niedziela, 1 marca 2015

Luty 2015 r. w Czytelni - podsumowanie. 1 marca - Dzień Przytulania Bibliotekarza. Katarina Mazetti. "Zwierzęta Oli", "Konik Garbusek", "Ostatnie rozdanie" Wiesław Myśliwski, "Skóra" Mo Hayder, "Prądy czasu" Robert Silverberg (206 - 216)

źródło obrazka

  • W lutym przeczytałam 52 książki (w tym 3 niedoczytane do końca):
  • -  10 książek dla dorosłych,
  • -  0 książek dla nastolatków,
  • -  42 książeczki dla dzieci.
  • -----------------------------------------------------------------------------------------
  • Oto one:

  • 52. Ostatnie rozdanie/Wiesław Myśliwski (niedoczytana)
    51. Pamiętniki Adama i Ewy/Mark Twain
    50. Bajki o księżniczkach/Elżbieta Wójcik; il. Marta Anna Jollant; 2013
    49. Ballada o królewnie, która na wszystko kręciła nosem / Wiera Badalska (1915-1981), 1988
    48. Beeecząca przygoda Beatki / Kasia Kołodziej [tekst i il.], 2002
    47. Kolczatek / Helena Bechlerowa (1908- ); 1980
    46. Niebieska dziewczynka / Janina Porazińska (1888-1971).; il. Zdzisław Witwicki; 1985
    45. Niezawodny przyjaciel / [tekst Catherine McCafferty ; il. Atelier Philippe Harchy] ; tł. Zuzanna Na, 2008
    44. O dziewczynce, która chciała być chłopcem / Włodzimierz Klonowski, 1986
    43. Opowieść o chłopcu, który chciał zostać delfinem, czaplą, wyżłem i... stonogą / Przemysław Wechterowicz; 2010
    42. Pod rubinowym lizakiem. Bajkowa wyspa cz. II/Wiesław Piechota; 2012
    41. Podróż po mapie / Grabowski.
    40. Sąsiedzi / Maria Kowalewska (1901-1991).; Janina Krzemińska; 1985
    39. Trzy zegary i inne wiersze dla dzieci/Wiesław Piechota;2014
    38. W aeroplanie / Julian Tuwim (1894-1953); 1985
    37. Wielka przygoda małej Zosi / il. Janina Krzemińska, tekst Barbara Lewandowska; 1985
    36. Wielka wyprawa / wg Tove Jansson ; [aut. opowiadań, Grażyna Kościuch, Marek Głogowski ; 2007
    35. Wiosenny deszcz / wg Tove Jansson ; [aut. opowiadań Jolanta Sztuczyńska ; oprac. plastyczne Miros; 2008
    34. Zaczarowane obłoczki / wg Tove Jansson ; [aut. opowiadań Elżbieta Brzoza, Grażyna Kościuch ; 2007
    33. Zawsze mów prawdę / [tekst Catherine McCafferty ; il. Atelier Philippe Harchy] ; tł. Zuzanna Nacz, 2008
    32. Zima i czary / wg Tove Jansson ; [aut. opowiadań Elżbieta Brzoza, Marek Głogowski, Grażyna Kośc; 2007
    31. Zrób, co tylko możesz / [tekst Catherine McCafferty ; il. Atelier Philippe Harchy] ; tł. Zuzanna; 2008
    30. Mur/ Jean-Paul Sartre, 1984 (przeczytałam Mur i Intymność)
    29. Ostatnie życzenie/ Andrzej Sapkowski, Seria: Wiedźmin, 1993
    28. Muminki i niespodzianka/tekst i il. Harald Sonesson
    27. Konik Garbusek i inne bajki/ adaptacja tekstu Andrzej Gordziejewski, il. Jolanta Adamus-Ludwikowska,
    26. Zajęcza chatka. Bajki o zwierzętach/ przekład Aleksandra Urban-Podolan, il. Irina i Wladimir Pustowałowy
    25.  Maja. Alarm niedźwiedziowy/tłum. Małgorzata Fabianowska, 2013
    24. Hans Christian Andersen. Baśnie dla dzieci/oprac tekstu polskiego Danuta Wróbel
    23. Jacob i Wilhelm Grimm. Baśnie dla dzieci/oprac tekstu polskiego Ludwig Cichy, Katarzyna Karczewska, Danuta Wróbel
    22. Najpiękniejsze legendy polskie. Opowieść o Panu Twardowskim/Dorota Skwark, il. Agnieszka Filipowska
    21. Kubuś Puchatek. Magiczne słowo/tł. Zuzanna Naczyńska; Naklejkowe Szaleństwo nr 79
    20. Kubuś Puchatek. Nie ma jak w domu /tł. Zuzanna Naczyńska; Naklejkowe Szaleństwo nr 120
    19. Kubuś Puchatek. Mów, co czujesz/tł. Zuzanna Naczyńska; Naklejkowe Szaleństwo nr 125
    18. Basia i alergia/Zofia Stanecka, Marianna Oklejak, 2013
    17. Basia i podróż/Zofia Stanecka, Marianna Oklejak, 2013
    16. Królewski ślub Śnieżki/ tekst polski Małgorzata Fabianowska, ISBN 9788323777465
    15. "Prądy czasu" Robert Silverberg, ISBN 8371801351 (niedoczytana)
    14. "8 leśnych bajek" il. Carlos Busquets, ISBN 8371170165
    13. "Zwierzaki łobuziaki" Debit, ISBN 8385298851
    12. "Dom na krawędzi" Maria Nurowska, ISBN 9788324021772
    11. "Drzwi do piekła" Maria Nurowska, ISBN 9788324021772
    10. "Skóra" Mo Hayder, ISBN 9788375083828 (przeczytane pierwsze 60 stron, nie doczytałam)
    9. "Noddy. Magiczna konewka"  ISBN 978-83-253-1050-9
    8. "Noddy i piraci" ISBN 978-83-253-0979-4
    • 7."Grób rodzinny" Katarina Mazetti, ISBN 9788375548143
    6. "Facet z grobu obok" Katarina Mazzeti, ISBN 9788375546903
    5. "Zwierzęta Oli. Nie bój się, misiu koalo!" Mymi Doinet, il. Melanie Allag, ISBN 9788379150748
    4. "Zwierzęta Oli. Nie jesteś już sam, niedźwiadku!" Mymi Doinet, il. Melanie Allag, ISBN 9788379150779
    3. "Zwierzęta Oli. Nie płacz mały rudzielcu!" Mymi Doinet, il. Melanie Allag, ISBN 9788379150786
    2. "Zwierzęta Oli. Odwagi, mały marynarzu!" Mymi Doinet, il. Melanie Allag, ISBN 9788379150731
  • 1. "Zwierzęta Oli. Uciekaj, tygrysku!" Mymi Doinet, il. Melanie Allag, ISBN 9788379150762

