poniedziałek, 16 maja 2016

Zdrowa Ja. Coś dla miłośników słodkości. Twarożek z miodem, orzechami i żurawiną, czyli najpyszniejszy deser świata.

Tym deserem zajadam się od około dwóch miesięcy.

Jest bardzo zdrowy, wyjątkowo smaczny i niewiarygodnie szybki w przygotowaniu.

Składniki:
- chudy twaróg w kostce (odkroiłam 50g z 250g kostki - ok 42 kcal),
- miód (15g - 51 kcal),
- kilka orzechów włoskich (10g - 64 kcal),
- kilka suszonych żurawin (10g - 31 kcal).

Kaloryczność dania to około: 188 kcal
Stopień trudności: łatwizna

Stworzenie tego deseru zajmuje dosłownie 2 minuty.
W miseczce zgnieć twarożek. Dodaj do niego miodu. Pokrój/pokrusz orzechy włoskie na kawałki i wsyp je wraz z żurawiną (koniecznie suszoną, nie kandyzowaną) do twarogu. Całość wymieszaj.

Oczywiście jest to mała porcja, ale możecie zwiększyć sobie gramaturę składników wedle swojego uznania.
Spróbujcie koniecznie - niebo w gębie!

8 komentarzy:

  1. Potwierdzam - to pyszna przekąska! Osobiście wolę zamiast orzechów włoskich dodawać orzechy pekan - moim zdaniem, są smaczniejsze i bardziej wyraziste w smaku. Przyjemnym zaskoczeniem jest niska kaloryczność tego małego dania - miałam wrażenie, że, za sprawą orzechów, będzie w nim więcej kalorii (no, ale ja, łakomczuch, jem ser półtłusty). Trzymam kciuki za Twoje pozytywne wiosenne zmiany! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To mała porcja w małej miseczce. Nie wiem dokładnie ile jesz swojego deseru - wiadomo, im go więcej, tym liczy on sobie więcej kalorii :)
      Orzechy pecan są pyszne, ale trudno mi je zdobyć, więc korzystam z tego, co mam.

      Usuń
    2. Stwierdzam (na oko), że zjadam podobną porcję, jak Ty, chociaż jest tak pyszny, że czasem trudno powstrzymać się przed dokładką ;-) Jeśli masz gdzieś w okolicy Lidl, to tam znajdziesz te orzechy - w dużych opakowaniach (200g) i w bardzo korzystnej cenie.

      Usuń
    3. O, nie miałam pojęcia. Poszukam, dzięki. Mam kilka Lidlów :-)

      Usuń
  2. Słodkości uwielbiam, ale przyznam bez bicia, że nigdy nie przepadałam za twarożkiem. ;-)

    OdpowiedzUsuń

Wasze uwagi są dla mnie cenne.
Dziękuję.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...