wtorek, 5 lipca 2016

Zapiekanka z cukinii - Zdrowa Ja!


Pomysł na zapiekankę z cukinii zaczerpnęłam od Anny Lewandowskiej (książka: "Żyj zdrowo i aktywnie z Anną Lewandowską").
Troszkę go zmodyfikowałam, bo nie miałam buraków i sera ricotta :)

Składniki mojej zapiekanki:

-2 cukinie,
-3 pomidory,
-kostka chudego twarogu - 200g,
-2 jajka,
-pęczek natki pietruszki,
-pół pęczka koperku,
-garść orzechów ziemnych,
-garstka łuskanego słonecznika,
-garstka pestek dyni,
-szczypta kurkumy,
-jak ktoś lubi, to może dodać ząbek zgniecionego czosnku (ja użyłam szczypty zmielonego suszonego),
-sól,

-ser feta - do posypania.

Dodawajcie przyprawy według własnego uznania.

Cukinie i pomidory mielimy w blenderze. Na sitku odcedzamy wodę.
Do miski wrzucamy rozdrobione warzywa, kruszymy do nich chudy twaróg i dodajemy jajka i całą resztę składników (w tym drobną posiekaną pietruszkę i koperek). Wszystko mieszamy.
Na podłużną foremkę na chleb układamy papier do pieczenia. Na niego równomiernie rozkładamy wymieszane składniki.
Rozgrzewamy piekarnik do 180 stopni i pieczemy przez ok 40 minut. Niestety, musiałam co chwilę odlewać wodę ( pomidor i cukinia ciągle puszczały soki)  i przytrzymałam całość jeszcze z 20 minut. Gdybym użyła buraka zamiast pomidora, to wystarczyłoby 30 minut pieczenia. Z pewnością wypróbuję wersję z burakiem :) Zapiekanka będzie wtedy bardziej zbita. Moja wersja wyszła lekka jak puch, niemalże jak pianka, ale nie była zwarta tak, jakbym sobie tego życzyła.

Na gotową zapiekankę można posypać skruszony ser feta, który nada jej mocniejszy, bardziej zdecydowany smak. Oczywiście możesz dodać to, co lubisz najbardziej - od ogórka kiszonego po anchois :)

Mi bardzo smakowało, chociaż zapiekanka się szybko rozwaliła i nie wyglądała zbyt pięknie ;)
Eksperymentujcie z tym przepisem. Ja robiłam go pierwszy raz, ale i tak jestem zadowolona z efektu, bo kucharka ze mnie raczej marna :) Z pewnością jeszcze zrobię coś podobnego. Może następnym razem z ziemniakami?


Smacznego!

4 komentarze:

  1. Nie lubię cukinii :(
    Zapraszam do siebie. Od dzisiaj konkurs - do wygrania "Ocalona" Alexandry Duncan :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię placki z cukinii. W poniedziałek dostanę kilka sztuk i pomyślałam o jakiejś zapiekance, ale ja myslę o tym,, by cukinię wydrążyć, do środka dać jakiś farsz i zapiec.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to też jest pyszne. Polecam, bo robiłam kilka takich. Tym razem chciałam zrobić coś innego.

      Usuń
  3. Chyba muszę spróbować. Mam dużo cukinii, a na razie robiłam z niej tylko placuszki :)

    OdpowiedzUsuń

Wasze uwagi są dla mnie cenne.
Dziękuję.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...