sobota, 7 września 2013

Liebster Blog Award



Kolejny raz zostałam nominowana do Liebster Blog Award. Postanowiłam, że nie będę wiecznie wszystkim odmawiać udziału w zabawie, bo nie oszukujmy się, Wy jesteście tu dla mnie, ale i ja jestem dla Was, prawda? :)


Nominowały mnie dwie osoby: Paweł B. z Aperacjum - Pokaż słowa. oraz Doomisia♥ z Czytelni Dominiki. Dziękuję:)

 Pytania Doomisi:


1.Jaka jest Twoja ulubiona książka z czasów dzieciństwa?

"Bajeczki z obrazkami" Sutiejewa

2.Jaka jest najlepsza obejrzana przez Ciebie ekranizacja książki?

"Lśnienie" Kinga i Kubricka

3.Czy lubisz jeść, pić podczas czytania?

Oj, niestety czasami mi się zdarza, w sumie jak czytam przez kilka godzin to muszę się napićJ

4.Piosenka na dziś to...

Uwielbiam Lipnicką, więc niech to będzie jej nowość: http://www.youtube.com/watch?v=GFsZ5DkqwK8

Nie mogę się doczekać jej nowej płyty i oczywiście koncertu, którego niestety nie bedzie w Koszalinie, ale dojadę do Słupska, tak jak kilka lat temu, kiedy byłam z Tosią w ciążyJ.

 
5.Wymień trzech ulubionych blogerów/vlogerów (niekoniecznie książkowych)

Nawet nie wiem co oznacza słowo vloger:P

Blogerów? Księgarka, Marta z MK Czytuje, Minerwa, Książkówka, Edyta z Zapisków spod poduszki, awiola, prosperiusz, Kinga Godowska, Izabelka, Wiki, cyrysia, Melon i wielu, wielu innych. Przepraszam, nie potrafię wybrać 3 naj, albo inaczej - nie chcę :) Spójrzcie na moje blogi, które ODWIEDZAM i BIBLIOTECZNIE - i wszystko jasne:) Te odwiedzam prawie zawsze, a wraca się do kogoś, którego słowa są dla Ciebie ważne i kogo szanujesz:)

6.Gdzie najczęściej czytasz?

W łóżku, na fotelu, zdecydowanie w pozycji wygodnej, zapadającej się:) I koniecznie w ciszy.

7. Jaka jest najgorsza okładka książki, z którą się spotkałeś/aś?

Miasto kości (cała seria) - nie czytałam i przez te okładki pewnie nie przeczytam :P
 
8. Okładka książki, która oczarowała mnie odkąd ją zobaczyłam to...

Wszystkie książki Ignacego Karpowicza z Wydawnictwa Literackiego: "Ości", "Balladyny i romanse", "Gesty" itd. - istne dzieła sztuki! Uważam, że okładki z serią z Murakamim są cudowne, "Biblioteka cieni" Birkegaarda.

Natomiast zdecydowanie nie oczarowała mnie, ale zaintrygowała i przyprawiła o psychodeliczne wizje okładka "Morfiny" Twardocha. Mogłabym wymieniać i wymieniać:) Z dziecięcych mam ich ogrom!!!

9. Czy inspiracją do stworzenia i pisania bloga, był dla Ciebie jakiś inny bloger książkowy?

Nie, może to zabrzmi dziwnie, ale nigdy nie byłam osobą blogującą, wiedziałam, że istnieje takie coś jak blog, ale zupełnie mnie nie interesowało „z czym to się je”J. Aż któregoś pięknego dnia chyba 17 lutego 2013r. z nudów weszłam na jakiegoś bloga totalnie nie związanego z  książkami, spodobało mi się i pomyślałam, że jedynie o czym mogłabym pisać ciągle i namiętnie to literatura, więc wcisnęłam przycisk "Utwórz bloga". Tak zaczęła się moja przygoda w blogosferze:) I tak zdałam sobie sprawę, że nie stworzyłam jako pierwsza blogu o tematyce książkowej:P  Teraz wspominam z sentymentem te swoje początki: nieobycie i ignorancję.

10.Twoja ulubiona autorka?

Anne Rice, J.K. Rowling, Wanda Chotomska i wiele, wiele innych! Dobrze, że nie pytasz o autoraJ, bo w większości to RosjanieJ

11. Książka, którą mógłbyś/mogłabyś mi polecić?

"Rok 1984" Orwella, "Bibliotekarz" Jelizarowa, Dostojewskiego, lub inne w zakładce Lista Czytelni pod balonem.
 
