czwartek, 22 sierpnia 2013

Spam, ach ten spam.


Coś z mojej codzienności...

Dzisiaj coś wesołego, z poczuciem humoru, ale zarówno dość ciekawego i irytującego. All inclusive.
Tematem dzisiejszego posta jest SPAM. Oczywiście nie mówię o angielskiej mielonce, która swoją drogą wcale nie jest tak niesmaczna na jaką wygląda. Angielska kanapka na ciepło ze spamem i eggiem (jajkiem), to jedna z lepszych kanapek/bułek jakie jadłam w życiu, uwierzcie mi, aż ślinka cieknie. Szkoda, że do Anglii nie jest bliżej:( Spam & Egg, hmmm...

Chcę jednak napisać o innym SPAMie, tym bardziej wszystkim znanym - niechcianych wiadomościach, śmieciach, które zajmują niepotrzebnie miejsce w naszych skrzynkach elektronicznych.

Nie wiem jak ta sytuacja wygląda u Was, ale mieszkając w Anglii, często otrzymywałam spamy typu:  
Ten wymyśliłam sama, ale naprawdę dostawałam podobne wiadomości:
Hi
Jestem bogatym szejkiem i jak się okazało po latach Twoim bogatym dalekim krewnym. Wynająłem detektywa, który pracował nad tym latami i udało mi się wreszcie Ciebie odnaleźć. Postanowiłem podzielić się swoim majątkiem, bo chcę się zmienić, być dobrym człowiekiem i teraz już wiem, że sensem życia jest uszczęśliwianie innych. Zostałaś wylosowana spośród wielu moich krewnych, żeby wziąć udział w loterii, w której możesz wygrać połowę mojego ogromnego majątku. Jedyne co musisz zrobić, moja droga przyjaciółko, to podaj mi swoje imię, nazwisko, datę i miejsce urodzenia, i te de, i te pe...;) (przecież detektyw powinien już  o mnie wiedzieć wszystko, do jasnej cholery!!!;) )
Twój najdroższy krewny
Hassan ...
W Polsce tego typu oszustwa i próby wyłudzenia danych nie są spotykane  tak często, nie odbywa się to u każdego z nas na co dzień.  Od czasu do czasu dochodzi do mnie coś co przypomina powyższy mail, ale nic nie jest aż tak "wesołego", żeby się z nim równać.
Wczoraj  jednak zostałam totalnie zaskoczona, łał:) Po latach jeszcze jakiś spam potrafi mnie zadziwić. Otrzymałam wiadomość elektroniczną, która rozwaliła mnie doszczętnie... Z tego co się orientuję to znam język polski płynnie, z językiem angielskim swojego czasu było podobnie (kursy FCE, CAE, CPE, 3 lata pracy w angielskim biurze). Ale tego maila nie rozumiem za grosz ani po polsku, ani nawet po angielsku (choć po angielsku może ociupinę lepiej;). 
Tak czy siak poczytajcie sobie te głupotki.
Endżojajcie na całego.
Może znajdzie się ktoś kto chciałby mi to przetranzlejtować z polskiego na polski?:P Angielski jeszcze ujdzie:)
-----------------------------------------------------------------------------------
Temat: Halo
Halo
Nazywam się ..... (z pewnością zmyślone kobiece angielskie imię i nazwisko) widziałem dzisiaj swój profil, zainteresowałem, i
będzie również wiedzieć, jak wam więcej, i chcę Ci wysłać e-mail na mój adres,
więc może dać Ci moje zdjęcia, aby wiedzieć, z kim i am.Here jest mój adres e-
mail (.......@yahoo.com)
Wierzę, że możemy przenieść tutaj! Czekam na twój mail na mój adres powyżej
(Imię kobiety)
(Pamiętaj, na odległość lub kolor nie ma znaczenia, ale wiele spraw miłości w
życiu)
proszę o kontakt tutaj (........@yahoo.com)


