sobota, 26 września 2015

Bibliotecznie - "Dyskusja" Natalia Usenko

źródło

Natalia Usenko

Dyskusja 

W zeszły wtorek w bibliotece
przy naszej ulicy
pokłócili się okropnie
różni czytelnicy.
A najgłośniej z wszystkich krzyczał
pewien dziadek, który
lubił książki historyczne.
-Reszta to są bzdury!
Nikt nie będzie tego czytał,
jeśli ma coś w głowie!
To są książki dla głupoli,
każdy wam to powie!

Złapał książkę, trzasnął drzwiami
i taki był finał.
-Ach!-jęknęła pani Ela.-
On wziął mój kryminał!

A nazajutrz ten sam dziadek
wszedł do biblioteki.
Wzrok miał całkiem nieprzytomny
spuchnięte powieki.
-Całą noc nie spałem!
Kryminał czytałem...
Niech mi pani drugi da.
Albo lepiej... jeszcze dwa!


źródło wiersza: Świerszczyk nr 8(2849) str. 3

Post z cyklu Bibliotecznie.

10 komentarzy:

  1. Całkiem dziadka rozumiem chociaż kryminałów czytam mało.....dobry kryminał nie da spać to prawda....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że żadna dobra książka nie pozwoli nam szybko zasnąć.

      Usuń
    2. Zgadzam się,
      Dzisiaj co prawda już mi się to nie zdarza, ale w młodości bywało różnie, gdy książka mnie wciągnęła....

      Usuń
    3. Mnie się jeszcze zdarza i mam nadzieję, że tak będzie zawsze. Mam ostatnio szczęście i przeczucie do wybierania bardzo dobrych książek. Większość z nich to klasyka.

      Usuń
    4. Ja też mam pociąg do klasyki.
      Mam teraz przerwy w dostępie do internetu i niestety tak będzie również w październiku, ale będę zaglądać a Ty pokazuj co znajduje się w kręgu Twoich zainteresowań obecnych.

      Usuń
    5. W przyszłym miesiącu coś tam pokażę ;-)

      Usuń
    6. Dobry kryminał nie jest zły! Każda dobra książka pozwala zarwać noc.
      A propos wciągających książek... Do dziś pamiętam, jak w czasach LO dorwałam powieść "Medicus" Noaha Gordona. Czytałam do 3.00, a o 6.00 wstawałam. Cały dzień chodziłam nieprzytomna. Ale warto było!

      Usuń
  2. Wspaniały wierszyk!
    Pozdrawiam Cię serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uroczy wierszyk i taki z morałem żeby się wypowiedzieć o książce trzeba ja najpierw przeczytać ;)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Wasze uwagi są dla mnie cenne.
Dziękuję.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...