poniedziałek, 1 maja 2017

Podsumowanie kwietnia 2017r.



W poprzednim miesiącu przeczytałam 70 książek:

-  4 książki - literatura piękna dla dorosłych,
- 12 książek - literatura piękna dla nastolatków,
- 49 książek - literatura piękna dla dzieci,
- 3 książki - literatura popularnonaukowa dla dorosłych,
- 2 książki - literatura popularnonaukowa dla dzieci i młodzieży.

tytuły książek z pogrubionym drukiem - uznaję te pozycje za godne uwagi.

1. Auta, maszyny pojazdy i wszystko do jazdy - Scarry,
2. Nasze Pojazdy Modelinki,
3. Pan Kluczyk przedstawia- Pojazdy na budowie - Podgórska,
4. Maszyny i pojazdy W gospodarstwie rolnym - Wittmann
5-7 Pojazdy, Pojazdy 2 i Pojazdy 3. Naklejam i koloruję - Wiśniewska,
8. Obrazki dla maluchów. Pojazdy - Émilie Beaumont, Nathalie Bélineau,
9.  Jak to jest zrobione? Pojazdy - Podgórska,
10. Klub przyjaciół Myszki Miki. Pani Doktor Daisy - Disney,
11. Klub przyjaciół Myszki Miki. Lekkomyślna żabka - Disney,
12. Kubuś Puchatek i rozbrykany tygrys,
13. Kolejka Błażeja - Émilie Beaumont, Nathalie Bélineau,
14.  Ciężarówka Czarka - Émilie Beaumont, Nathalie Bélineau,
15.  Czerwony Kapturek. Moje pierwsze baśnie - Rosalinde Bonnet,
16. Chory kotek - Stanisław Jachowicz, 
17. Naklejkowe szaleństwo nr 183. My Little Pony. Samodzielna dzielna Do,
18. Słoń Trąbalski - Tuwim,
19. Rzepka - Tuwim,
20. Dziecię elfów - Hans Christian Andersen,
21. Co warto wiedzieć o przyrodzie? - Izabela Michta,
22.  Brunatna kołysanka. Historie uprowadzonych dzieci - Anna Malinowska,
23.  Bohaterowie Magicznego Drzewa. Porwanie - Andrzej Maleszka,
24. Dream Works. Pierwsze czytanki. Home. Wyprawa Tip i Ocha (poziom 2) - Erica Davies,
25.  Jej Wysokość Zosia,
26. Jej wysokość Zosia. Pływajacy pałac,
27. Dream Works. Pierwsze czytanki. Kung Fu Panda 3. Odnaleziony tata (poziom 3) - Erica Davies,
28. Kto ukradł marchewkę?,
29. Dream Works. Pierwsze czytanki. Shrek 2. Magiczny eliksir (poziom 2),
30. Kicia Kocia na placu zabaw -: Anita Głowińska,
31. Pomiędzy światami - Jessica Warman,
32. Marysia idzie do cyrku - Alexis Nesme,
33. Kicia Kocia na rowerze - Anita Głowińska,
34-38.  Helena Bross: Klasa 1b.:
Urządzamy dyskotekę,
Pomocy, jesteśmy spóźnieni,
Nowy w klasie 1b,
Nocowanko w szkole,
Dzwoń pod 112,
39-40. Alexis Nesme, Nadia Berkane:
Marysia urządza urodziny,
Marysia w restauracji,
41. Przyjaciele na Safari. Lwiątka. Orangutany. Rzekotka czerwonooka.
42-44. Paulette Bourgeois, Brenda Clark:
Franklin idzie do szkoły,
Franklin na wycieczce,
Franklin i Walentynki,
45. Pisankowe bajeczki - Rafał Wejner,
46 - 50. Samochodzik Franek - Elżbieta Wójcik:
Weterynarz,
Na ratunek.
W muzeum,
Wyprawa do lasu,
Urodziny,
51. Numery. Czas uciekać - Rachel Ward,
52. Wstyd- Laura Walsh
53 - 54.  Margit Sandemo - Saga o L.L:
cz.3 - Otchłań
 cz. 4 - Tęsknota,
55. Ostatnie piętro - Irena Landau,
56 - 57.  Robert Galbraith:
Jedwabnik,
Żniwa zła.
58. Moja pierwsza encyklopedia zwierząt - Marta Kotecka,
59. Maja idzie do szpitala,
60 - 69- John Flanagan. Seria Zwiadowcy: Części 3- 12,
70. Skrzywdzona - Cathy Glass,



---------------------------------------

Książkami miesiąca bezapelacyjnie zostają książki wchodzące w cykl "Zwiadowców". Nie spodziewałam się tak mądrej i szlachetnej lektury, która troszeńkę przypomniała mi klimatem czasy Robin Hood'a.

Przeczytałam dwa kolejne świetne kryminały Galbraith'a (J.K.Rowling) z cyklu z Cormoran'em Strike'm. Trzecia część "Żniwa zła" jest z nich zdecydowanie najlepsza. Postaci są nakreślone w sposób przemyślany, bardzo intrygują odbiorcę.

