wtorek, 1 września 2015

Sierpień w Czytelni - podsumowanie. Akunin Boris: Gambit turecki; Marsden John: Jutro, kiedy zaczęła się wojna; Bielecki Krzysztof: I nagle wszystko się kończy (268-270).


źródło obrazka
W sierpniu przeczytałam  90 książek: 
 4 książki dla dorosłych ,
1 książkę dla nastolatków,
-  85 książek dla dzieci.
kolor czerwony - literatura dla dorosłych
kolor niebieski - literatura dla nastolatków
kolor czarny - literatura dla dzieci
książki wytłuszczone - uznaję je za godne waszej uwagi

Sierpień 2015 r.: 
90. Marsden John: Jutro, kiedy zaczęła się wojna
89. Akunin Boris: Gambit turecki
85-88. Brykczyński Marcin:
12 kolorów
Alfabestia
Liczydełko
Skąd się biorą dzieci?

84. Camino Isabella, Lacharron Delphine: Przyjaciele z wiejskiej zagrody

83. Moroney Trace: To, co najbardziej lubię... Podczas zabawy.

82. Brown Joff: Kraina Przygód. Opowieści dla chłopców

81. Marysia i nocowanko

77-80. kajtuś:
Gdzie jest Gilbert?
Przebieranki z tatą
Wyprawa na zakupy
Zaginiona skarpetka

76. Bird Sheila May: Szpital dla zwierząt, Czarodziejki, Doktor i Melby

75. Kiełbasiński Krzysztof: Moje pierwsze wierszyki. Dzikie zwierzęta.

74. Słynny kaskader, seria małego przedszkolaka, Auta

73. Czerwony Kapturek i inne bajki/ FENIX

72. Dale Elizabeth: Bajkowa kraina. Opowieści dla dziewczynek

71. Brooke Bonnie: Moi przyjaciele i tygrys. Dziwna sprawa z kolorami.

70. Roszpunka. Baśniowe opowieści

69. Bielecki Krzysztof: I nagle wszystko się kończy

68. Alcott L.M.: Małe kobietki

67. Nicholls David: Jeden dzień

66. Delahaye Gilbert i Marlier Marcel: Martynka i cztery pory roku.

65. Zwierzęta z ogródka: Ogród, il. Helen Smith

64. Kozłowska Urszula: Poznajemy sporty

63. Skwark Dorota: Dzielny żuczek, Chatka pełna zwierząt.

62. Gellner Dorota: Gryzmoł

61. Wróżki i księżniczki. Magia baśni - przekład Sylwia Burdek

60. Czarnoksiężnik z krainy Oz i inne bajki, Studio FENIX

59. Trzy małe świnki, książeczka dźwiękowa, tłum. Krzysztof M. Wiśniewski

58. McKnee David: Elmer i zagubiony miś

57. Wieslander Jujja: Mama Mu czyta, il. Sven Nordqvist

56. Krzyżosiak Magdalena: Przedszkolaki poznają las: Lato

54-55. Peppa - Neville Astley i Mark Baker:
Helikopter pani królik, 23
Opowieści kapitana pieska, 29

53. Piękna i bestia, Baśniowe opowieści, tłum. Michał Sufin

52. Poznaję i słyszę zwierzątka: Kwa, kwa! część 2, il. Barbara Wierzchowska

50-51. Bator Agnieszka:

Kto to? Co to?: Pojazdy (oprac.)
Kto to? Co to?: Zwierzęta (oprac.)

49. Bełza Władysław: Kto ty jesteś?

48. Zwierzęta z okienka: Dżungla, il. Helen Smith

47. Gady kopalne, książka dźwiękowa, tum. Michał Sufin

46. Kozłowska Urszula: Wrzaski i ryki nie tylko z Afryki, książeczka dźwiękowa

45. Krynicka Iwona: Co jedzą zwierzęta? Okienka i zagadki


44. Knollmann Jutta: Miś Bodo na placu budowy


43. Landau Irena: Nie ma to jak pingwiny

41-42. Lewandowska Barbara:
Kropka szczęścia
Kurczaczek

40. Łastowiecka Maria: Ważna sprawa Kocimiętki

39. Łochocka Hanna: Dziewczynka z tęczy

34-38. Musierowicz Małgorzata:
Boję się...
Hihopter
Kredki
Kurczak
Rybka

33. Nowak Zdzisław: Co się liczy naprawdę?

32. Oppman Artur: Pan Twardowski

31. Dźwiękowe Bajki Ezopa, Mrówka i konik polny, tłumaczenie Krzysztof M. Wiśniewski

27-30. Drabik Wiesław:

