sobota, 8 kwietnia 2017

Podsumowanie marca 2017r.



W poprzednim miesiącu przeczytałam 26 książek:

-  7 książek dla dorosłych,
- 4 książki dla nastolatków,
- 15 książek dla dzieci.

kolor czerwony - literatura dla dorosłych,
kolor niebieski - literatura dla nastolatków,
kolor czarny - literatura dla dzieci,
tytuły książek z pogrubionym drukiem - uznaję te pozycje za godne uwagi.

1. Baśnie - H.Ch. Andresen,
2. Tajemnica weneckiej maski - Stelmaszyk,
3. Baśnie - J. i W. Grimm,
4. Baśnie - J. i W. Grimm,
5. Baśnie - J. i W. Grimm,
6. Baśnie braci Grimm,
7. Ptak-straszydło i inne baśnie braci Grimm,
8. Niezwykłe bajki - w kolorowym świecie dzieci - praca zbiorowa,
9. Figa na wakacjach - Wicher,
10. Magiczny piesek. Leśny czar - Bentley,
11. Zwiadowcy.Płonący most - Flanagan,
12. Podskakujący zamek - Mortka,
13-14. Saga o Ludziach Lodu - cz. 1 i 2 - Sandemo,
15. Kroniki marsjańskie - Bradbury,
16. Wołanie kukułki - Galbraith
17. Zwiadowcy. Ruiny Gorlanu - Flanagan,
18. Odprysk - Fitzek,
19. Barbie. Mariposa i Baśniowa Księżniczka,
20. Barbie. Rockowa księżniczka,
21. Barbie i magiczne baletki,
22. To nie twoja wina - Platowska,
23. Petit maluje wieżę Eiffla i inne opowiadania - Cholewińska-Szkolik,
24-25. Silver. Pierwsza i Druga Ksiega Snów-Gier,
26. Słowik - Hannah,

------------------------------------

Książkami miesiąca zostają dwie pierwsze części serii Zwiadowcy oraz "Wołanie kukułki". 

Zwiadowcy mnie zachwycili. Seria jest wciągająca, niebywale intrygująca, czyta się ją błyskawicznie, a Flanagan z każdą kolejną częścią pisze coraz lepiej. Bardzo cenię sobie szlachetność słów i humor autora. Serdecznie polecam ją dzieciom (9+, 10+), młodzieży, jak i dorosłych. Jestem nią zachwycona. 

Kryminał "Wołanie kukułki" jest nakreślony przez Galbraith'a (Rowling) w intrygujący sposób - nie ma momentu w którym czytelnik mógłby się nudzić. Detektyw Cormoran Strike jest jedyny w swoim rodzaju... :)

Podoba mi się także lekka młodzieżowa seria Silver, Nastolatki, które przychodzą do mnie do biblioteki bardzo ją lubią - wprost się nią "jarają". ;)

Dzieci z pewnością będą zauroczone rycerzem Valdemarem (Podskakujący zamek). Jego postać jest stworzona wprost genialnie. Moim zdaniem nie ma sposobu, żeby się w nim nie zakochać. :)

---------------------------------------

5 komentarzy:

  1. Próbowałam z Falanganem, ale po jednym tomie uznałam, że choć młodzieży polecam to dla mnie to jest po prostu za mało :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z każdym kolejnym tomem historie są coraz lepsze. Pierwszy jest jednym z gorszych, chociaż i tak jest świetny.

      Usuń
  2. Ja znam tylko "Sagę ludzi lodu" Mam ją prawie całą, ale przeczytałam coś ponad dwadzieścia już dość dawno temu. Zbierałam ją namiętnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja czytałam od mojej mamy. Ma wszystkie części.

      Usuń
  3. Gratuluję! Zaczytanego kwietnia!

    OdpowiedzUsuń

Wasze uwagi są dla mnie cenne.
Dziękuję.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...