czwartek, 23 kwietnia 2015

23 kwietnia - Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich.

Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich (Międzynarodowy Dzień Książki, Światowy Dzień Książki) to doroczne święto, które organizuje UNESCO.
Celem jest oczywiście promocja i rozpowszechnienie czytelnictwa, edytorstwa i ochrony własności intelektualnej za pomocą praw autorskich. Dzień ten jest obchodzony 23 kwietnia od 1995 roku. Dociekliwi więcej informacji o tym dniu znajdą tutaj.

Mole książkowe i tak świętują ten dzień codziennie czytając jakąś książkę. Ja uczczę go dziś w doborowym towarzystwie "Powrotu króla" Tolkiena. Czy wy także planujecie coś dzisiaj przeczytać? Jeżeli tak, to podzielcie się ze mną tytułami.

Pozdrawiam wszystkich książkożerców.

Poniżej możecie zerknąć na kilka tortów i czekoladek w wersji literackiej ;).
Powyższy tort podoba mi się najbardziej :).
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/74/7c/9b/747c9b6339a3b749b0233e0638426526.jpg


https://cakesbycaralin.files.wordpress.com/2014/02/dsc_4313.jpg?w=640&h=425

https://puretextuality.files.wordpress.com/2012/01/book_cake2.jpg

https://rosesen.files.wordpress.com/2012/06/1-book-cake.jpg

http://3.bp.blogspot.com/-rjwqtmhGnlc/Ui0tDDcnkOI/AAAAAAAAAAA/KEVg0r9Hbb4/s1600/classic%2Bbook%2Bpages%2Bcake%2Bjanuary%2B2013%2B008.jpg


http://4.bp.blogspot.com/_7voWRpt7Li4/SQFeZUtjzSI/AAAAAAAAGeI/Uigxcr_f6ic/s400/book+cake.bmp

http://shelbyville.typepad.com/.a/6a00d834517ebf69e201348726a1ee970c-320wi

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/37/dd/5f/37dd5fc3528519771a4b2954a76764f4.jpg


23 komentarze:

  1. W świetle tych zdjęć wyrażenie "pożerać książki" nabiera nowego znacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na razie studiuję podręcznik, ale wieczorem będzie zwyczajna książka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Poproszę o czekoladkę z ostatniego ! :-D
    Wszystkiego najlepszego Basiu dla Ciebie ! To takie ładne święto i okazja do świętowania dla książkożerców ;-)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja świętuję dzień książki każdego dnia hehe. Przyjemnego,'dzisiejszego czytania!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale apetyczne torty :) Ja dziś świętuje z samego rana :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, proszę, to nawet mnie wyprzedziłaś :)

      Usuń
  6. Ja świętuję każdego dnia z książką. Przyjemnego, dzisiejszego czytania.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jakbym dostała taki tort lub czekoladki to bym się chyba posikała z radości :)
    Ja niestety w ten dzień dalej będę męczyć książkę, która średnio mi idzie. Trudno. Ogólnie staram się mieć odwyk od kupowania książek, ale wczoraj specjalnie z okazji tego święta kupiłam "Grę w klasy" na rynku :D Tylko 8 zł :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Gra w klasy"? Nie kojarzę takiego tytułu.

      Usuń
  8. Moje ulubione święto. Matko jakie fajne torty też chcę. Ale bym sobie zjadła <3

    OdpowiedzUsuń
  9. "Poniżej możecie zerknąć na kilka tortów i czekoladek w wersji literackiej" - Ojej, na tym pierwszym zdjęciu jest tort? W życiu bym się nie domyśliła, gdybyś nie napisała! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja początkowo myślałam, że są z plasteliny :)

      Usuń
  10. Otóż ja dzisiaj uczciłam zaledwie jednym rozdziałem książki i na więcej chyba nie starczy mi czasu. Natomiast będę go czcić pisaniem zaległych recenzji na bloga ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudne są te torty :D. Aż szkoda byłoby je jeść:P. Ja świętuję z "Ameryką po kawałku" Marka Wałkuskiego. Tak w ogóle to chciałam dodać, że ja mam prawie codziennie Dzień Książki, chyba podobnie jak większość blogerów ;-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też byłoby mi szkoda pokroić i zjeść kawałek takiego tortu. Ten pierwszy podoba mi się najbardziej.

      Usuń
  12. To na pewno są torty? Wyglądają jak prawdziwe książki.
    A u mnie z okazji Dnia Książki i wiersz, i piosenka, i konkurs. Zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już do ciebie zajrzałam i biorę udział. Dzięki za info.

      Usuń

Wasze uwagi są dla mnie cenne.
Dziękuję.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...