wtorek, 27 sierpnia 2013

"Mak i skrzyp", "Ciekawskie jajo", "Puszysta owca" Magdalena Wierzbowiecka, seria "Perełki Mądrości" (65 - 67)



Chciałabym Wam dziś przedstawić bardzo interesującą, dość niespotykaną książkę dla dzieciaków.
"Mak i skrzyp" pochodzi z serii książeczek "Perełki Mądrości", do której tekst, ilustracje i opracowanie graficzne stworzyła Magdalena Wierzbowiecka.

Książki te mówią o wartościach, które są ciągłe, nie zmieniające się, nadal uznawane za ważne i aktualne.

Każda z tych lektur uczy młodego odbiorcę nowych informacji, mali czytelnicy mają możliwość wykonywania ciekawych zadań, odgadywaniu zgadywanek, odpowiadania na pytania, które pomagają im w zrozumieniu świata i lepszym przyswojeniu wiedzy w formie zabawy.

Inne pozycje z tej serii to "Puszysta owca" i "Ciekawskie jajo". Pierwsza z nich opowiada nam o zakochanej w sobie owieczce, która odkrywa istotę DZIELENIA SIĘ. "Ciekawskie jajo" po swoich wielu przygodach wreszcie zaczyna rozumieć i doceniać to, jak ważna jest CIERPLIWOŚĆ. W "Maku i skrzypie" dzieci mogą przyswoić sobie wiedzę na temat TOLERANCJI. Każdy z nas jest wyjątkowy i niepowtarzalny, powinniśmy umieć dostrzegać to wśród innych, a nie tylko w sobie. Nie jesteśmy pępkiem świata. Jeżeli będziemy w stanie dostrzec to coś poza własnym JA, to staniemy się jeszcze bardziej cenni, piękni, bardziej bogaci wewnętrznie i duchowo.

Autorka stworzyła cudne ilustracje. Swojskie, patchwork'owe wykonanie ociepla wizerunek książeczki i tworzy niezapomniane wrażenie dla naszego oka. Dzięki tej oprawie graficznej "Perełki Mądrości" stają się  pozycjami niebywale charakterystycznymi i absolutnie nie nadającymi się do podrobienia. Wspaniała nisza na polskim rynku literatury dziecięcej. Luka została choć w części zapełniona. Jestem zachwycona tą formą przekazu.
"Ciekawskie jajo"


Tytuł: "Mak i Skrzyp"
Wydawnictwo: Zielona Sowa,
rok wydania: 2009r.,
wiek czytelnika: 2+, 3+
 Wyzwania:  

47 komentarzy:

  1. Od razu wrzuciłam te tytuły do wyszukiwarki w katalogu naszej biblioteki, ale ich nie znalazłam :( Na szczeście (?) Panie mówiły, że katalog jest niepełny, a jeśli się okaże, że nie będzie można ich wypożyczyć, zdobędę je inaczej:) Naprawdę są tego warte! Dziękuję Basiu :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiem, to prawdziwe perełki:) Najbardziej podobała mi się "Mak i skrzyp" i "Puszysta owca" (nie mam tu niestety jej zdjęć, bo ją pożyczyłam z biblioteki wcześniej). W sumie to każda jest inna i jedyna w swoim rodzaju. Całkiem nieźle przemyślane zadania na koniec - typu zielnik, to już dla starszych, szkolnych dzieci, ale wpisałam wiek 2+3+, bo takie małe dzieciaczki z chęcią obejrzą i wysłuchają tych bajek i nawet jak nie zrozumieją od razu, to można im je tłumaczyć i tłumaczyć. Są wspaniałe.

    OdpowiedzUsuń
  3. W mojej bibliotece też ich nie ma:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie były:) I bardzo mnie to cieszy.

      Usuń
  4. Kiedyś i ja będę swojemu dzieciaczkowi czytać takie książeczki. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. popieram;) poza tym te obrazki są prześliczne, a nie ważny jest tylko tekst, ale także kolory i kształty, które przyciągają uwagę dziecka...przynajmniej tak mi się zdaje;P

      Usuń
    2. Raczej nie inaczej, Marteczko! :)

      Usuń
    3. Dobrze mówicie dziewuchy, ilustracje to podstawa dla dziecka, dla mnie też:P:D

      Usuń
    4. bo my duże dzieci jesteśmy;PP

      Usuń
  5. Ja bardzo lubię takie książki z przekazem, które dają coś dzieciom, ale także nam dorosłym pozwalają inaczej spojrzeć na świat poprzez treść, którą czytamy najmłodszym. Do tego te piękne ilustracje sprawiają, że już teraz jestem oczarowana serią:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I piękne i pouczające, są zachwycające Martynko, jak masz szansę, to ich poszukaj.

