poniedziałek, 27 lipca 2015

Bibliotecznie - Usenko Natalia "Labirynt".


Natalia Usenko

Labirynt

Drzwi skrzypią,
a w przedsionku mrok.
Przy biurku siedzi groźny smok.
Witam się grzecznie.
Każdy wie
-ze smokiem nie zadziera się!

Labirynt ma zakątków sto...
Gdzie skarb?
Jest! Pod literą "O",
ostatni regał, siódmy rząd.
Ukryty wśród tysiąca ksiąg!
Ach, co za książka!
Wierzcie mi, szukałem jej od tylu dni!

Na biurku kładę zdobycz swą
i serce wali mi jak dzwon.
A smok z uśmiechem mówi mi:
-Wolno ci wypożyczyć TRZY!




;-)


źródło rysunku
źródło wiersza: Świerszczyk nr 10(2851) str. 3
Post z cyklu Bibliotecznie.

20 komentarzy:

  1. Akurat ten wierszyk nie przypadł mi do gustu, ale

    OdpowiedzUsuń
  2. haha... ja więcej wypożyczam, bo na 3 karty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja na 4 :) i mogę po 6 książek.

      Usuń
    2. Cwaniara :) Bo pracujesz w bibliotece.

      Usuń
    3. Stażuję się ;) w bibliotece. Ale te karty, to akurat mam w innej bibliotece. W mojej biorę jeszcze więcej. 4 karty na 4 osoby w mojej rodzinie, które też czytają. Więc zawsze sporo tego wyjdzie :)

      Usuń
  3. Aż mi się serce uśmiechnęło :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Natalii Usenko miałam jedną książeczkę z Kubusiem Puchatkiem i chyba jeszcze jakąś. Wierszyk o labiryncie świetny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Usenko jest bezbłędna. Co 2 tygodnie w Świerszczyku pisze o Kopniętym Królestwie. Można boki zrywać! Uwielbiam ją.

      Usuń
  5. Trzy to niedużo... Na miejscu tej dzieciny poczułabym się bardzo rozczarowana :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też, ale to pewnie biblioteka szkolna ;-)

      Usuń
  6. Powróciły wspomnienia, bo w czasach szkolnych na jedną kartę mogłam tylko 3 książki wypożyczyć, dlatego odwiedzałam, aż 4 biblioteki, by mieć większą ilość książek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja szczerze mówiąc, to nie pamiętam ile, ale zawsze dość sporo pożyczaliśmy.

      Usuń
  7. Bibliotekarka jako smoczyca: czemu nie? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najważniejsze, że się uśmiecha ;)

      Usuń
  8. Odpowiedzi
    1. Tak, pani Usenko jest rozbrajająca.

      Usuń
    2. Rozbrajająca to chyba najlepsze określenie. :)

      Usuń
    3. Rzeczywiście pasuje mi do niej to określenie całkowicie. "Kopnięte Królestwo" jest totalnie rozbrajające.

      Usuń

Wasze uwagi są dla mnie cenne.
Dziękuję.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...