-------------------------------------------------------------------------------------
 
Pytania Pawła B.:

1. Dlaczego zdecydowałeś/łaś się na prowadzenie bloga?
 
Odpowiedziałam na to pytanie powyżej u Doomisi w pkt 9.
 
2. Czy od zawsze lubiłeś/łaś czytać książki?
 
Oj, zdecydowanie tak, wyniosłam tą miłość z domu, zostałam zarażona książkową miłością i entuzjazmem od mamy,  ona zaś od babci, a moja córka ode mnie:) Minimum 4 pokolenia - nie można tego pokonać.
 
3. Którą część Harry'ego Pottera lubisz najbardziej?
 
4, 6 i 7. Najbardziej jednak chyba ostatnią 7-mą i sytuację w której wyjaśnia się wszystko ze Snapem. Okazuje się, że był jednak bohaterem, a nie zdrajcą - zawsze go lubiłam, ale od tego czasu pokochałam - to moja ulubiona postać z całej serii HP. Lubię także Rona, jest taki śmieszny i troszkę... głupkowaty - urocze to;)
 
4. Wolisz książki papierowe, ebooki, czy audiobooki?
 
Papierowe, ale nie oszukujmy się, nie jestem milionerką, a jest tyle nowych, cudownych publikacji, że pozostaje mi ściąganie ebooków. Do audiobooków nie jestem jakoś przekonana - być może nie trafiłam jeszcze na dobrej jakości audiobooka - jak jest tylko denerwujący głos, to od razu go wyłączam.
 
5. Twoje popisowe danie w kuchni?
 
Nie umiem wybrać: ogórki kiszone, kotlety (mielone, z piersi, karkówka, schab), sałatka jarzynowa, pasta rybna, tosty, zupy.
 
6. Pozwoliłbyś Twojemu zwierzakowi spać z Tobą w łóżku ?
 
Psu - zdecydowanie nie, miałam i nigdy nie pozwalałam, są po prostu brudne, sierść się sypie, nieeeee. Teraz mam kotkę Helenkę - śpi, gdzie chce, więc w łóżku też i jakoś mi to, o dziwo, nie przeszkadza, pomimo, że też czasami dostrzegam jej sierść - jest kotem domowym, nie wychodzi na dwór, więc nie jest ubrudzona. Nie śpi z nami, ale z córką, w jej nogach. A jak jej coś odbije, to w wózku dla lalek:P 
 
7. Jaki jest Twój ulubiony zespół muzyczny?
 
Od zawsze i na zawsze Anita Lipnicka, więc kiedyś Varius Manx. Poza tym Hey, kiedyś słuchałam więcej muzyki, teraz zdecydowanie rzadziej.
 
8. Kim chciałeś/łaś zostać w dzieciństwie? Udało Ci się?
 
W dzieciństwie (razem z siostrą) spędzałam wiele czasu w bibliotece i z tego co pamiętam, to chciałam zostać właśnie pracownikiem biblioteki. Ale jakoś przez te wszystkie lata o tym zapomniałam (czytaj: obrałam zły kierunek studiów, gdzieś zbłądziłam:). Dziś próbuję walczyć o swoje - chcę być bibliotekarką i mam ogromną nadzieję, że mi się uda - muszę niestety uzbroić się w cierpliwość, nie wszystko udaje się "od ręki".
 
9.Wolisz  pióro czy długopis? A może ołówek ?
 
Długopis, nigdy nie lubiłam używać pióra, bo mnie brudził:) A ołówek strasznie mnie denerwuje łamiącym się i stępiałym rysikiem. Długopis ponad wszystko:)
 
10. Pisałeś/łaś kiedyś pamiętnik?
 
Tak, wspominałam już o tym kiedyś w poście z LBA. Pisałam pamiętnik i śmieszne wierszyki - moja starsza siostra zabrała mi go po kryjomu, schowała się w krzakach z kolegą i czytali go i się śmiali. Pamiętam to do dziś, wtedy to była tauma:P Dzisiaj już go nawet nie mam, ciekawe co się z nim stało, szkoda...
 