Hello
My name is (angielskie imie i nazwisko) i saw your profile today,I became interested, i will
also like to know you the more,and i want you to send an email to my email
address so i can give you my pictures for you to know whom i am.Here is my
email address (...........@yahoo.com)
I believe we can move from here!I am waiting for your mail to my email address
above
(Imię kobiety)
(Remember the distance or color does not matter but love matters a lot in
life)
please contact me here (.......@yahoo.com)
----------------------------------------------------------------------------------
Dostawałam wiele "angielskich" maili bez ładu i składu choćby w jednym zdaniu, ale ten jest naprawdę udany.
I jak tu się nie zadziwić ludzką inwencją twórczą.
Człowiek jednak jak chce to potrafi:D
Tylko już sama nie wiem co takiego:P Bo ten nadawca do mistrzów hochsztaplerki zdecydowanie nie należy.
Miłego dnia kochani :)

41 komentarzy:

  1. mysle, że to jakaś erotyczna albo matrymonialna propozycja;P my na firmowe emaile też dostajemy multum takich wiadomości...a te to pod e-darling podchodzi( oczywiście bez obrazy dla tego portalu) - poprostu Pani pozna Pana/Panią itp. itd.:DD ale na pewno się uśmiałaś;PP

    OdpowiedzUsuń
  2. Rozbawiłaś mnie tym, wygląda, że ktoś może dopiero się uczyć pisać hehehe. Ale faktycznie osobiście również dostaję mnóstwo spamów co jest irytujące niestety :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, próbuje uczyć się angielskiego, a po polsku to już pewnie przetłumaczył mu/jej tranzaltor:)

      Tak, spamy nie są zazwyczaj:) niczym przyjemnym.

      Usuń
  3. Wszystko zrozumiałam z tego maila, ale naprawdę bez ładu i składu został on napisany :D.
    Ja osobiście nigdy nie otwieram takich wiadomości, a na poczcie niestety dostaję ich całkiem sporo, tylko od razu je wywalam. Naprawdę nie chcę wiedzieć, co w sobie zawierają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po polsku nie zrozumiałam nic:P

      A ja ten akurat przejrzałam, bo trafił do mnie do skrzynki odbiorczej, a nie do spamowskiej:)

      Usuń
  4. Ja też zwykle nie otwieram takich wiadomości. Kilka razy dowiedziałam się o spadku od krewnych-widmo:) Ale faktycznie mail, który otrzymałaś jest faktycznie wyjątkowy:) I poprawia humor! Świetny pomysł na wpis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hehe a myślałam, że mnie zbesztacie za takie lanie wody:)

      Usuń
  5. Ahahahhahah, no przepraszam, ale sikam ze śmiechu... Aahahhahahah... ><

    Ja każdą wiadomość tego typu usuwam od razu, nawet nie otwieram, ale widzę, że można się pośmiać. :D

    Pozdrawiam,
    R

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam ją w skrzynce odbiorczej, a nie w spamach i mi się otworzyła:)

      Usuń
  6. Dostaję taki wiadomości bardzo dużo. Nawet ich nie otwieram tylko z automatu lądują w spamie, a potem w koszu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hihi ja też, ale mi się niechcący otworzyła ta wiadomość:)

      Usuń
  7. Zdarza mi się też dostać takie wiadomości, oczywiście kasacja od ręki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Spam skutecznie odławia mi zapora na kompie i usuwa automatycznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To chyba muszę nad tym też pomyśleć:)

      Usuń
  9. Oba przytoczone przez ciebie Spamy znam z autopsji, gdyż sama dostaje prawie co tydzień tego typu maile. Koszmar :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też dostaję co jakiś czas, ale od dawna ich już nie przeglądam tylko od razu usuwam, ten został otworzony przez pomyłkę:P

      Usuń
  10. Hahahaha. Ja na szczęście takie rzeczy dostaję tylko na Interii i Onecie, na Google jakoś mnie omija ta wątpliwa przyjemność. A to naprawdę brzmi jak propozycja matrymonialno-erotyczna. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jestem w wp i ciągle coś, na angielskiej zresztą też yahoo.co.uk

      Usuń
  11. Odpowiedzi
    1. hehe jaka to głupota ten spam, prawda?