Bocianek Janek
Chwalipięta
Nowy domek wiewiórki
Z tatą w cyrku

16 - 26. Franklin - Paulette Bourgeois i Brenda Clark:
Franklin czeka na siostrzyczkę
Franklin gubi się w lesie
Franklin i młodsze siostrzyczki
Franklin i nowy przyjaciel
Franklin i pokaz magii
Franklin i przyjęcie u cioci
Franklin i skarb z jeziora
Franklin i starszy kolega
Franklin i stoper
Franklin mówi "kocham cię"
Franklin zazdrosny o przyjaciela

15. Moje pierwsze litery, Aksjomat


14. Orłoń Marian: Komu kundelka, komu?

13. Papuzińska Joanna: Placek zgody i pogody

12. Piechal Marian: Na karuzeli

11. Ratajczak Józef: W samo południe

10. Rosińska Maria: Sreberko

9. Ruchome oczka: Ślimaczek Ślizgaczek, tłum. Barbara Szymanek

7-8. Schneider Liane:
Zuzia idzie do dentysty
Zuzia jedzie na piknik, Mądra Mysz
Zuzia jest chora, Mądra Mysz

6. Skarżyńska Ewa: Babcia na hulajnodze

2-5. Skwark Dorota:

Dzień na wsi
Kto, gdzie mieszka?
Wyścig Zajączka
Zwierzęta i ich młode

1. Złotowłosa i trzy niedźwiedzie, Magiczne bajki


 Z książek dla dorosłych przeczytałam m.in. 
Akunin Boris: Gambit turecki 
źródło

O dziwo, Erast, nasz bohater oddaje pole pierwszego planu kobiecie - rosyjskiej wojowniczce o prawa kobiet Warii Suworowej. Fandorin staje się postacią drugoplanową. Nie wiedziałam, że aż tak wciągnie i zachwyci mnie świat stworzony przez Akunina. Jestem bardzo zadowolona, że sięgnęłam po tę książkę i chętnie przeczytałabym całą tę serię. Polecam ją każdemu, a szczególnie miłośnikom kryminałów, powieści sensacyjno-szpiegowskich, akcji, rosyjskich klimatów i książek z historią w tle (mamy tu do czynienia z realiami Rosji lat siedemdziesiątych XIX wieku). Erast Fandorin to od dziś jedna z moich ulubionych postaci literackich.
Literatura: rosyjska
tłumaczenie: Jerzy Czech
tytuł oryginału: Турецкий гамбит
data wydania: 18 czerwca 2011
ISBN 9788377996430
liczba stron: 200
słowa kluczowe: Akunin, Fandorin, kryminał, Rosja carska, literatura rosyjska
kategoria: thriller/sensacja/kryminał
język: polski
wyzwanie: Rosyjsko mi!

-----------------------------------------------------------------


Alcott Louisa May "Małe kobietki" - pisałam o niej TUTAJ. 

-------------------------------------------------------------


Pragnę podkreślić, iż Bielecki Krzysztof swoim I nagle wszystko się kończy niesamowicie mnie zaskoczył. To naprawdę genialny zbiorek opowiadań i czuję się nim urzeczona. Autor ma niepowtarzalny styl pisania. Jestem zachwycona tą innowacyjnością myślenia i "pokazywania" rzeczy jego słowami.
Literatura: polska
tytuł oryginału: I nagle wszystko się kończy
data wydania: 26 września 2013
ISBN: 9788393619184
liczba stron: 312
kategoria: literatura współczesna
język: polski

-------------------------------------------------------------
Z literatury młodzieżowej przeczytałam:
Marsden John: Jutro, kiedy zaczęła się wojna