Ponadto zaciekawiła mnie  "Brunatna kołysanka. Historie uprowadzonych dzieci" Malinowskiej. To niebywała opowieść o porwanych przez nazistów polskich dzieciach. Działo się to m.in. w Połczynie Zdroju , czyli w miejscowości, w której często bywałam na wakacjach będąc dzieckiem. Dla mnie były to niesamowite informacje.

---------------------------------------

Ostatnio nie dodaję żadnych opinii o książkach. Niestety nie znajduję już tyle czasu co kiedyś na blogowanie. Co miesiąc robię podsumowanie, które uzmysławia mi ile czytam książek, bo bez podsumowań pewnie nie miałabym o tym zielonego pojęcia. Spisuję je z lubimyczytać.pl, gdzie zaznaczam sobie przeczytane książki wraz z datą zakończenia lektury. Bardzo przydatna opcja. Niektórzy wolą sobie zapisywać te informacje w zeszytach, na kartkach, w Excel'u. Ja to robię na lubimyczytac.pl i na blogu. Pomimo braku czasu, raz w miesiącu daje mi się wygenerować chwilkę, żeby chociaż to dla siebie spisać i zapamiętać.
Gdzie wy zapisujecie swoje przeczytane książki? - o ile w ogóle tworzycie takie listy. ;)

Pozdrawiam.

14 komentarzy:

  1. O rajciu, jak Ty znalazłaś czas!? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakoś się udało :) Sama się czasami dziwię, że aż tyle. Zwłaszcza jak spisuję książki z początku miesiąca, które myślałam, że przeczytałam wcześniej :)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Chyba zwariowałaś :) W życiu. W pracy tylko praca. Nie ma czasu na takie czynności. Jest dużo do roboty...
      Czytam natomiast pod wieczór, w wolnych chwilach i w weekendy. Większość to książki dla dzieci, które czytam z córką, więc nie zajmują dużo czasu, bo tekstu nie ma w nich tak wiele.
      Czytam sporo, a nie piszę ostatnio recenzji, więc jednak moje czytanie odbywa się jakimś kosztem -
      a konkretnie blogowania.

      Usuń
    2. Toteż moje pytanie było w formie żartobliwej, ale biorąc pod uwagę ilość książek jakie przeczytałaś to takie skojarzenie by się nasuwało. Tym bardziej, że pracujesz o ile mnie pamięć nie myli w bibliotece.
      Fajnie, że masz komu czytać.....ja, gdybym miała wnuki też bym im czytała, a wtedy i ilość książek przeczytanych byłaby u mnie większa.

      Usuń
    3. Tak, pracuję, zgadza się. Pracuję na 3/4 etatu. Ale lada chwila zacznę na pełny etat, więc czasu na czytanie będzie mniej, niestety :( Oczywiście wiem, że żartowałaś z tym pytaniem. Chciało by się poczytać w pracy, ale niestety jest zbyt wiele do roboty. A w sumie to nie niestety - to bardzo dobrze :-) Jak biblioteka ma tętnić życiem, to trzeba się bardzo starać :-) Spotkania, zajęcia, wszelkie inicjatywy - uwielbiam swoją pracę.

      Usuń
  3. Kiedyś myślałam, że gdy zaczniesz pracować jako bibliotekarka, będziesz czytała więcej książek dla dorosłych. :)
    Ja przeważnie wystawiam oceny na Biblionetce, bo do LC jakoś nie mogę się przyzwyczaić. A w czasach przed założeniem internetu nigdzie nie zapisywałam przeczytanych tytułów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też nigdzie nie zapisywałam. A tego było tak duuuużo... Na szczęście mamy teraz lubimy czytać :) Nie wiem, jakoś nie mogę się przekonać do Biblionetki. Nie podoba mi się wizualnie - wiem, że to nie ma niby znaczenia, ale jakoś mnie ona nie zachęca.

      Usuń
    2. Czytam dużo literatury pięknej dla dorosłych i dzieci. Jakoś nie wyszło, żebym czytała więcej dla dorosłych. Ciągle na tym samym poziomie.

      Usuń
    3. Muszę być na bieżąco z lit. dziecięcą. Mam sporo młodych czytelników :)

      Usuń
  4. Matko :) ja nawet w pracy czytam ale tyle tytułów.... to zajęłoby mi ze 4 miesiące nawet kosztem blogowania. Podziwiam. "Zwiadowcy" są faktycznie bardzo ciekawym cyklem dla mlodziezy. Rowling jako swoje alter ego nieco mnie zawiodła. Ot da sie przeczytać ale zapewne niedługo jej pozycje bedą dostępne w koszykowych wyprzedażach w supermarketach. Blog dodaje do obserwowanych i nadal będę śledzić Twoje rekordy: zapraszam rownież do mnie
    Pozdrawiam

    Czytankanadobranoc.blogspot.ie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie Rowling w tym wydaniu bardzo się spodobała. 3 część była najlepsza.

      Usuń
  5. 70 książek? nie do wiary! Jak, kiedy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwierz, większość to krótkie książeczki dziecięce. Przyjrzyj się liście.

      Usuń

Wasze uwagi są dla mnie cenne.
Dziękuję.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...