środa, 29 maja 2013

Objazdowy Bibliotekarz


25 maja, w ostatnią sobotę odbył się rajd rowerowy "Objazdowy Bibliotekarz".


Jest to impreza ogólnopolska, która odbywa się od 4 lat, w Koszalinie odbyła się w tym roku po raz pierwszy.

Rajd wynosił około 25km i miał na celu oczywiście połączenie przyjemnego z pożytecznym. Promocję biblioteki, czytelnictwa w towarzystwie ruchu, zdrowia, sportu, aktywności. Kolorem przewodnim imprezy było kolor pomarańczowy!
Organizatorem imprezy była Koszalińska Biblioteka Publiczna i SBP.

W zdrowym ciele, zdrowy duch - podczas naszej wycieczki przystankami były filie naszej ulubionej biblioteki. KBP składa się z budynku głównego m.in.: z wypożyczalnią, czytelnią, fonoteką położonego w sercu pięknego parku w pobliżu słynnego amfiteatru, oraz 10 filii rozsianych po całym Koszalinie. Oczywiście jako miłośniczka bibliotek nie mogło mnie tam zabraknąć :).

Za udział we wcześniejszej grze miejskiej "Nakręć się na bibliotekę" (zdobycie minimum 5 pieczątek z 10 filii lub biblioteki głównej) otrzymałam nagrody książkowe i gadżetowe. Podczas rajdu dowiedzieliśmy się bardzo wielu, ciekawych informacji na temat naszej biblioteki, wiedzieliśmy, że mamy słuchać uważnie, żeby później wziąć udział w quizie i odpowiedzieć na pytania dotyczące właśnie wiedzy o KBP.

W rajdzie poza bibliotekarzami, czytelnikami, miłośnikami książek wzięły także (a może przede wszystkim :)) udział osoby z Koszalińskiego Stowarzyszenia Rowerowego "Roweria". To oni tak cudnie nam przewodzili, prowadzili nas rowerzystów po mieście i odpowiadali za nasze bezpieczeństwo.  

Po rajdzie KBP uwolniła swoje książki w ramach bookcrossing'u, z czego chętnie skorzystałam:) Do tego nie trzeba mnie nigdy namawiać :D. Zdjęcia pochodzą z KBP, z K.S.R. Roweria i ze źródeł własnych. Było wspaniale. 








 Za nami w tle "Ogniste Ptaki" Hasiora wpisane w krajobraz Koszalina od wielu lat.

Rowerowy poczęstunek :D




Przy okazji obejrzeliśmy w budynku KBP w Galerii Scena prace młodych artystów, które są do obejrzenia od 25 maja do 2 czerwca. Wspaniale jest "obskoczyć" kilka imprez za jednym razem.






Do domu wróciłam obładowana nagrodami i prezentami:






 Otrzymałam w prezencie również białą koszulkę z kolorowym napisem
(jaki widać na naklejce powyżej) "KOSZALIN pełnia życia", zakładki do książek, baloniki.
Było tego pełno, do wyboru, do pomarańczowego :) koloru.


Moje trzy zdobycze w bookcrossing'u z wolnej antresoli KBP.

Dzień spędziłam wspaniale, aktywnie, wesoło, zdobycznie i... nawet ból pupy (od siodełka) mi aż tak bardzo nie dokuczał :) Na takie imprezy jestem chętna zawsze!

To był post z cyklu: Bibliotecznie

13 komentarzy:

  1. Świetny pomysł na promowanie zdrowego trybu życia i czytelnictwa. Sama chętnie wyciągnęłabym rower i wzięła udział w takiej imprezie. Tylko to strasznie daleko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A u Was nie ma "Odjazdowego Bibliotekarza"? Przecież Kraków to duże miasto w porównaniu z moim Koszalinem! Może poszukaj na internecie sobie. Już znalazłam - niestety u siebie przegapiłaś. Miałaś 18 maja
      http://bibliosfera.net/odjazdowy-bibliotekarz/27/krakow/
      żałuj :D
      Wybierz się w następnym roku :)

      Usuń
    2. Na pewno się wybiorę:)

      Usuń
  2. Na pewno było bardzo przyjemnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Blogger wrzuca wszystko, co piszę, do spamu, ale walczę z tym. :-)
    Inicjatywa super, zazdroszczę Ci tak spędzonego dnia. Idealne połączenie w pewnym sensie; gimnastyka dla ciała (bo rower) i umysłu (bo książki). ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Było na 100% wesoło, wszyscy się śmialiśmy cały czas, gdzie nie spojrzałam tak wokół mnie banany na buziach, najśmieszniejsze to było to, że dość wiekowy Pan z klubu Rowerii był niedawno na pielgrzymce z Koszalina do Częstochowy :D Tydzień jazdy na rowerze, około 600km, ja Cię kręcę i ojejku :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Minerwo całkowicie nie rozumiem czemu blogger Twoje wpisy uważa za spam i ich tu nie publikuje! Pierwszy raz takie coś mi się przydarzyło!
    Dostałam na maila Twoją wiadomość:
    "Blogger wrzuca wszystko, co piszę, do spamu, ale walczę z tym. :-)
    Inicjatywa super, zazdroszczę Ci tak spędzonego dnia. Idealne połączenie w pewnym sensie; gimnastyka dla ciała (bo rower) i umysłu (bo książki). ;-) "
    Było rzeczywiście suuuuuuuuuuuper! dawno się tak fajnie nie bawiłam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. Spoko, dzięki kochana już będę wiedzieć w przyszłości :) nie wiedziałam :D

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. Nawet baaardzo, szukaj w swojej miejscowości jak jesteś zainteresowana.

      Usuń
  7. Ale fajne:)
    Chciałabym znaleźć się na czymś takim, ale Koszalin za daleko, a u mnie tego nie organizują:(
    A szkoda, bo bardzo mi się to podoba:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetna inicjatywa, byłam zachwycona!

      Usuń

Wasze uwagi są dla mnie cenne.
Dziękuję.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...