To pierwsza część z cyklu "Jutro". Zawsze lubiłam młodzieżówki, które są powiązane z fantastyką, nawiązują do końca świata, apokalipsy, sytuacji ekstremalnych w których
nasi młodzi bohaterowie muszą zaistnieć, jakoś sobie poradzić i przeżyć. Zachwyciłam się taką tematyką po przeczytaniu serii GONE. Porównując "Jutro" do "GONE", czy innych serii tego typu, uważam, że brakuje mi w książce Marsdena więcej... fantastyki. "Jutro" jest pod tym względem inne. Nie mamy tutaj do czynienia z mutacjami i potworami. Tutaj człowiek staje się dla drugiego przysłowiowym wilkiem. Dla ośmiu nastolatków powrót z wycieczki w góry zmieni całe ich życie. Odtąd muszą walczyć o przetrwanie, ale są skorzy do bohaterstwa i poświęceń. Nie chcę wam zdradzać zbyt wiele. Uważam, że to interesująca seria i chętnie dorwałabym się do kolejnych jej części.


Książkami miesiąca zostają:

Małe kobietki

oraz

I nagle wszystko się kończy

-----------------------------------------------------------------
W sierpniu opublikowałam 10 postów:

3 wpisy o książkach:
Alcott Louisa May "Małe kobietki" (267)Janosch: Ach, jak cudowna jest Panama - opowieść o...Wilde Oscar "Portret Doriana Graya" (265)
4 wpisy biblioteczno-książkowe:
Cytat 2 - Saramago José: Mały pamiętnikCytat - Saramago José: Mały pamiętnikUsenko Natalia "Zagadka"Pachnąca książka.
1 miesięczne podsumowanie (z wpisami o książkach):
Lipiec w Czytelni - podsumowanie. Miłoszewski Zygm...
2 roczne podsumowania:
Drugie roczne podsumowanie wyzwania "Rosyjsko mi!"...Drugie podsumowanie "Czytam Kinga". Zakończenie wy...
------------------------------------------------------------------

Sierpień był dla mnie w połowie miesiącem wakacji i odpoczynku, w połowie pracy i zmian. Pogoda dopisała wycieczkom weekendowym, więc nie mam na co narzekać. Był to bardzo udany miesiąc. Rozluźniłam się, odpoczęłam, naładowałam baterie, pokąpałam w morzu, jeziorze, basenie i w... wannie :) O pracy nie chcę nawet wspominać. Wrześniu bądź dla mnie łaskawy i dobry ;)

8 komentarzy:

  1. Jak ja widzę Twoje wyniki to mam mały zawał za każdym razem. Dobrze, że to w większości dziecięce tytuły ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziecięce książeczki są krótkie i zajmują mało czasu na czytanie, więc stąd te wyniki.

      Usuń
  2. To dobrze, ze oprócz książek dla dzieci, masz na czytanie tych dla dorosłych

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytam zazwyczaj wieczorami. Jakoś się udaje wygenerować mi ten czas :)

      Usuń
  3. Dzień dobry! "Małe kobietki" przeczytałam dwukrotnie. Słodka klasyka, która - jakoś, gdzieś, niezauważalnie - chwyta za serce. A i ekranizacja całkiem udana (i to wcale nie tylko dlatego, że lubię Winonę Ryder). Do prozy Akunina byłam zachęcana wielokrotnie, ale wciąż mi jakoś z nim nie po drodze (tak dużo książek, tak mało czasu!). Natomiast do opowiadań Bieleckiego czuję się przez Ciebie przekonana, tym bardziej, że z opowiadaniami jako literacką formą udało mi się przeprosić skutecznie i chyba już na zawsze.
    Pozdrowienia od nowej czytelniczki:
    http://lezeiczytam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja uwielbiam opowiadania. Wspaniałe jest odkrywać przerost formy nad treścią nie tylko w powieściach.

      Usuń
  4. Świetny wynik, jesteś niesamowita przeczytać tyle książek w miesiąc :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dziecięce krótkie książeczki :)

      Usuń

Wasze uwagi są dla mnie cenne.
Dziękuję.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...