 - 
Książki przeze mnie wytłuszczone są naprawdę godne uwagi.


------------------------------------------------------------------

Z książek dla dorosłych najbardziej spodobały mi się: 

-"Pamiętniki Adama i Ewy" Twain'a (206) (lit. amerykańska)Płakałam nad nią ze śmiechu. Koniec piękny, wzruszający. Lektura dająca do myślenia. Cóż tu możemy odkryć? Stereotyp mężczyzny i kobiety, ich różnice w postrzeganiu świata, siebie nawzajem, w ogólnym zachowaniu.

-"Mur" Jean-Paul Sartre (207)(lit. francuska) - Jakże trudne i skomplikowane jest ludzkie istnienie. I to w tak nieoczywisty sposób...


- "Ostatnie życzenie" Sapkowskiego (208)- Jestem zachwycona. I zdziwiona, że aż tak mi się ona spodobała. Muszę się zabrać za całą serię Wiedźmina.

"Facet z grobu obok" i "Grób rodzinny" Katariny Mazetti (209 - 210)(lit. szwedzka) to dwuczęściowa, ciekawa, historia o miłości, smutku, stracie i o całej prozie życia. Te książki są nietuzinkowe, wesołe, ale miejscami i gorzkie. Bardzo życiowe i takie prawdziwe. Bibliotekarka i rolnik. Niebywały duet, który przysporzy nam wielu intrygujących chwil. Pójście na ustępstwa, poświęcenie - ot, do czego doprowadza nas głębokie uczucie i niechęć do przeżywania życia w samotności.

  • -------------------------------------------------------------------

Z książek dla dzieci najwspanialsze wydały mi się:

- cała seria pt. Zwierzęta Oli autorstwa Mymi Doinet (211) z ilustracjami Melanie Allag (lit. francuska). Bardzo interesujące książeczki. Z ich możemy się dowiedzieć wiele ciekawostek na temat zwierząt. Córcia była nimi zachwycona.

- 8 leśnych bajek z ilustracjami Carlosa Busquetsa (212). Rysunki mnie po prostu rozwaliły. Przypominają mi te niemal z mojego dzieciństwa. Pięknie wydana książka.

