sobota, 1 października 2016

"Dziewczyna z pociągu" Paula Hawkins


7 października trafi do kin ekranizacja książki Pauli Hawkins pt.: "Dziewczyna z pociągu".
Jednak zanim obejrzycie film, zachęcam do przeczytania powieści. Nie zajmie wam to dużo czasu, ponieważ lekturę czyta się błyskawicznie. Dawno żadna książka nie trzymała mnie w takim napięciu. To wspaniały thriller, którego nie sposób rzucić w kąt. Czytelnik musi ją szybko przeczytać, pochłonąć, jak najprędzej poznać jej zakończenie.

Tytułowa dziewczyna z pociągu, Rachel, jest świadkiem niecodziennych okoliczności. Jednak świadkiem dość niewiarygodnym - jest alkoholiczką z depresją, która nie jest w stanie pozbierać się po tym, jak mąż porzuca ją dla innej.

Co się stało z Megan? Kto mógł przyczynić się do jej zaginięcia? Historię poznajemy z kilku perspektyw i nie do końca w sposób chronologiczny. Każdy z bohaterów może być sprawcą. Z rozdziału na rozdział zmieniamy zdanie kim on może być. Aż do samego końca trudno jest się tego domyśleć. Takiego zwieńczenia dzieła chyba nikt się nie spodziewał...

Czy polecam wam tę książkę? Oczywiście. To wspaniała powieść!

Literatura: angielska
tytuł oryginału: The Girl on the Train
data wydania: 21 października 2015
ISBN 9788380310650
liczba stron: 328
słowa kluczowe: alkoholizm, tajemnice, pociąg, suspens,
kategoria: thriller/sensacja/kryminał
język: polski

14 komentarzy:

  1. Koleżanka już jakiś czas temu polecała mi ten tytuł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również ci go polecę, bo uważam, że warto go przeczytać.

      Usuń
  2. czytałam i z jednym mogę się zgodzić szybko się czyta :)
    poza tym na mnie ta książka nie zrobiła dużego wrażenia, czytałam dużo lepsze

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też czytałam dużo lepsze, ale mi się ona akurat bardzo podobała.

      Usuń
  3. Książka w wielu miejscach się przewija i się podoba ciekawe na co wcześniej trafie -film czy książka ;)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam... CO prawda spodziewałam się czegoś lepszego. Ciekawe pokazanie osoby z alkoholizmem i depresją, ale jak na thriller to za mało intrygi i napięcia.

    OdpowiedzUsuń
  5. Sama już nie wiem, co mam myśleć o tej książce. Zbiera tak skrajne opinie, że chyba nie pozostaje mi nic innego, jak ją przeczytać i przekonać się, po której stronie stanę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ile czytelników, tyle opinii. Mnie ona nie rozczarowała.

      Usuń
  6. Dla mnie to głównie dobry marketing dla średniej historii. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja wcale nie uważam, żeby historia była średnia. Jednak fajne jest to, że każdy ją odbiera na inny sposób. Byłoby nudno, gdyby podobała się każdemu.

      Usuń
  7. Słyszałam trochę o ekranizacji, ale Twój post przekonał mnie, aby najpierw sięgnąć po książkę. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ta lektura ciągle jeszcze przede mną :)

    OdpowiedzUsuń

Wasze uwagi są dla mnie cenne.
Dziękuję.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...