poniedziałek, 20 lipca 2015

Wzorowy czytelnik



Jak myślicie kogo można nazwać wzorowym czytelnikiem biblioteki?
To osoba, która: 
- Rozwija i rozszerza swoje zainteresowania czytelnicze.  
- Lubi rozmawiać o książkach, które ostatnio przeczytała. 
- Z chęcią poleci ciekawą książkę. 
- Często można ją spotkać w bibliotece. 
- Lubi brać udział w spotkaniach czytelników. 
- Przestrzega regulaminu biblioteki. 
- Oddaje książki w terminie. 
- Pragnie ciągle wzbogacać swoją wiedzę. 
- Chętnie zgłasza się do konkursów czytelniczych i innych zadań bibliotecznych. 
- Szanuje książki (Nie zagina rogów, nie plami kartek, nie podkreśla i nie notuje na marginesie - Magdallena M)
- Potrafi zachowywać się w sposób kulturalny w bibliotece.
Niektóre opisy zaczerpnięte z Albumu Czytelnika/Praca zbiorowa, str. 29  
źródło zdjęcia 1  
źródło zdjęcia 2 


Czy przyszło wam jeszcze coś innego do głowy? 

12 komentarzy:

  1. To ja się nie nadaję, nie chodzę do biblioteki (niestety) :(

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja dodam od siebie, że wzorowy czytelnik podpowiada bibliotekarkom, jakie nowości zakupić :) Dziś pomogłam troszeczkę...!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W moim mieście na stronie biblioteki jest zakładka, w której można sugerować tytuły do zakupu. Muszę przyznać, że baaardzo często zostawiam tam swoje propozycje:)

      Usuń
    2. martucha - to świetnie, skąd bibliotekarki mają wiedzieć, co ciebie interesuje. Trzeba o tym wspominać.

      Usuń
    3. a_psik u mnie też jest taka zakładka. Warto tam zgłaszać swoje pomysły, są one często realizowane.

      Usuń
  3. Chciałabym przeprosić resztę osób, które komentowały ten post. Wasze komentarze niechcący zostały przeze mnie usunięte zamiast opublikowane.

    OdpowiedzUsuń
  4. Chodzę regularnie do mojej biblioteki:) w małym miasteczku biblioteka to takie małe centrum kulturalne. Z naszej 5 osobowej rodziny 4 są aktywnymi czytelnikami, 5-ta nie umie czytać, ale ogląda bajki :D

    właśnie moja córka wczoraj zakończyła w bibliotece spotkania wakacyjne ze strażakami :) trwały dwa tygodnie a zakończyło się rajdem.

    Myślę że duża też zasługa pań bibliotekarek w tym że dużo osób przychodzi i dzieci się garną, kupują nowości, mamy komputery, organizują spotkania dla różnych grup wiekowych i różne warsztaty - sama uczestniczyłam dwa lata temu w taki, trwał dwa miesiące.

    Po prostu kocham moja bibliotekę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I wcale się nie dziwię, bo jeżeli działa ona tak prężnie, to jest to po prostu wspaniale. Gratuluję.

      Usuń
  5. Niestety nie jestem....bo tylko tam zaglądam; wypożyczam , zwracam i czasem podyskutuje z Paniami....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I to wystarczy, te dodatkowe to bardziej dla uczniów szkół.

      Usuń
  6. Może nie jestem wzorowa, ale i tak jest całkiem dobrze :)

    OdpowiedzUsuń

Wasze uwagi są dla mnie cenne.
Dziękuję.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...