11. Jakim instrumentem muzycznym chciałbyś/chciałabyś być ?
 
hahahahahahahahaha wybacz Pawle, bardzo Cię szanuję, ale to chyba najdurniejsze pytanie na świecie:D Ale w sumie nie ma podobno głupich pytań, są tylko niemądre odpowiedzi :D Skoro już się tak uśmiałam, to niech nadal będzie śmiesznie - może zostanę... kastanietem :P
 
Uff, to teraz kolej na mnie:) - oto pytania :
  1. Dlaczego odwiedzasz mojego bloga? Czy jest może coś co podoba Ci się w nim, a jeżeli tak, to co najbardziej?
  2. Wolisz czytać wieczorami, czy w ciągu dnia?
  3. Czy kiedy czytasz, to musisz mieć absolutną ciszę, żeby się skupić, czy jednocześnie potrafisz słuchać muzyki, lub oglądać telewizję?
  4. Co dokładnie czujesz podczas czytania książki, którą uznałeś/aś za wspaniałą?
  5. Ekranizację jakiej książki chciał(a)byś obejrzeć? Czy została już nakręcona, czy jeszcze nie?
  6. Literaturę którego kraju cenisz sobie najbardziej ?
  7. Wymień swoją ulubioną lekturę szkolną (o ile pamiętasz).
  8. Wymień ulubionego polskiego autora/autorkę.
  9. Jaką postać literacką cenisz sobie najbardziej?
  10. Czym się kierujesz kupując książkę o której nigdy i nigdzie wcześniej nie słyszałeś/aś? Ceną? Promocją? Okładką? Czy zdarza Ci się taki zakup?
  11. Jaką książkę teraz czytasz?

Nominuję:
 

1. Martę Kor z MK Czytuje: http://mkczytuje.blogspot.com/
2. Minerwę: http://minerwaproject.blogspot.com/ - wiem Minerwo, wiem, właśnie opublikowałaś post z LBA:p
3. Książkówkę http://ksiazkowka.blogspot.com/
4. Edytę z zapisków spod poduszki http://zapiskispodpoduszki.blogspot.com/
5. Melona http://mejus250.blogspot.com/
6. Kingę Godowską http://kinga42.blogspot.com/
7. Prosperiusza http://imperiumlektur.blogspot.com/
8. Dori http://czytelniaa.blogspot.com/
9. Wiki http://literaturomania.blogspot.com/
10. Clary http://spetana-przez-ksiazki.blogspot.com/
11. Miqa http://miqaisonfire.wordpress.com/

Zrozumiem, jeżeli ktoś z Was nie zechce wziąć udziału w zabawie. Ale liczę, że może jednak ktoś coś opublikuje;) Bawcie się dobrze:)


 
Zapraszam wszystkich do wzięcia udziału w zabawie z Żyrafą Tosią z Czytelni.

56 komentarzy:

  1. No, dzięki, nie dość, że od odpowiedzenia na moje pytania na swoim blogu się wykręciłaś, to jeszcze dowaliłaś mi nominację akurat wtedy, kiedy założyłam, że żadnych nie będę miała. :-P
    Oczywiście żartuję, bardzo, bardzo Ci dziękuję. <3 Na pewno odpowiem, chociaż nie w najbliższym poście.
    Rozwaliłaś mnie tym kastanietem. Ale to wcale nie jest durne pytanie, Dorian, o którym często wspominam u siebie, jest gitarzystą i opowiadał mi o powszechnym porównaniu gitary do kobiety. I naprawdę po gitarzystach czasem widać, że obie dotykają podobnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha - może coś w tym jest, ale uśmiałam się nieźle:P

      Usuń
  2. Mnerwo następnym razem nie wykręcę się od Twoich pytań - I promise xxx

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hm, to mi podsunęło szatański pomysł nominowania kogoś następnym razem. Ale nie można nominować kogoś, kto nominował mnie. To kto prócz Basi chce mnie nominować? :-P
      A tak poważnie, obawiam się, że nie wymyślę kolejnych pytań. Za to Twoje są bardzo fajne, trzeba poświęcić trochę czasu, żeby na nie odpowiedzieć.

      Usuń
    2. Spokojnie możesz na nie odpowiedzieć za jakiś czas:) Tak, to prawda - te moje pytania takie jakby... trudne:P Dobrze, że nie muszę na nie odpowiadać haha

      Usuń
  3. Dziękuję za odpowiedzi. ;)
    Ja to pytanie uznałem na najnormalniejsze w świecie, bo muzyka, zaraz po książkach, a może nawet przed, to całe moje życie. Fortepian, saksofon, gitara, granie, słuchanie, nawet samo czytanie muzyki to przyjemność. Niemniej, jeszcze raz dziękuję. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pawle nie miałam nic złego na myśli:) Podobno nie ma głupich pytań, więc jest ok:) Dziękuję jeszcze raz za nominację:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pytanie o instrument rozłożyło mnie na łopatki :) A odpowiedź tym bardziej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Razem z Pawłem niezmiernie się cieszymy:)