      Usuń
  6. Najbardziej mnie zainteresowała książeczka W "Maku i skrzypie", ponieważ dzięki niej dzieci mogą przyswoić sobie wiedzę na temat tolerancji a to dla mnie niezwykłe istotna i wartościowa cecha u człowieka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wybór Krysiu - to moja ulubiona:)

      Usuń
  7. Odpowiedzi
    1. Cała seria super. I wszystkie 3 książeczki warte poznania.

      Usuń
  8. Ilustracje faktyczne fajne. I łał, ile wyzwań razem wymyśliłyście...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Razem to tylko listę BBC mamy:) Resztę to już miałam dawno w mojej głowie, ale wiesz jak to jest zanim się to wprowadzi w życie:)

      Usuń
  9. Świetnie wydane, idealne dla dzieciaków :)

    U mnie konkurs półroczny, zapraszam do udziału :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja to dobrze, że są nadal piękne i wartościowe książki dla dzieci. Ilustracje są zachwycające! Zupełnie jakby dzieci same je tam umieściły :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. prawda? Może autorce pomagały? kto wie:)

      Usuń
    2. Ja dostałam takie rysunki w ilości kilku sztuk z okazji urodzin :)

      Usuń
    3. W takim razie zdecydowanie zazdraszczam:D

      Usuń
  11. Niby dla dzieci, ale te ilustracje są tak piękne, że sama bym je obejrzała i podotykała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Awiolu dotykałabyś papier, bo to są włóczki, wełny itp., ale autorka strzeliła im zdjęcia, kilka rzeczy domalowała i wyszedł taki ciepły efekt.

      Usuń
  12. Ciekawa jestem jak będą wyglądały książki dla dzieci, kiedy będę miała swoje pociechy ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wchodzą już bajki z efektem a'la 3d, sama taką czytałam Tosi. Takie jakieś dziwne:) ale bardzo kolorowe i ciekawe.

      Usuń
  13. Przepiękne ilustracje. Sądzę, że te książki z pewnością zainteresowałyby mojego siostrzeńca. Właśnie poszukiwałam prezentu dla niego z okazji urodzin a co innego mogłoby sprawić dziecku taką radochę jak pięknie ilustrowana książka? :D

    OdpowiedzUsuń
  14. No cóż to byłby piękny prezent, książki, zabawki, gry - dzieciaki lubią wszystko:P Ale osobiście uważam, że książki to wielkie bogactwo.

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo ciekawy pomysł na książkę, chociaż nie wiem czy moje siostrzenice byłaby zachwycone gdybym im sprezentowała taką książkę, aktualnie są na etapie strasznych "Monster high", "kucyków pony" i księżniczek.

    OdpowiedzUsuń
  16. nie, nie - byłyby raczej rozczarowane:) To inne klimaty, ale moja 3letnia córcia była zachwycona, to także dla dzieciaków szkolnych, ale z nimi to różnie:D

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetne ilustracje!
    Chętnie przyjrzałabym się tym książeczkom.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są świetne! I zdecydowanie warte poznania.

      Usuń
  18. przepiękne ilustracje, w których widać duszę artysty, a nie pracę grafika komputerowego. dla mnie cudo!

    OdpowiedzUsuń
  19. Dokładnie, wyjęłaś mi to z ust!

    OdpowiedzUsuń
  20. Gdybym tylko miała dzieci...
    :)
    Książeczka wydaje się być bardzo urocza, ilustracje są faktycznie przepiękne, takie prawdziwe!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  21. Nadrobisz jak będziesz miała - tak jak ja nadrabiam:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Jaka piękna :) niestety nawet nie mam komu polecić

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nic, ale zawsze możesz zapamiętać na przyszłość dla siebie jakie są trendy dziecięce;)

      Usuń
  23. Idealne dla mojej młodości najmłodszej

    OdpowiedzUsuń
  24. Ale śliczne rysunki. I do tego mądrze napisane. Muszę je mieć, muszę, muszę! Super, że umieszczasz zdjęcia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mogę pisać i pisać o książkach, ale nie oszukujmy się - nigdy opisem nie oddam tego co zdjęcie. Jak jest coś pięknego, to koniecznie muszę to pokazać:)

      Usuń
  25. Serdeczne pozdrowienia od autorki:) Dziękuję za tak pozytywne opinie!!! Mam nadzieję, że uda się stworzyć i skompletować kolejne perełki, aby powstała z nich kolia mądrości:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za komentarz Pani Magdaleno. Gratuluję pomysłu i jego realizacji, bo efekt końcowy jest naprawdę niebywały.

      Usuń

Wasze uwagi są dla mnie cenne.
Dziękuję.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...