Konik Garbusek i inne bajki (213)- jakże wspaniale opowiedziana bajka (bajka rosyjska) o Koniku Garbusku. Cała historia dość wiernie i wnikliwie oddana, bardzo szczegółowo i po prostu napisana w piękny sposób. Wszystko kończy się szczęśliwie, skromny i pracowity Iwanuszka zostaje wynagrodzony za swoją dobroć, a car ukarany za swoją chciwość i niesprawiedliwość. I oczywiście mamy do czynienia z córką samego Księżyca, Marią Urodziwą, która pojmuje wreszcie Iwanuszkę za męża. Reszta bajek jest według mnie napisana nieciekawie, jednak ratują je ilustracje. Kolejna bajka (francuska) to  Lis i węgorze, która jest niestety przedłużona do granic możliwości i przez to nie podoba mi się wcale. Następna to Mysz ze wsi i mysz z miasta wg Jeana de La Fontaine'a. Także w niesamowity sposób udziwniona i rozwleczona. Bajka wg Ezopa Kruk i lis wydała mi się napisana nieciekawie.
Ilustracje Jolanty Adamus-Ludwikowskiej są całkowicie urokliwe., To one są najważniejsze w tej publikacji. Od początku do końca.

------------------------------------------------------------------

Niedoczytane :

"Ostatnie rozdanie" Wiesław Myśliwski (214) (lit.polska) - Książka piękna, napisana świetnym językiem, czyta się to wspaniale. To takie jakby podsumowanie życia, przetoczenie się wspomnień. Nie doczytałam z kilku powodów. Podam jeden: chyba chciałabym jeszcze do niej dorosnąć, bo wiem, że teraz nie będę jej w stanie odpowiednio docenić. 

"Skóra" Mo Hayder, ISBN 9788375083828 (215) (lit.brytyjska) - Nie wiem, ta książka absolutnie mnie nie wciągnęła. Przeczytałam około 60 stron i zadałam sobie pytanie: Co to jest? Po co ja to w ogóle czytam? Po co się tak męczę? Nie odpowiadała mi. Nie czułam żadnej chęci, żeby ją kontynuować. Dałam sobie spokój.

"Prądy czasu" Robert Silverberg (216) (lit. amerykańska) - Ale skucha! Po "Zamkniętym świecie"  zakochałam się w piórze Silverberga. Ale "Prądy czasu" mnie gorzko rozczarowały. Szczerze wam powiem że po około 50 stronach po prostu ją sobie odpuściłam. Ta książka do mnie nie trafia, mało rzeczy wydało mi się interesujących, niektóre totalnie nielogiczne. Szkoda mi na nią mojego czasu.


źródło

------------------------------------------------------------------


W lutym opublikowałam 6 postów:

Niewiele piszę o przeczytanych książkach, ale po prostu od jakiegoś czasu czuję małe wypalenie i niechęć do skrobania o moich lekturach. Natomiast czytam na potęgę i delektuję się literaturą. Gdybym była mniej dorosła, to pewnie zawinęłabym się już z blogosfery i zamknęła bloga. Nigdy nie zamierzałam jednak tego zrobić. Nawet kiedy w przyszłości przestanę publikować swoje posty, to blog na pewno będzie otwarty. A na razie mam zamiar publikować wpisy raz w tygodniu. Nie czuję częstszej potrzeby. Jestem zadowolona z tego jak jest teraz. Takie wyciszenie mi odpowiada.

------------------------------------------------------------------

Nie wiem jak wam minął ten miesiąc, ale mnie ekstremalnie szybko. Mało konkretów, dużo obijania. Ale udało mi się wreszcie uporządkować w bardziej "odpowiedni" sposób kuchnię, łazienkę i pokój córci. Poukładać rzeczy na swoje miejsce - od czasu przeprowadzki leżały przeważnie w dziwnych miejscach. Teraz została mi jeszcze reszta: przedpokój i nasz pokój, który już w połowie zrobiłam. Czyszczę też szafy. W czym nie chodziliśmy od dłuższego czasu, w tym już... nie pochodzimy :). Mąż to typowy chomik (żeby nie powiedzieć śmieciarz) i muszę pozbywać się jego rzeczy powoli, żeby nie doznał szoku. Czasami o czymś zapomina i wyrzucam to po kryjomu. Innej opcji nie ma - mógłby mnie za to zakatrupić, bo potrafi mieć sentyment nawet do dziurawych skarpetek! To takie wiosenne porządki. 
Następnie zabiorę się za porządkowanie swoich notatek i pomocy, wycinków itd, z których potworzę następne, piękne scenariusze zajęć dla dzieciaków.
Marzec na pewno nie będzie dla mnie nudnym miesiącem.
Życzę nam wszystkim samych przyjemnych, marcowych chwil. 
I wiosny w duchu.







