wtorek, 10 grudnia 2013

"Niewygodna prawda" Sophie Hannah (90)


Pierwszy raz czytam utwór Sophie Hannah i muszę przyznać, że jestem pozytywnie zaskoczona.
Nie będę opisywać akcji jaka toczy się w tej powieści, bo jest dość skomplikowana. Skupię się na odczuciach, jakich byłam świadkiem jako czytelnik tej książki.
Zostałam porwana w wir wydarzeń niemalże od początku. Język jest prosty i zrozumiały, a historia wciąga z siłą najmocniejszego odkurzacza. Książkę czyta się szybko, z wypiekami na twarzy i pytaniem na ustach: Co będzie dalej?
Pisarka potrafi świetnie oddać złożoność chwili, każdy jej szczegół. Wszystkie myśli bohaterów są bezpośrednie i wyjątkowo celnie przekazują nam obraz sytuacyjny danego momentu. To książka od której na pewno trudno się oderwać.
Opisy osób i ich odczuć są obszerne, szczegółowe - dzięki takiemu zabiegowi, który został zastosowany przez autorkę, czujemy się jakbyśmy byli w danym miejscu, byli częścią tej historii. Daaaaawno nie odczuwałam czegokolwiek tak namacalnie, w tak rzeczywisty i prawdziwy sposób - a przecież to tylko fikcja literacka. Niesamowite...

"Niewygodna prawda" to wielowątkowy, przebogaty obraz, napisany mądrze i niebywale intrygująco. Mamy tutaj kilku bohaterów, których początkowo nic nie łączy - ale to tylko pozory. Zawiła fabuła wcale mnie nie odstraszyła, wręcz przeciwnie przyciągnęła jak muchę do miodu;).

Czy w końcu dowiemy się prawdy? Wzdychałam z niecierpliwości, rozemocjonowania, byłam niemalże w gorączce... entuzjazmu.

Pięknie ukształtowane postacie, które są nam tak... bliskie - tak nieziemsko dokładnie opisane, iż czujemy jakbyśmy znali je od lat. Przeżywamy ich rozterki, problemy. Świat bohaterów ewoluuje na naszych oczach, modyfikuje się w naszych myślach i staje się częścią nas samych. 

Sophie Hannah
ur. 1971 r.
w Anglii (Manchester)
Jest utalentowaną pisarką i cenioną poetką, uhonorowaną nagrodą Daphe du Maurier i nominowaną do T.S. Eliot Prize. Twarzyczka, Przemów i przeżyj, Na ratunek i Druga połowa żyje dalej, thrillery psychologiczne Sophie Hannah, zostały entuzjastycznie przyjęte przez krytyków i czytelników i były bestsellerami brytyjskiego Amazonu. Powieści przetłumaczono na wiele języków, zostaną one przeniesione na ekran. - tekst pochodzi ze strony http://www.gjksiazki.pl/autorzy,14,sophie-hannah.html
Literatura: angielska
tłumaczenie: Robert P. Lipski
tytuł oryginału: The Carrier
wydawnictwo: G+J Gruner+Jahr Polska
data wydania: 6 listopada 2013
ISBN: 9788377784969
kategoria: thriller/sensacja/kryminał
język: polski
typ: papier
Data przeczytania: 29.11.2013r. 

Za książkę pięknie dziękuję wydawnictwu:



55 komentarzy:

  1. Fajnie opisałaś swoje wrażenia po lekturze :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, takie one właśnie były :)).

      Usuń
  2. Nie znam tej autorki jeszcze, ale Twoja recenzja jest kolejną z tych zachwalających, jakie miałam okazje czytać. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie czytałam innych jej książek, ale tej dałam ocenę dobrą, bo jest całkiem dobra :))).

      Usuń
  3. Powiem jedno bardzo intrygująco, nie znam autorki, a o tym tytule czytam pierwszy raz :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierwszy raz słyszę o tej autorce, ale widzę, że warto poświęcić jej twórczości uwagę, dlatego już zapisałam sobie tytuł tej książki i zaraz się za nią rozejrzę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mi akurat ta pozycja nie przypadła do gustu, ale Sophie Hannah ma na swoim koncie kilka dużo lepszych - polecam na przykład Zabójcze Marzenia. Ale to też jest książka z końcówki serii, bodajże trzecia od końca. Początki też są niezłe, polecam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest to najlepsza ksiąźka jaką czytałam, ale na LC dałam jej ocenę dobrą, więc nie jest źle :)) Dzięki za polecenie.

      Usuń
  6. Pierwszy raz słyszę i czytam o tej autorce, ale Twoja recenzja jest tak entuzjastyczna, tak świetnie opisałaś swoje odczucia, tak sugestywnie, że chętnie sięgnę po "Niewygodna prawdę", jak tylko na nią trafię :)

    OdpowiedzUsuń
  7. PS. Znowu zmieniłam tło na blogu! Może to bardziej przypadnie Ci do gustu, choć nie jest białe :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię albo białe surowe, które pasuje do Twojego notatnika, albo coś kolorowego, ale nie wiem, czy będzie pasować do niego :P

      Usuń
  8. Nie słyszałam o tej autorce, ale Twoja recenzja zachęca i to bardzo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To mój "pierwszy raz" z tą Panią:)) Całkiem udany.

