poniedziałek, 4 stycznia 2016

Podsumowanie roku 2015 - przeczytałam; najlepsza i najgorsza książka; najlepszy autor; wyzwanie Rosyjko mi!

źródło obrazka

To moje trzecie roczne podsumowanie.
W całym 2015 roku przeczytałam 588 książek:

 71 dla dorosłych,
 5 dla nastolatków,
- 512 dla dzieci.

kolor czerwony - literatura dla dorosłych,
kolor niebieski - literatura dla nastolatków,
kolor czarny - literatura dla dzieci,


Za najlepsze z nich uważam:

"Bezbarwny Tsukuru Tazaki i lata jego pielgrzymstwa/Haruki Murakami
"Ciemno, prawie noc" Joanna Bator
"Idiota" Fiodor Dostojewski
"Malowany ptak" Kosiński
"Opowieści o czarownicach z rodu Mayfair" Anne Rice
"Pamiętniki Adama i Ewy" Mark Twain
"Portret damy" Henry James

"Portret Doriana Graya"Oscar Wilde
"Przeminęło z wiatrem"Margaret Mitchell

"Teresa Raquin" Emil Zola
"Władca Pierścieni. Drużyna Pierścienia" - Tolkien

"Zabić drozda" Harper Lee

"Hobbit, czyli tam i z powrotem" Tolkiena

seria książeczek dla dzieci "Bajka w rodzinie"
"Bajeczki z obrazkami" Sutiejew
"Leśne opowieści"






Książkami roku 2015 zostają:
dla dorosłych - "Idiota" Fiodora Dostojewskiego
dla dzieci - "Bajeczki z obrazkami" Sutiejewa
No cóż - znowu jestem zachwycona literaturą rosyjską i Dostojewskim.

Najgorszą książką był dla mnie "Rok wilkołaka" Stephena Kinga


Najlepszą autorką zostaje Anne Rice. Przeczytałam wiele książek jej autorstwa w 2015 roku i większością z nich byłam zachwycona.


W 2015 opublikowałam 85 postów. Publikuję o wiele mniej i mniej udzielam się na blogu. Ciągle brakuje mi czasu...

----------------------------------------------------------------------------

Moje autorskie wyzwanie:



Na początku sierpnia 2015 roku nastąpiło drugie podsumowanie Rosyjsko mi!.
Katarzyna Chojecka była w nim po prostu najlepsza.
Przypominam o tym, iż zmieniłam reguły wyzwania i skreślam nie biorących udział uczestników po 8 miesiącach, a nie po 12 jak to było do tej pory.
W tym roku kilka osób musiałam usunąć z wyzwania. Przez długi czas nie dodały ani jednej opinii.
Nasze grono zasiliły kolejne chętne osoby:

oraz

która jest z nami dopiero od października (3 miesiące), a już dodała 4 książki!
Brawo!

Jak dotąd od ostatniego podsumowania swoje książki zgłosiły:
Basia Pelc - 6
monweg - 4
Katarzyna Chojecka - 3
Marta Kraszewska Elaine Blath - 3
Izabelka - 1

Dziewczyny, ślicznie wam dziękuję za czynny udział w wyzwaniu.
Mam nadzieję, że w 2016 roku również będziecie miały styczność z piękną literaturą rosyjską.
-------------------------------------------------------------------------------------
Liczę na to, iż 2016 rok będzie jeszcze wspanialszy - w każdym tego słowa znaczeniu ;)

20 komentarzy:

  1. Imponujący wynik. Mnie od dawna kusi "Przeminęło z wiatrem"Margaret Mitchell

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie polecam ci "Przeminęło z wiatrem". Wspaniała powieść, będziesz zachwycona. Nie bez powodu znalazła się ona na mojej liście.

      Usuń
  2. Rany! 588 książek??? Myślałam, że źle czytam:) Gratuluję:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosiu - w większości, to książeczki dla dzieci, stąd taki wynik :)

      Usuń
  3. Gratuluje wyniku. Do "Przeminęło z wiatrem" szykuje się od dawna, ale zawsze jest coś ważniejszego. Pozdrawiam wi-kusia.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To wspaniała powieść. Warto po nią sięgnąć. Pozdrawiam.

      Usuń
  4. Gratuluję wyniku! Nie licząc książeczek dla dzieci, poradziłaś sobie świetnie :) Nie dziwię się, że to właśnie Anne Rice została autorką roku ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też się temu nie dziwię. Ona jest wspaniała... :)

      Usuń
  5. Kilka z tych, które wyróżniłaś mam i mama zamiar przeczytać.
    "Portret damy" Henry James.....jakieś przejęzyczenie się wkradło.....

    Liczba przez Ciebie Basiu przeczytanych poraża, ale jak zauważyłam sporo czytałaś tych dla dzieci więc chyba były mało stronicowe?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, to krótkie książeczki. Dlatego taki wynik :)

      Usuń
    2. Dzięki za zwrócenie uwagi. Chyba myślałam o "Ulissesie" :)

      Usuń
    3. Też tak pomyślałam chociaż ja Ulissesa sobie odpuszczam.

      Usuń
    4. Muszę go całego przeczytać, ale niestety byłam zmuszona zwrócić go do biblioteki. Marzę o własnym "Ulissesie".

      Usuń
  6. Ilość książek przez Ciebei przeczytanych imponująca. Będziesz kontynuowała wyzwanie Rosyjkso mi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, cały czas :) Jak na razie nigdy nie zaprzestałam i nigdy go nie odwołałam.

      Usuń
  7. Gratuluje wyniku, z Twoich najlepszych czytałam Tolkiena i Przeminęło z wiatrem :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszę wreszcie przeczytać "Ciemno, prawie noc" Joanny Bator. A wyniku przeczytanych książek mogę tylko pozazdrościć :) Tym bardziej mam motywację. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto ją przeczytać, chociaż to bardzo przygnębiająca książka.

      Usuń

Wasze uwagi są dla mnie cenne.
Dziękuję.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...