piątek, 17 kwietnia 2015

"Ja też chcę chodzić do szkoły" Astrid Lindgren (225)

źródło
 Peter chodzi do szkoły - ma elementarz, zeszyt, piórnik i teczkę. Jego siostra Lena ma dopiero pięć lat i nie chodzi jeszcze do szkoły, chociaż bardzo by chciała. Bawi się czasem, że ona też ma swoją panią, ale byłoby to o wiele łatwiejsze, gdyby wiedziała, jak naprawdę jest w tej szkole. I wyobraźcie sobie, pewnego dnia Peter zabiera Lenę ze sobą! - opis
źródło zdjęcia, Astrid Lindgren
14,11,1907-28.01.2002
Astrid Lindgren nie trzeba chyba nikomu przedstawiać.
Autorka przyznała, że do napisania debiutanckich powieści zmusiła ją nuda, po tym jak skręciła nogę w kostce i nie mogła wychodzić z domu. Był to dość późny debiut, bo w wieku 37 lat. Wysłała utwór "Zwierzenia Britt-Mari" na konkurs literacki i wygrała. Zachęcona sukcesami pisała kolejne powieści na konkursy, a rok po zwycięstwie wydano "Dzieci z Bullerbyn". - źródło
Ilon Wikland
ur. 05.02.1930r.
Kim jest Ilon Wikland? To szwedzka artystka i ilustratorka znana głównie z prac do książek Astrid Lindgren, m.in. "Dzieci z Bullerbyn", "Braci Lwie Serce", "Madiki z Czerwcowego Wzgórza" czy "Lotty z ulicy Awanturników". Urodziła się w Estonii, ale od 14 roku życia mieszka w Szwecji, gdzie uciekła przed sowiecką okupacją. Astrid Lindgren poznała w 1953 roku w szwedzkim wydawnictwie Rabén & Sjögren, w którym ta pracowała jako redaktor zajmujący się literaturą dziecięcą. Astrid kończyła właśnie pisać książkę "Mio, mój Mio" i zleciła Ilon wykonanie próbnych ilustracji. Tak zaczęła się ich długa i owocna współpraca. - źródło
Wydawnictwo Zakamarki w 2008 roku wydało serię książek Lindgren. Należą do niej "Ja też chcę chodzić do szkoły" oraz "Ja też chcę mieć rodzeństwo" .
"Ja też chcę chodzić do szkoły" to śliczna i pouczająca książeczka.
Pewnego dnia Peter zabiera swoją młodszą, pięcioletnią siostrzyczkę Lenę do szkoły. Pragnie pokazać jej jak to jest wspaniale chodzić do szkoły, uczęszczać na zajęcia z całą klasą, mieć swoją panią wychowawczynię oraz jak świetnie jest się bawić i przyjaźnić z kolegami i koleżankami z klasy. Razem z chłopcem i dziewczynką przeżywamy cały, pełny dzień w szkole. Poznajemy zachowania dzieci i ich przygody. Gwarantuję wam, że każde dziecko będzie tą książeczką zauroczone. Bardzo chętnie wysłucha historii i obejrzy wspaniałe ilustracje. Ilon Wikland jest mistrzynią! Razem z Lindgren stworzyła unikalny duet. 
To genialna lektura dla kilkulatków, zarówno dla chłopców, jak i dla dziewczynek, którzy obawiają się szkoły. Jestem przekonana, że każde dziecko, każdy przedszkolak po przeczytaniu z rodzicem tej lektury nie będzie się mógł doczekać pierwszego dnia w szkole. Natomiast każdy rodzic może choć troszkę się uspokoi i nie będzie się tak obawiać o swoją latorośl. Przecież nie taka szkoła straszna, jak dzieciom się wydaje;-). Serdecznie polecam.

"Ja też chcę chodzić do szkoły"
tytuł oryginału Jag vill ocksa ga i skolan
literatura: szwedzka
wydawnictwo: Zakamarki
data wydania: 2008 (data przybliżona)
ISBN 978-83-60963-20-3
liczba stron: 32
słowa kluczowe: zakamarki, Astrid Lindgren
kategoria: Literatura dziecięca
język: polski
typ: papier 
wyzwanie: 
Odnajdź w sobie dziecko 3 - Książka, której bohaterami jest rodzeństwo - chłopiec i dziewczynka 
W 200 książek dookoła świata 2 
Wyzwanie Biblioteczne 2015 
Czytam polecane książki

22 komentarze:

  1. Uwielbiam Astrid Lindgren, podziwiam jej późny debiut. Tej książeczki jeszcze nie czytałam, ale bardzo chętnie po nią sięgnę :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książeczka jest warta przeczytania. Zachęcam do lektury.

      Usuń
  2. Rzeczywiście to taka można rzec, profilaktyczna książka. Będę polecać rodzicom, gdyż sama jeszcze nie mam dzieci.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kocham Astrid! Będę o tej książce pamiętać, kiedy przyjdzie moim dzieciom iść do szkoły - ale to pewnie za jakieś 15 lat ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, no to musisz mieć z 10 - 15 lat ;). Młodzinka z Ciebie ;)

      Usuń
  4. Akurat coś dla mojego chrześniaka. Od IX idzie do szkoły. Do przedszkola uwielbia chodzić, a ciekawe, jak to będzie ze szkołą...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie podobnie. Dzieciaki po przedszkolu są gotowe do szkoły - będzie dobrze :).

      Usuń
  5. "Dzieci z Bullerbyn" to jedna z najpiękniejszych książek mojego dzieciństwa. Innych książek pani Lindgren niestety nie czytałam, zresztą myślę, że teraz nie byłyby dla mnie tak magiczne...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie książki są magiczne zawsze. Przypominają nam o naszej wyobraźni - ona istnieje w nas zawsze, do końca.

      Usuń
  6. Ja bym chciała wrócić w tym roku do "Dzieci z Bullerbyn", ale i do tytułu o którym piszesz chętnie bym zajrzała. W Lenie widzę siebie - mam rok starszego brata i tak jak on chciałam chodzić do szkoły, a musiałam jeszcze rok poczekać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio zdobyłam piękne wydanie "Dzieci z Bullerbyn" :).

      Usuń
    2. Koniecznie napisz mi jakie! :) W swojej biblioteczce żadnego nie mam, a planuję kupić :)

      Usuń
    3. Mam wydanie z 2010 roku. Twarda oprawa - to ta: http://lubimyczytac.pl/ksiazka/79229/dzieci-z-bullerbyn
      Taka jak z mojego dzieciństwa. Na okładce jest cena 39,90zł, a ja dorwałam ją za darmo (stan jak nowa!) na półce bookcrossingowej. Trafiła mi się gratka :)

      Usuń
  7. Koniecznie muszę nabyć tę książeczkę, bo moja pociecha od września idzie do szkoły i jak na razie nie jest zbyt chętna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, to rzeczywiście trafiłam w twoje potrzeby :). Moja idzie za rok we wrześniu :).

      Usuń
  8. Pewnie Twoja córeczka była zachwycona tą ksiązką! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej! Ilustracje są porażające.

      Usuń
  9. Książkę będę miała na uwadze, a pozostając w temacie czytałam dziś ,,Bracia Lwie Serce". Wspaniale było znów powrócić do lat dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiałam tę książkę... Muszę ją sobie kiedyś odświeżyć.

      Usuń
  10. Ja tej książki nie znam, miałam sprawdzić w pracy i zapomniałam... a na pewno książka jest bardzo wartościowa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest świetna. A ilustracje są przepiękne.

      Usuń

Wasze uwagi są dla mnie cenne.
Dziękuję.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...