piątek, 5 kwietnia 2013

Martynka - cała seria, Gilbert Delahaye, Wanda Chotomska (14 i 15)


Wypożyczyłam córce te dwie książeczki - na pierwszy rzut oka uznałam je za absorbujące, pięknie wydane, z ładnymi obrazkami.
Niestety... cała seria "Martynki" jest... po prostu nudna. Nawet moja ulubiona Chotomska, która opowiada tekst (po Delahaye'u) nie poprawiła mi humoru. Martynka jest idealna, aż za bardzo, przewidywalne przygody, wyobraźnia średnia na jeża, zero polotu, grzeczna, nigdy nie sprawiająca kłopotów córeczka. Wszystko takie... rozczarowująco poprawne, a ilustracje tak przepięknie kiczowate, takie słodkie, cukierkowo-landrynkowe, sielankowe. Martynka wygląda jak lalka, jak clown, jak manekin, o idealnej, wręcz wypudrowanej cerze, pomalowanych rzęsach. Ciekawe jakie są Wasze odczucia? Pewnie całkowicie przeciwstawne do moich :). 
Chciałam dodać, iż jak na mój gust, to postacie dzieci są wyrysowane zbyt doskonale, ale podobają mi się zwierzęta i otoczenie. 
Muszę natomiast podkreślić, że  córce oczywiście bardzo spodobały się te rysunki. Przecież to książeczki dla niej. Jeżeli jest nimi zachwycona, to wspaniale. Z pewnością nauczy się od Martynki poprawnego zachowania i samych pozytywnych wzorców postępowania. W świecie tejże bohaterki nie ma miejsca na zło i niegodziwości tego świata. Może to i lepiej.

Wiek czytelnika: 3+, 5+, 7+ 
"Martynka. Najlepsze przygody." seria/cykl wydawniczy: Martynka wydawnictwo: Publicat S. A. data wydania: 2008 (data przybliżona) ISBN: 9788324572618 liczba stron: 159 słowa kluczowe: dla dzieci, martynka, przygody, opowiadania kategoria: literatura dziecięca/młodzieżowa język: polski typ: papier  
"Martynka poznaje świat. Zbiór opowiadań" Gilbert Delahaye, Wanda Chotomska wydawnictwo: Papilon Grupa Wydawnicza PUBLICAT S.A. ISBN: 978-83-245-7222-9 liczba stron: 160 słowa kluczowe: Martynka kategoria: literatura dziecięca/młodzieżowa język: polski typ: papier

Serię zrecenzowałam w ramach wyzwania:
:

10 komentarzy:

  1. Potwierdziłaś moje przekonanie, że znalezienie ładnej i mądrej książeczki dla dziecka nie jest łatwym zadaniem. Staram się dobierać książki dla mojego dziecka z rozwagą, ale i tak mam na półce kilka takich, które przeczytałam tylko raz i więcej do nich nie wróciliśmy.
    Cóż, przed negatywnymi recenzjami też się broniłam, ale czasem nie można się powstrzymać:)

    OdpowiedzUsuń
  2. To może kup dziecku książki o Pippi, tej do poprawności bardzo daleko:)

    OdpowiedzUsuń
  3. hihi taaaaak Pippi jest... jedyna w swoim rodzaju :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ty trafiłaś na jakąś inną Martynkę, niż ja. Wydaje mi się, że jest kilka wersji i wizerunków tytułowej bohaterki. Te, co ja czytałam są bardzo fajne i nie uważam, żeby były tandetne i przesłodzone. Jedynie nie podobała mi się ,,Martynka tańczy", o czym napiszę niedługo na blogu.
    Ja pamiętam Martynkę na wakacjach z mojego dzieciństwa, to chyba był jakiś zbiór i bardzo miło go wspominam:)
    Każdy może mieć inne zdanie, nie trzeba na siłę się zmuszać do czytania i pisać o książkach w samych superlatywach:)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zmuszam się, bo jak już pożyczyłam i córka ogląda to zaczęłam jej czytać, ale przeczytałam tylko 1/3 książki, bo już na więcej nie miałam siły. Resztę córka sobie dooglądała :)

      Usuń
  5. Ja Ci dam bleeeee! Cudne są! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj Aniu, w tym jednym możemy się nie zgadzać:D To jedyna seria dla dzieci, która jak dotąd nie przypadła mi do gustu, może to moje dziwactwo, ale tak mam:) Tosia natomiast była zachwycona nią niebywale i czasami ją pożyczam, ale tylko dla niej,nie czytam jej tego - ona się nie skarży, bo lubi ją sobie oglądać. Ja jej Martynki nie żałuję, to po prostu nie jest coś dla mnie:) Swoją drogą Martynka to śliczne imię, zawsze mi się podobało.

    OdpowiedzUsuń
  7. pewnie o to właśnie chodziło współtwórcom książek, aby wzbudzić zachwyt u dziecka. To bardzo ważne w pierwszym etapie czytania książek dzieciom,ponieważ zatrzymuje uwagę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się, ale uważam, że dobra książka dla dzieci, powinna zachwycać również i dorosłych.

      Usuń

Wasze uwagi są dla mnie cenne.
Dziękuję.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...