EDYCJA:

P.S.: Dzień 1 marca jest Dniem Przytulania Bibliotekarza :)
Jeżeli macie pod ręką takową osobę,to nie żałujcie sobie dzisiaj czułości:)

źródło


źródło

W moim przypadku ten dzień nie kończy się tylko na przytulaniu... Dziękuję kochana siostrzyczko x :)

28 komentarzy:

  1. Ileż książek dla dzieci! Ja rzadko czytam powiastki dla najmłodszych, a jeśli już to w celach "analizatorskich" :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w celach edukacyjnych dla mojego dziecka. I dla własnej przyjemności, oczywiście.

      Usuń
  2. Mnie też ten miesiąc minął bardzo szybko. Gratuluję tylu przeczytanych książek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O tak luty, najkrótszy miesiąc roku, ale dla mnie ostatni tydzień miesiąca minął jeszcze bardziej w zastraszającym tempie. Mam nadzieję, że się wszystko unormuje w marcu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie się luty za to dość ciągnął, może dlatego, że zaczął mi się nowy semestr na studiach i generalnie jest dość nudno...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, początki semestrów są mało stresujące, ale to wtedy właśnie powinnaś szaleć :).

      Usuń
  5. To dopiero wspaniały wynik, pozycji dla dzieci nie czytam prawie wcale, ale może to przyjdzie z czasem, bo uwielbiam baśniowe klimaty. ;)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jeszcze później, jak narodzi się twoje dziecko, to będziesz czytała mu ochoczo wszystko co wam się nawinie pod ręce :).

      Usuń
  6. Za każdym razem jak czytam Twoje podsumowania, jestem załamana. Chyba nigdy nie osiągnę takiego poziomu. Gratuluję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. E tam, to w większości krótkie dziecięce bajki, więc wiadomo, że ilościowo jest tego sporo. Ale ilość nie jest najważniejsza. Cieszę się jak trafię na coś wartościowego i pełnego jakości. Wtedy hołubię taką książkę w moich myślach i cieszę się, że ją odkryłam. Natomiast coraz rzadziej piszę o nich -ale o tym wspomniała już powyżej w poście:).

      Usuń
  7. Mi luty zleciał ekspresowo, a czytelniczo całkiem ciekawie :)
    U Ciebie widzę wiele tytułów w tym miesiącu się pojawiło - w kolejnym życzę jeszcze większej ilości prawdziwych perełek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, już są wspaniałe. Już czytam świetne książki :).

      Usuń
  8. Dobrego marca Basiu! :) Dużo energii i uśmiechu Ci życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mój luty zwykle był "nienaczytany", a w tym roku poszło mi nieźle. Nie robię jakichś specjalnych podsumowań, ale przeczytałam piękne książki i czuję, że dobrze wykorzystałam ten czas :) A teraz marzec i nowe plany, do dzieła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę zatem pięknego, czytelnicze go marca:-)

      Usuń
  10. Bardzo mnie ucieszył fragment w Twoim wpisie dotyczący Sapkowskiego. Ja jestem zakochana w cyklu o wiedźminie od czasów liceum. :)) Czytaj dalej, czytaj. Co do wyciszenia, to chyba na każdego przychodzi pora. Czasami po prostu mamy ochotę więcej czasu poświęcić osobom i przestrzeni obok, zamiast tej wirtualnej. Zajmującego marca życzę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie mam czasu na takie blogowanie, jak kiedyś. Nie mam też ochoty pisać tyle o książkach, co wcześniej.

      Usuń
  11. Bardzo dobre statystyki czytelnicze. Gratuluję i oby tak dalej!

    OdpowiedzUsuń
  12. Woooow jakie wyniki ;D! Gratuluję niezmiernie, mi do nich bardzo, oj bardzo daleko ;P A wszystko przez tę sucz maturę haha :)

    Pozdrawiam ciepło :*!
    Melon

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ucz się ucz mój drogi. Kto wie... może coś z Ciebie wyrośnie ;).

      Usuń
  13. Ale dużo książek przeczytałaś, mi ostatnio nie idzie czytanie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mi ostatnio nie idzie pisanie o książkach :).

      Usuń

Wasze uwagi są dla mnie cenne.
Dziękuję.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...