      Usuń
  6. Bardzo ciekawe pytania i jeszcze lepsze odpowiedzi. Mnie również czasami zdarza się jeść, pić podczas czytania. Natomiast ogromnie mi się spodobało to, co napisałaś, że odwiedzasz prawie zawsze te blogi, które i do ciebie zaglądają, ponieważ wraca się do kogoś, którego słowa są dla Ciebie ważne i kogo szanujesz. Pięknie to ujęłaś i ja sama robię identycznie. Może niektórzy zarzucą, że chodzi tutaj tylko i wyłącznie o komentarz za komentarz. Ja to odbieram całkiem inaczej. Mam stałą liczbę blogów, które codziennie odwiedzam nawet, jeśli nie ma u nich żadnego posta. Traktuje to, jak koleżeńską wizytę bez której nie mogłabym się obyć, gdyż to silniejsze ode mnie :-)
    A i jeszcze jedno. Też pisałam pamiętnik. Prowadziłam go od 5 klasy podstawówki aż do dorosłości, lecz obecnie natłok zajęć spowodował, że mój pamiętnik poszedł w niepamięć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie patrzę na komentarz za komentarz totalnie:) Komentuję swoje blogi nie patrząc, czy one komentują mnie, a te które komentują mnie, a mnie nie pociągają, to do nich nie wpadam, chyba że bardzo się nim zainteresuje.

      Usuń
  7. Pięknie dziękuję za nominację oraz wyróżnienie mnie w blogach najczęściej odwiedzanych. Na pewno dobrze wiesz, że Ty w moich "naj" też jesteś, choć blogujesz stosunkowo niedługo. :) Bardzo dobrze piszesz, stworzyłaś Tośkę i w ogóle bardzo sympatyczna z Ciebie kobitka, więc inaczej być nie mogło. :)

    W zabawie spróbuję wziąć udział w bliżej nieokreślonym czasie. :)

    Cyrysiu - też pięknie to napisałaś. :)

    P.S. Okładka "Morfiny" też tak na mnie działa. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewa wiesz, że Cię lowam:)Wszystkich Was, bez Was to nie byłoby to samo.
      Okładka "Morfiny" niemal wymiata konkurencję:)

      Usuń
  8. Ciekawe odpowiedzi :) Ja chciałabym być harfą, chociaż najbardziej lubię saksofon - ale nie chciałabym, żeby ktoś mnie obśliniał ;) Fortepian i flet to instrumenty, na których gram, ale... no cóż, fortepian jest za zwyczajny, a fletu nie lubię :/ Chociaż kastaniety też są niezłe ;)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Też uważam, że okładki z serią z Murakamim są świetne ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda? Prostota i wspaniałe kolory - bardzo przyciągające.

      Usuń
  10. Fajne odpowiedzi :) Ja w dzieciństwie chciałem być astronautą lub archeologiem haha XD Obserwuję i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  11. :D Z tego haha wnioskuję, że nic nie wyszło z Twoich planów, mam rację?:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Może warto przełamaś się w kwestii Miasta kości? Okładki polskie są jakie są i to nie tylko w tej serii. Ja na oprawę graficzną nie zwracam uwagi, poza tym wychodzi teraz wydanie z okłądkami oryginalnymi, a seria jest warta polecenia i naprawdę wciągająca. Dobre okładki należy doceniać, a te słabsze ignorowac i zająć się środkiem;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Tak, słyszałam że to dobra seria, więc albo trafię na te inne okładki, albo ściągnę ebooka. To prawda, że najważniejsza jest zawartość, ale jak okładka odpycha, to aż niemiło się sięga po taką książkę:) A ja lubię jak jest przyjemnie:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Genialne pytanie z tym instrumentem muzycznym, a jeszcze lepsza odpowiedź:))
    Szkoda(lub może nie szkoda-jak kto woli :D), że ja nie zadałam podobnego pytania ^^
    Bardzo ciekawe odpowiedzi, lubię czytać takie właśnie odpowiedzi na zadane pytania ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Dziękuję za nominację, ale pozwolisz, że ponownie odmówię - tyle się tego nazbierało, że wolę nie brać udziału niż pisać prawie każdy post o nominacjach ;)
    Okładki książek Murakamiego są piękne, a "Miasta Kości" okropne - zgadzam się, ale i tak polecam przeczytać tę drugą serię, ponieważ naprawdę warto! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście Dori - też miałam tradycyjnie odmówić, bo już tyle razy odmówiłam, ale pomyślałam, że jeżeli są fajne pytania i robię to rzadziej, to w sumie jakoś to przeżyję:)

      Usuń
  16. Zabawa za zabawą, ja już dawno zaczęłam odmawiać :) Ale fajnie dowiedzieć się czegoś o innych blogerach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też ciągle odmawiam:P Jakoś mnie natknęło, żeby wziąć udział.

