piątek, 18 września 2015

"Biblioteka cieni" Mikkel Birkegaard.


Wspaniała fabuła, świetna książka.
Duński autor nie jest bibliotekarzem, a kopenhadzkim programistą komputerowym. Po pięciu latach pracy stworzył lekturę, która jest czymś bardzo unikalnym i delikatnie przypomina swoim klimatem utwory Dana Brown'a. Oczywiście o wiele bardziej od "Biblioteki cieni" wolę "Bibliotekarza" Michaiła Jelizarowowa, ale nie zmienia to faktu, że potęga ksiąg w obu przypadkach jest wielka i niezrównana. 
Lektura opowiada nam o tym, iż na świecie istnieją ludzie, którzy czytając książki na głos potrafią porywać za sobą słuchających - takich ludźmi nazwano tutaj Lektorami. Druga grupa wybranych to Odbiorcy, którzy mogą modyfikować, blokować i wpływać na czytanie Lektorów. Lektor i Odbiorca razem stanowią całość, moc, siłę, której mało kto może się przeciwstawić. 
Porażająca lektura. Szczególnie dla mnie - osoby zamiłowanej w literaturze i bibliotekach, to istne kolekcjonerskie cacuszko. Chciałabym być Lektorem lub Odbiorcą, naprawdę poczułabym się kimś niesamowicie wyjątkowym... ;)
"Biblioteka cieni" to lektura obowiązkowa dla wszystkich książkożerców. Polecam serdecznie.


(273) 
Literatura: duńska
wydawnictwo: Świat Książki
tłumaczenie: Bogusława Sochańska
tytuł oryginału: Libri di Luca
data wydania: 12 stycznia 2011
ISBN: 978-83-247-1731-6
liczba stron: 432
słowa kluczowe: biblioteka, książki
kategoria: thriller/sensacja/kryminał
język: polski
wyzwania: W 200 książek dookoła świata 2Czytam polecane książki 
 źródło okładki

12 komentarzy:

  1. Może kiedyś wpadnie w moje łapki :) i wtedy na pewno przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przykułaś moją uwagę. Lubię takie "zachęcacze", które nie zdradzają zbyt wiele. Muszę ją kiedyś zdobyć. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami tylko nęcę i nie dodaję wiele od siebie. Czasami mniej jest wystarczające.

      Usuń
  3. Świetna książka, czytałam ją jakiś czas temu i zrobiła na mnie wrażenie, wspominam ją do dziś.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie słyszałam o tej książce. A ze lubię powieści Dana Browna, to tym bardziej mnie zaciekawiłaś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszy mnie to bardzo. Myślę, że by ci się spodobała.

      Usuń
  5. Basieńko, co do mojego wyzwania, w Twoim przypadku zrobię odstępstwo, bo wiem jak piszesz. Może być kilka zdań, ale zaznacz proszę jakie masz zdanie na temat przeczytanego dzieła i skrót o czym jest, żeby zachęcić innych czytelników.
    Bardzo się cieszę z Twojego przyłączenia. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie. Dla ciebie postaram się zawsze dodać kilka słów więcej. Buziaki x.

      Usuń
  6. Brzmi naprawdę ciekawie, w ogóle sam zamysł jest mocno intrygujący. Chętnie przeczytam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że się nie zawiedziesz. Podoba się ona wielu osobom.

      Usuń

Wasze uwagi są dla mnie cenne.
Dziękuję.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...