      Usuń
  12. Przynajmniej jeden pożytek z tego całego spamu, że dostarczył Ci nieco rozrywki i pozwolił się pośmiać :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Hallo!
    Witać "Basia". Ja jesteś Twoja zaginiony i ukochany kuzynka z JunajtedStejtsOfAmerika. Ja potrzeba money to podróż to you, to Polend, by mieć się z Toba spotkać po latach dzieciństwo. Wyślij meny money to mejus250@interia.pl, a ja przyjeżdżać to your town "Basia".
    Hołp ju łil help mi
    Qwertyuiopasdfghjklzxcvbnm

    :D
    Ale powiem Ci, że to w Polsce nie jest nowością... Ja już od dłuższego czasu dostaję takie wiadomości i dokładnie takie same... tzn. napisane po... nawet nie wiem po jakiemu, wpieprzone do Google tłumacz i wysłane do mnie :D. Prawie codziennie takie gó*no dostaję, ale na szczęście interia od razu wrzuca takie maile do SPAMu :).

    Pozdrawiam ciepło :)!
    Melon

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahahhaha mi się otworzył ten mail przez przypadek, też od razu to ląduje u mnie w koszu, lub w spamie.

      Melon hahhaa niemal się posikałam jak przeczytałam Twoją wiadomość! hahahah Tak, ale w Polsce dostaję tego o 90% mniej niż na mój uk-owski adres email.

      Tak, Google translator RULEZ:P

      Usuń
    2. Ale to nie było śmieszne... a przynajmniej nie miało być :P.

      Masz u mnie szacun na dzielni za angielskiego maila. Wiesz, taki fejm, hahaha :D.

      Hahahaha :P!

      Usuń
    3. :P :D Oj chłopie, kiedy Ty spoważniejesz - z w sumie broń boże nie rób tego, bo będzie nuuuuda.

      Usuń
  14. Jak każdy internauta nienawidzę spamu i jak widzę takie coś, to mam ochotę rozwalić mojego laptopa (kiedyś otworzyłam zawirusowany list na poczcie i wpuściłam trojanka)
    http://qltura.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też mi się zdarzały wirusy, mąż dzielnie mnie wybawił z opałów:)

      Usuń
  15. Niektóre wiadomości spamowe potrafią naprawdę rozbroić.

    OdpowiedzUsuń
  16. Wczoraj dostałam identycznego maila. Trochę się pośmiałam i skasowałam. Na dłuższą metę jest to strasznie irytujące.

    Pozdrawiam
    i jeśli można zapraszam do siebie - www.nieidentyczne-polki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Tak, ciągle to kasuję:) Już lecę z wizytą do Ciebie.

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja tych wiadomości po angielsku to nawet nie czytam, a kilka dostałam;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też nie, tak mi się przypadkiem zdarzyło:)

      Usuń
  19. Ja też kiedyś na Goldenline dostałam wiadomość o jakimś spadku, ale nie odpowiedziałam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdziwiłabym się jakbyś odpowiedziała:)

      Usuń
  20. Czytając dzisiejsze "dzieło spamowe", które do mnie dotarło od razu przypomniał mi się Twój wpis. :)
    Pozwól, że zaprezentuje próbkę:
    "Dzięki za odpowiedzi szybkie i pilne. Muszę powiedzieć, że mój duch został zniesiony , ponieważ otrzymałem pocztę wskazując swoją gotowość do pomocy mi w tym humanitarnego projektu. Nie będziesz w stanie poznać liczbę życia możemy wpłynąć z tego projektu . Ale myślę, że musimy poznać się lepiej , zanim przejdziemy dalej nad tym projektem ."

    Hehe. ;) Niech żyje Google Tłumacz. ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. hahahahahahahhahahaha Ewa, rozwaliłaś mnie na kawałki. Chyba liczą na Twoją pomoc:P :D ;)

    OdpowiedzUsuń

Wasze uwagi są dla mnie cenne.
Dziękuję.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...