      Usuń
  17. Kolejna dawka fajnych informacji o osobie blogującej :)Bardzo przyjemnie się czytało, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. To teraz już wiem, skąd wzięła się nazwa Żyrafy- Tosia! Tak po prostu ma na imię Twoja córeczka :-) Jakoś wcześniej mi to umknęło :-) Śliczne imię!
    Uwielbiam "Lśnienie" Kubricka! Choć pierwowzoru nie czytałam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tosia - córka miała mi podać imię dla żyrafy i wymyśliła: Tosia:P I tak już zostało.

      Usuń
  19. Hahahahahaha :D
    Wyobraziłam sobie Ciebie jako kastaniet :D

    Dziękuję za nominację :)

    Ciekawe pytania i jeszcze ciekawsze Twoje odpowiedzi! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki:) Starałam się wymyślić coś śmiesznego:)

      Usuń
  20. Ja również pisałam pamiętniki, mam kilka tomów zeszytów. I również piję podczas czytania albo zajadam się ciastkami. To takie moje celebrowanie podczas lektury.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zasłużyłyśmy na pyszności, prawda?:)

      Usuń
  21. Zabrałam się za odpowiadania na Twoje pytania, żeby nie zapomnieć o tej i wcześniejszej nominacji :) Pocę się jak mysz, żeby swoje myśli ubrać w ładne słowa :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo dziękuję za zaproszenie do zabawy, oczywiście wezmę w nim udział :) Teraz tylko muszę wykombinować wolne miejsce na post między zaległościami recenzenckimi :) Ale dam radę.
    Mam tak jak Ty - też przekonuję się do ebooków, ale audiobooki jednak dalej nie są moimi ulubionymi. Skoro podobało Ci się "Lśnienie" to czy czekasz teraz na drugą część tej książki? Ma zostać wydana jeszcze w tym miesiącu przez Prószyński i S-ka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No pewnie, że czekam! Ale chyba na ebooka, bo ostatnio zaszalałam z zakupami i muszę coś sobie odpuścić:(

      Usuń
  23. Ojejej... jestem zaszczycona, że wspomniałaś o mnie w punkcie 5. :) Dziękuję pięknie za nominację. :) Jak znajdę czas to odpowiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo, spokojnie, nie pali się, poczekam:)

      Usuń
  24. Ja też lubię rosyjskich twórców:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zapraszam do wyzwania ROSYJSKO MI!:)

      Usuń
  25. za 5-czkę z pytań Doomisi dziękuję xxx 4-ki się spodziewałąm;PP dzięki za nominację - odpowiem jak nic ale jeśli mogę zrobię edit w poście,który zamieściłam na weekend o libterblog

    OdpowiedzUsuń
  26. haha a kastanietu się spodziewałaś? bo ja sama po sobie nie:)
    Oczywiście dopisz do tamtego postu - myślałam, że mi odmówisz i tyle:D

    OdpowiedzUsuń
  27. Jak mi miło:) A odpowiedzi faktycznie ciekawe. Ja też uwielbiam Anitę Lipnicką. Byłam na jej koncercie wiele lat temu i emocje były ogromne!

    OdpowiedzUsuń
  28. Moniko nie zapraszałam Cię do zabawy, bo wiem, że i tak nie wzięłabyś udziału:) Oj Anita jest najlepsza na świecie:)

    OdpowiedzUsuń
  29. Voilà! Post z odpowiedziami :)
    http://zapiskispodpoduszki.blogspot.com/2013/09/liebster-award-poraz-drugi.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cudowne odpowiedzi, jestem zachwycona, wykorzystam je - tak jak Ci pisałam:)

      Usuń
  30. Hahaha, matko ale się uśmiałam! Świetne odpowiedzi, pani kastanietko! :D Też mam tak z moją kotką - moze spać gdzie zechce, choćby u mnie na ramieniu kiedy korzystam z komputera - a pies? A kysz! :D

    OdpowiedzUsuń

Wasze uwagi są dla mnie cenne.
Dziękuję.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...