czwartek, 20 sierpnia 2015

Usenko Natalia "Zagadka"



Zagadka

Nie wiesz, kim jestem?
Ja ci podpowiem:
codzienną magią zawartą w słowie.
Oknem, przez które zobaczyć możesz
ruiny zamków...
kometę... morze.

Ja jestem drzwiami
do światów różnych
i przewodnikiem wszystkich podróżnych.
Kosmiczną bramą przez którą każdy
może odwiedzić słońce i gwiazdy,
a potem wrócić sobie na Ziemię,
i spełnić każde swoje marzenie.

W chorobie zawsze stanę przy tobie.
Gdy będziesz smutnym coś ci opowiem.
Dodam odwagi, siły, otuchy.

A jeśli zechcesz, wywołam duchy...

Sprawię, że będziesz
płakać i śmiać się.
Będziesz się dziwić. Oburzać. Bać się!
Pokochasz ludzi, których nie znałeś.
Cofnę się w czasie o wieki całe.

Chcesz być piratem?
Napoleonem?
Tresować smoki?
Zdobyć koronę?
Leczyć zwierzęta?
Dokonać cudu?
Wszystko to mogę dać ci bez trudu!

Tysiące przygód przeżyjesz ze mną.
Kim jestem?
...... - magią codzienną.

Natalia Usenko




źródło wiersza: Skarby, klasa 3, podręcznik część 2/Beata Szurowska, Barbara Tichy, str.104-5
źródło rysunku 

6 komentarzy:

  1. To ja idę po moją magię codzienną. Piękny wiersz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też jej dzisiaj nie odmówię spotkania ze mną ;)

      Usuń
  2. Bardzo ładny wiersz. Natalia Usenko jak zwykle niezastąpiona.

    OdpowiedzUsuń
  3. Gdy mi jakoś tak niewyraźnie, smutno wystarczy, że o tej magii pomyślę i jakoś od razu rzeczywiście lepiej :)

    OdpowiedzUsuń

Wasze uwagi są dla mnie cenne.
Dziękuję.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...