poniedziałek, 16 grudnia 2013

Biblioteka Aleksandryjska

Studiuję na studiach podyplomowych INFORMACJA NAUKOWA I BIBLIOTEKOZNAWSTWO. 
Ostatnio na zajęciach z Historii książek i bibliotek wykładowca puścił nam (aby odpoczęły nam ręce od pisania;) niesamowicie ciekawy film o historii pierwszej biblioteki - czyli o Bibliotece Aleksandryjskiej.

Myślę, że wielu z Was jest amatorami bibliotek i zainteresuje się tym filmem. Trwa on 46 minut i uważam, że czas ten całkowicie nie będzie przez Was stracony. Osobiście byłam nim zachwycona.

Zapraszam serdecznie na film opowiadający o najstarszej, najwspanialszej i najbardziej tajemniczej bibliotece świata:


Od siebie mogę dodać, iż:
Aleksandria stała się stolicą Egiptu oraz kolebką nauki i wiedzy. Biblioteka Aleksandryjska istniała 600 lat (od IV w. p.n.e.), do dziś nie wiadomo, gdzie dokładnie była ulokowana i jakie zbiory w sobie zawierała.


obrazek pochodzi ze strony: www.wsp.krakow.pl

I co najważniejsze, to nie Aleksander Wielki stworzył Bibliotekę Aleksandryjską, ale jego następca Ptolomeusz I, który rozpoczął także Dynastię Ptolemeuszów, która trwała przez kolejne 300 lat i zakończyła się na Kleopatrze.
Biblioteka Aleksandryjska była miejscem przez które przewijało się setki wielkich umysłów. Często spotykało się tam większość wielkich tamtych czasów. Byli to m.in.: Euklides, Dogenes, Arystoteles, Eratostenes, Archimedes.

Mam nadzieję, że Was zachęciłam do obejrzenia tej historii.

Pozdrawiam i życzę miłego poniedziałku,
Basia

To był post z cyklu: Bibliotecznie

41 komentarzy:

  1. No proszę, czego ja się dzięki Tobie dowiaduję. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obejrzyj film, to dowiesz się więcej :)).

      Usuń
    2. z chęcią go obejrzę w wolnej chwili;) i podzielę się wrażeniami;) Pozdrawiam cieplutko;)

      Usuń
    3. Ciekawe jak go odbierzesz.

      Usuń
  2. Z przyjemnością obejrzę film, też myślę o bibliotekoznawstwie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo, fajnie, zachęcam więc do obejrzenia, powinno Ci się spodobać :))

      Usuń
  3. Oj, wiele bym dał, by móc się po tej bibliotece przejść, pooglądać zbiory - kiedy w końcu doczekamy się wehikułu czasu? ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. W wolnym czasie na pewno obejrzę ten film. Bardzo ciekawy temat.

    OdpowiedzUsuń
  5. No to zaczynamy seansik filmowy :3

    OdpowiedzUsuń
  6. Teraz mi internet bardzo wolno chodzi, ale zapiszę sobie gdzieś ten link z filmikiem i od nowego okresu rozliczeniowego postaram się go obejrzeć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krysiu zachęcam gorąco, jak tylko będziesz miała możliwość to spróbuj obejrzeć.

      Usuń
  7. Uwielbiam biblioteki :D Na pewno obejrzę! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię taki entuzjazm :))) Wspaniale.

      Usuń
  8. Film może kiedyś... Ale zazdroszczę ci kierunku studiów :)

    OdpowiedzUsuń
  9. W wolnej chwili (o ile oczywiście nie zapomnę) chętnie obejrzę. Tylko muszę mężowi laptopa zwinąć, bo mój ledwie dycha. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam ten ból, w sumie to znałam, teraz mam lepiej :))

      Usuń
  10. parzę kawę i zasiadam do seansu :) u Ciebie to zawsze jakieś ciekawe rzeczy się znajdzie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super :)) A u Ciebie także pyszne kawy :))

      Usuń
  11. Jak nie zapomnę to obejrzę w domu:)

    OdpowiedzUsuń
  12. O, pokrywa się to prawie z moim bieżącym materiałem na lekcjach historii, więc może w wolnej chwili (na pewno taka się znajdzie w przewie świątecznej) obejrzę owy filmy :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Chętnie obejrzę, może w przerwie świątecznej uda mi się znaleźć trochę czasu:)
    A jak tam na studiach? Jesteś zadowolona?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Studia są po prostu wspaniałe, jestem nimi zachwycona, naprawdę!

      Usuń
    2. To świetnie! Nie ma nic gorszego niż nieciekawe studia. Pewnie pojawią się jeszcze inne wpisy "kierunkowe", prawda?

      Usuń
    3. Pewnie tak, ale jak na razie pomysłu nie mam, przyjdzie pewnie coś z czasem...

      Usuń
    4. Mam zakładkę pod balonem "Bibliotecznie" - te wszystkie wpisy wiążą się z biblioteką i często z bibliotekoznawstwem

      Usuń
  14. Jak ja bym chciała żeby ta bibliotek przetrwała! Bardzo chętnie obejrzę ten film, tylko nie dziś, bo nic z niego nie zrozumiem ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Hahaha, Basiu, jejku jejku ja jestem właśnie tydzień po tragicznym kolokwium z bibliotekoznawstwa i jak jeszcze raz usłyszę o Aleksandryjskiej to mi mózg eksploduje. :D Chociaż chyba poszło mi dobrze, liczę na mocne 4. :D Trzymaj kciuki! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jejku!? Co studiujesz? Bibliotekoznawstwo? PEdagogikę? Co?

      Usuń
    2. Kulturoznawstwo na specjalnosci literaturoznawstwo z religioznawstwem. :)

      Usuń
    3. Wszystko cudnie, tylko ta religia jakoś mnie troszkę odrzuca :P Żartuję. Wspaniały kierunek i specjalność.

      Usuń
  16. Chyba nawet widziałam ten film. :) warto objerzeć.

    OdpowiedzUsuń

Wasze uwagi są dla mnie cenne.
Dziękuję.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...