniłaś. Gratuluję świetnych wyników.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Martynko. Twoje wyniki są również imponujące.

      Usuń
  16. Wspaniałe wyniki! :) Oby 2015 przyniósł Ci wiele radości z czytania :)

    OdpowiedzUsuń
  17. "Gołębiarki" - piękna powieść:) A liczba przeczytanych książek robi wrażenie

    OdpowiedzUsuń
  18. gratulacje! naprawdę udany rok

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja przeczytałam 208 książek i również jestem zadowolona. I dla mnie to był rekordowy rok.
    Gratulacje i powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojejku, to ogromna ilość! Gratuluję.

      Usuń

Wasze uwagi są dla mnie cenne.
Dziękuję.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...