wtorek, 9 lipca 2013

Wakacyjne, książkowe, biblioteczne, antykwariatowe, księgarniowe śmichy - chichy.

Ostatnio dorwałam w bibliotece książeczkę dla dzieci
"Imię to nie fraszka" Emilii Waśniowskiej:

Nie mam zamiaru opiniować tej książeczki. Powiem Wam tylko pokrótce, że jest to zbiór wierszyków z wieloma imionami ułożonymi alfabetycznie.
Moje imię, Basia, jest dość ciekawie opisane:
"Basia
Radosna jak szczygieł,
choć czasem coś boli.
Znajdziesz ją wśród działaczek
i wśród książkowych moli
i choć to nie do wiary -
nie ma Barbar starych.
Zachowują wdzięk, urodę
i są młode. Ciągle młode."

Molem książkowym jestem jak najbardziej. Jeżeli mówimy o młodości to rzeczywiście, opisano samą prawdę hahaha.
Zastanawiam się jeszcze czy przypadkiem nie powinnam być jednak
mężczyzną i mieć na imię Marian ;)
"Marian
Miłośnik druku,
znawca, koneser,
pożera książki
jak łasuch deser,
a gdy ciemność świat ogarnia,
jemu śni się antykwariat,
biblioteka i księgarnia."


Jakbym czytała o sobie :)

Na koniec coś zabawnego i bibliotecznego.
Oto dowcip-perełka, który odkryłam w jednej z ostatnich gazetek Kauflandu:

Życzę miłego dnia pełnego uśmiechu :)

44 komentarze:

  1. Ostatni żart mnie powalił, haha! :D Gdybym ja była mężczyzną, to także zdecydowanie powinnam mieć na imię Marian :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marian to nasze drugie imię :) Coś czuję, że wielu z nas to Mariany:)

      Usuń
  2. Ten żart z gazetki to podobno słowa wypowiedziane przez Einsteina. Nie wiem, ile w tym prawdy, ale możliwe, że sporo.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny jest ten wierszyk o Basi. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkie Basie to fajne dziewuszki:)

      Usuń
  4. Basie są ciągle młode! :) To jest chyba najfajniejszy fragment tego wierszyka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Hehe, moje drugie imię to Marian, nie ma co. ;) A Ewa tam jest może?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z chęcią bym Ci powiedziała co jest napisane o Ewie, ale niestety oddałam książkę do biblioteki :( Jak będziesz miała szansę to na nią zapoluj w dziecięcej bibliotece!

      Usuń
    2. A już chciałam zapytać, czy jest coś o Kasi :D

      Usuń
    3. Jeszcze raz wypożyczę ją i dam znać :)

      Usuń
  6. Chyba większość tu obecnych mogłaby mieć ksywkę Marian. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak właśnie podejrzewałam dziewczyny :)

      Usuń
  7. Żart z żoną i kochanką naprawdę przedni:) Lubię takie śmichy-chichy!

    OdpowiedzUsuń
  8. Zart z gazety znam, ale bawi mnie zawsze ilekroc go slysze, czy gdzies widze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja czytałam po raz pierwszy :) Jest świetny.

      Usuń
  9. A jest coś o Jarosławach? To moje pierwsze imię, bardzo je lubię zresztą :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A drugie to Marian? ;-)

      Usuń
    2. Jarek to ładne imię, o wiele ładniejsze od Mariana ;)

      Usuń
  10. To ja też chcę co piszą o Martach??;P Wybierz mnie wybierz;P
    Na imię Basia na pewno zasługujesz, a może Marian to Twoje poprzednie wcielenie albo ukryta druga tożsamość??;DD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marta uzbrój się w cierpliwość, pożyczę i dam znać, co też o Tobie jest napisane:)

      Usuń
  11. Kochani oddałam książkę do biblioteki! I teraz patrząc na Wasze prośby, to bardzo tego żałuję... Postaram się pożyczyć drugi raz, żeby Wam odpowiedzieć na pytania. Powiem Wam, że kilka było urzekających, a reszta nieciekawa i czuło się, że mało w nich było prawdy :( Ale pożyczę ją znowu tak za około tydzień lub dwa i się odezwę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hmmm...mój komentarz znikł o_o to czekam;)

      Usuń
    2. Który komentarz? jest Twój jeden powyżej, a w skrzynce ze spamem nic nie mam!

      Usuń
    3. początku nie pamiętam, ale narzekałam trochę na braki w mojej bibliotece...nie szkodzi;)

      Usuń
    4. Koniecznie wypożycz po raz drugi tę książkę! I sprawdź Ewelinę, proszę! :)

      Usuń
    5. No to widzę, że nie mam już wyboru :) Zostałam przegłosowana i Wam wszystko opiszę potem :)

      Usuń
  12. Widzisz Twój wdzięk i urodę doceniły nawet książeczki dla dzieci :*!

    Hahahaha, świetne są te żarty w tych gazetkach. Ale dziwię się, że jeszcze na niego nie wpadłem... przecież przeglądam zawsze wszystkie ich gazetki w poszukiwaniu tanich słodyczy i dowcipów :P.

    Miłego dnia!
    Melon

    PS: Jeżeli by Ci się udało znaleźć tę książeczkę jeszcze raz to mogłabyś sprawdzić coś na temat Mateusza :p?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sprawdzę Meloniku, sprawdzę, kurka wodna, chyba stworzę oddzielny post z Waszymi imionami jak mnie tak prosicie:)

      Usuń
    2. Dziękuję wielce :*!
      No stwórz, stwórz, bo pewnie jeszcze będzie pode mną parę próśb o imionka ;P.

      Usuń
    3. Jak sam widzisz po komentarzach - chętnych nie brakuje :)

      Usuń
  13. Dowcip na końcu Twojego posta mnie rozbroił. Muszę go sprzedać dalej.

    OdpowiedzUsuń
  14. Haha żart nieziemski ! :D
    A było może coś o Malwinie ? ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napiszę jak znowu pożyczę książkę z biblioteki, bo już ją oddałam.

      Usuń
  15. Bardzo fajna ta książka. Sama bym się z chęcią dowiedziała, co znaczy moje imię ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dopisuję Martynę do listy, ale niektóre były świetne, a niektóre beznadziejne, więc mam nadzieję, że się nie rozczarujecie.

      Usuń
  16. To ja powinnam być Marianem:D Ciekawe czy moje imię tam jest.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powinno być, dopiszę do listy wraz z innymi :)

      Usuń
  17. Ten dowcip mnie rozwalił-jeszcze go nigdy nie słyszałam:))
    Ciekawa jestem co w tej książeczce o mnie by napisali:) (O ile tam występuję :P)
    pozdrawiam
    http://czytelniadominiki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Wasze uwagi są dla mnie cenne.
Dziękuję.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...