sobota, 22 sierpnia 2015

Cytat - Saramago José: Mały pamiętnik



Siedziałaś, babciu, na progu, w drzwiach otwartych na gwiaździstą przepastną noc, na niebo, o którym nic nie wiedziałaś i po którym nigdy nie będziesz podróżować, na ciszę pól i cienistych drzew, gdy ze spokojem dziewięćdziesięcioletniej staruszki i zapałem wiecznej nastolatki powiedziałaś "
Świat jest taki piękny, że szkoda umierać". *

Literatura: portugalska
tłumaczenie: Elżbieta Milewska
tytuł oryginału: As pequenas memórias
data wydania:26 września 2012
ISBN: 978-83-7799-188-6
liczba stron: 144
słowa kluczowe: pamiętniki portugalskie, literatura portugalska
kategoria: biografia/autobiografia/pamiętnik
język: polski

* "Mały pamiętnik" José Saramago, s. 124
źródło okładki

7 komentarzy:

  1. Muszę przyznać, że jeszcze nie czytałam ani jednej książki portugalskiego autora ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten jest całkiem znany. Dostał nagrodę Nobla. Napisał "Miasto Ślepców".

      Usuń
  2. Piękna okładka książki. Też nie znam powieści tego autora. Ale ze słowami bohaterki się zgodzę. Widziałam zaledwie namiastkę piękna świata, a gdzie reszta?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reszta na nas czeka otworem... ;)

      Usuń
    2. Pesymiści już wiedzą, co to jest za otwór...

      Usuń
  3. I po co te wszystkie nasze recenzje, skoro czasami wystarczy jeden cytat, by przekonać innych do danej lektury? Jestem na tak. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami cytat wystarczy za wszystkie moje słowa, które bym wypowiedziała na temat danej lektury.

      Usuń

Wasze uwagi są dla mnie cenne.
Dziękuję.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...