      Usuń
  9. Oj kusisz,kusisz gdyby nie to,że kategoria: thriller/sensacja/kryminał,to pewnie bym kiedyś sięgnęła,a tak w powietrzu gdzieś czuję grozę i trochę się boję;-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Twoja opinia jest inna od dotychczasowych, które czytałam na temat tej pozycji! jestem jej przez to strasznie ciekawa;) i nie wiem skąd ta rozbieżność wynika;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi się dość podobała... i tyle :)) Każdy ma inny gust :)

      Usuń
  11. Hmmm, póki co zdania na temat tej książki są bardzo podzielone - ale przemyślę jeszcze, czy po nią sięgać.

    OdpowiedzUsuń
  12. Pierwszy raz słyszę o tej autorce, ale Twoja recenzja jest bardzo zachęcająca.:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam ten gatunek więc na pewno sięgnę. Sama okładka już przyciaga wzrok, a Twoja recenzja i emocje podczas czytania tylko jeszcze bardziej kuszą ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. To, że książka jest wciągająca i trzyma w napięciu to naprawdę wielkie plusy jeśli chodzi o takie książki. Nie czytam ich za dużo więc nie jestem tutaj ekspertem, ale bardzo chętnie przeczytałabym taką powieść :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze Ci powiem, że tez nie czytam ich za wiele, więc trudno mi porównywać :).

      Usuń
  15. Nie słyszałam o książce ale po Twojej opinii rozglądnę się za nią.

    OdpowiedzUsuń
  16. Plusem tej książki jest to, że ma wielu bohaterów, których nic nie łączy na początku - lubię takie książki, choć na początku mnie przynajmniej irytują, ale później uwielbiam ten moment, kiedy postaci się spotykają ze sobą, spotyka się ich historia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to potrafi irytować, ale coś się dzieje ;).

      Usuń
  17. Oj, intrygujesz. I choć podobnie, jak wielu przede mną nie słyszałam o autorce, to bardzo chciałabym to nadrobić. Lubię powieści, w których bohaterowie są wyraźnie scharakteryzowani, tak że możemy się z nimi utożsamiać, przezywać bardziej ich problemy.

    Ps. Wielki puls za minimalistyczną, ascetyczną wręcz, ale bardzo wymowną okładkę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak postacie są świetne! Dobrze "wykrojone".

      Usuń
  18. I kolejna książka, którą z przyjemnością bym dorwała:))
    Pozdrawiam,
    Myśli skrzętnie ukryte...

    OdpowiedzUsuń
  19. moje pierwsze spotkanie z autorką było znacznie mniej udane. Twarzyczka mnie nie porwała, mimo dobrze zakrojonej intrygi, a potem nasze drogi już się nie skrzyżowały. nie wiem czy jeszcze kiedyś do niej wrócę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie czytałam "Twarzyczki", ale widzę, że musiała być dość słaba, bo Ann RK też o niej psioczy :)).

      Usuń
  20. Sophie Hannah kusi mnie już od jakiegoś czasu, gdy zaczęłam czytać jej "Zabójcze marzenia". Po tę pewnie również sięgnę.

    A może, skoro już troszkę w tematyce jesteśmy, zaproszę do mojego autorskiego wyzwania KLASYKA HORRORU http://przestrzenie-tekstu.blogspot.com/2013/12/klasyka-horroru-moje-wyzwanie-autorskie.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie.
      Thriller i kryminał to nie horror, ale dziękuję za zaproszenie.

      Usuń
  21. Nawet nie słyszałam o ten pani.

    OdpowiedzUsuń
  22. Niedawno przeczytałam mój pierwszy thriller(poza Brownem, ale jego twórczość troche się odróżnia od standardów...), spodobał mi się, więc chętnie sięgnę po inne ksiażki tego typu. ;) Tyle superlatyw, które wymieniłaś, na pewno zwiększyło moją chęć, by po nią sięgnąć. ;)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  23. Czytałam "Twarzyczkę" tej pani i był to jeden z najsłabszych thrillerów jakie czytałam, więc sama rozumiesz... ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Kojarzę twórczość tej autorki, ale z tego, co kojarzę jej twórczość nie za bardzo mi się spodobała.

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja też wcześniej nie słyszałam o tej autorce. Człowiek co rusz dowiaduje się o nowych książkach, które warto przeczytać. Tylko kiedy to robić?!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciągle zadaję sobie to pytanie :))).

      Usuń
  26. Czytałam jedną czy dwie powieści tej pisarki i bardzo mi się podobały. "Niewygodnej prawdy" niestety jeszcze nie czytałam, ale jak na fankę gatunku przystało, na pewno nadrobię.

    OdpowiedzUsuń
  27. O, pierwszy raz slyszę o tej pani. Ale jak sympatycznie wygląda! Kto by sie spodziewał że jej siedzą w głowie jakieś "Niewygodne prawdy"... hahahahahaha :D Nie wiem, wyjatkowo nie skorzysta chyba z recenzji i nie przeczytam. Ale i tak już dzis mnie tym Ignacym i "Ościami" rozkojarzyłaś totalnie. Muszę sobie dawkować Twoje recenzje, bo potem chce czytać wszystko naraz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do "Ości" ta książka się nie umywa, ale jest całkiem fajna.

      Usuń
  28. Przyznam szczerze, że Twoja recenzja brzmi bardzo zachęcająco ;)

    OdpowiedzUsuń

Wasze uwagi są dla mnie cenne.
Dziękuję.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...