piątek, 16 grudnia 2016

Suter Martin "Montecristo"


Tytuł i zdjęcie z okładki "Montecristo" głęboko mnie zaintrygowały. Zaciekawił mnie także opis:

Jonas Brand, wideoreporter programu lifestylowego, jedzie pociągiem z Zurychu do Bazylei. Ktoś zwalnia hamulec bezpieczeństwa. Człowiek na torach! Dlaczego Paolo Contini, młody, mający szczęśliwą rodzinę, bystry makler, popełnił samobójstwo? 
Niespełna trzy miesiące później w ręce Jonasa trafiają dwa banknoty stufrankowe z identycznym numerem seryjnym – oba prawdziwe. Czy to może mieć związek z samobójstwem Continiego? Jonas postanawia zostać dziennikarzem śledczym, nie spodziewając się, jak zdumiewające fakty odkryje i dokąd zaprowadzą go własne poszukiwania.
Początkowe kilkadziesiąt stron książki bardzo mnie rozczarowało, zeeeeero akcji. Jednak później rozkręca się ona w sposób nieprzewidywalny. W kilku miejscach byłam naprawdę zaskoczona.
Okładka ma niewiele wspólnego z treścią książki, jednak nie chcę się już czepiać, bo "Montecristo" mi się spodobał.

Do czego mógłby doprowadzić finansowy skandal na międzynarodową skalę? Czy można zaufać najbliższym nam osobom? Przemyśleń miałam sporo... Niestety nie mogę ich zdradzić - nie mam zamiaru spojlerować.

Bardzo dobra książka. Polecam.


Literatura szwajcarska
tytuł oryginału: Montecristo
data wydania: 27 września 2016
ISBN: 9788380620254
liczba stron: 336
kategoria: thriller/sensacja/kryminał
język: polski
źródło okładki

6 komentarzy:

  1. Okładka mnie bardzo przyciąga, chociaż opis już mniej. Pewnie i tak przeczytam,zwlaszcz, że piszesz iż jest dobra☺

    OdpowiedzUsuń
  2. Kochana zbieram po dziesięć osób do wyzwań na 2017 rok. Zgłosisz się?! Zapraszam :)
    https://monweg.blogspot.com/2016/12/informacyjnie-o-wyzwaniach-na-rok-2017.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Basiu, przyjmij serdeczne życzenia zdrowych i radosnych Świąt i wszystkiego najlepszego w Nowym Roku !!

    OdpowiedzUsuń
  4. O rajciu, jest tyyyyyyle książek które chciałabym nadrobić jak najszybciej! 😮

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie mam wielkiego doświadczenia ze szwajcarską literaturą, ale może warto by to było zmienić :) Trochę niemrawy początek by mnie nie zniechęcił jeżeli później cała historia się tak mocno rozkręca :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię thrillery i w sumie żadnego już dawno nie czytałam, więc muszę zapamiętać tytuł :)

    OdpowiedzUsuń

Wasze uwagi są dla mnie cenne.
Dziękuję.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...