poniedziałek, 2 listopada 2015

Październik w Czytelni - podsumowanie. Anne Rice "Opowieści o czarownicach z rodu Mayfair" oraz "Nowe Kroniki Wampirów". Przeczytałam, Rosyjsko mi!

źródło obrazka
W październiku przeczytałam 36 książek: 
 6 książek dla dorosłych,
 0 książek dla nastolatków,
-  30 książeczek dla dzieci.
kolor czerwony - literatura dla dorosłych,
kolor niebieski - literatura dla nastolatków,
kolor czarny - literatura dla dzieci,
książki wytłuszczone - uznaję je za godne uwagi.
Październik 2015 r.: 
36. Barber Shirley: Zaklęta księżniczka, czarodziejskie opowieści, Puzzle
35. Wróżki, praca zbiorowa
34. Kopciuszek, il. Ewa Nawrocka, Aksjomat 2010
33. Kownacka Maria: Plastusiowe gospodarstwo
32. Brzechwa Jan: Kaczka-dziwaczka i inne wiersze
31. Krüger Maria: Gdyby nie te grymasy
30. Minibajeczki, il. Busquets i Battle
29. Milne: Seria: Uczę się czytać z Puchatkiem, W lesie i w ogródku, Isabel Gaines
28. Wierszyki 3-latka, praca zbiorowa
27. Cztery pory roku, wiersze dla dzieci, praca zbiorowa.
23-26. Bourgeois: Franklin i dzidziuś,Franklin i duch z jeziora,Franklin i stary flet,Franklin nocuje u misia
22. Chmielewska Iwona: Lubię kotki
21. Lewandowska Barbara: Tygrys na osiem pięter
20. Piotrowska Eliza: Legenda o rogalach świętomarcińskich
19. Andy Pandy: Czekoladowe jajka
18. Gellner Dorota: Koty
17. Wiersze dla dzieci znane i lubiane, wybór: Zbigniew Dmitroca
14 - 16. Niemycki Mariusz: Seria: Dom pełen skrzatów:Skrzacie straszydło,Nieznośne skrzaciątko,Skrzat włóczęga
13. Disney Księżniczka: Królewski ślub Roszpunki
12. Disney Księżniczka: Królewski ślub Belli
11. Disney Księżniczka, Palace Pets: Poznaj Iskierkę. Królewski kucyk Roszpunki, Amy Sky Koster
10. Krella- Moch Aneta: Królewna Lenka łapie skrzaty
9. Huet - Gomez Christelle, Nomblot Olivier: Uskrzydlony listonosz, Seria: Przygody Małych Marzycieli
8. Usenko Natalia: Niesmacznik
7. Landa Mariasun: Słoń o ptasim sercu
1-6. Rice Anne: Pandora, Wampir Vittorio, Godzina Czarownic cz.1, Godzina Czarownic cz.2, Lasher cz.1, Lasher cz.2

W październiku opublikowałam 6 postów:
 3 wpisy o książkach:
2 wpisy książkowe i biblioteczne: 
1 miesięczne podsumowanie z ubiegłego miesiąca (z wpisami o książkach): 
Wrzesień w Czytelni - podsumowanie. Stephen King: 
---------------------------------------------------------------

W październiku do mojego wyzwania Rosyjsko mi! dołączyła monweg.
Bardzo mnie to cieszy.
Witamy w naszej grupie :)



W październiku w ramach naszej zabawy recenzje dodały:

monweg - Schmitt Eric-Emmanuel "Odette i inne historie miłosne" 

Pięknie wam dziewczyny dziękuję.
------------------------------------------------------------------


W tym miesiącu byłam pod urokiem pióra Anne Rice. Jak ona pięknie pisze... Udało mi się przeczytać serię "Nowe kroniki wampirów", czyli "Pandorę" i "Wampira Vittorio".
Pandora Wampir Vittorio
Wgłębiłam się także w cykl "Opowieści o czarownicach z rodu Mayfair". Składa się on z pięciu części: Godzina Czarownic cz. 1 i 2, Lasher cz. 1 i 2 oraz Taltos, którego właśnie czytam. Niedługo zakończę swoją przygodę z tą serią, a szkoda, bo czyta mi się ją wspaniale. Jak zwykle Rice mnie czaruje i nie daje spokoju. Nawet po odłożeniu lektury myślę o niej bezustannie, w nocy śnią mi się fragmenty książek. Wyobraźnia autorki eksploduje w mojej głowie wyjątkowo mocno. I za tą ją tak właśnie uwielbiam i cenię. Pisze tak sugestywnie i tak namacalnie o tak nieprawdopodobnych zjawiskach, że nie wiemy już sami co jest realne, a co jest fikcją. Kocham literacki świat tej amerykańskiej pisarki. Myślę, że musi mieć nieźle namieszane w głowie, żeby stworzyć takie "pokręcone" dzieła...

 Godzina czarownic (część 2) 
Lasher. Część 1 Lasher. Część 2
okładka
Od października można kupić nową, jedenastą część "Kroniki Wampirów" pt. "Książę Lestat". Autorka pokusiła się o napisanie dalszych losów naszych wspaniałych, nieśmiertelnych bohaterów i to po kilkunastoletniej przerwie! Książkę już zamówiłam i czekam, aż do mnie przybędzie... Wydana niedawno - na początku października br. To dopiero gratka! Czy ktoś z was także planuje ją przeczytać?
Okładka książki Książę Lestat

10 komentarzy:

  1. Oj tak, nie dziwię się, że poddałaś się urokowi pióra Rice. Ta autorka potrafi zaczarować. Cykl o czarownicach przeczytany już dawno, jednak chętnie bym do niego powróciła - zabawa była przednia. A za "Księcia Lestata" na pewno się zabiorę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam tę serię od dłuższego czasu w domu, ale dopiero teraz udało mi się wygenerować na nią czas :)

      Usuń
  2. Basiu, widzę że masz olbrzymie osiągnięcia. Ja po przerwie rozkręcam bloga, wpadnij na niego od czasu do czasu. Pozdrawiam, Jarek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło cię znowu widzieć Jareczku ;) Buziaki x.

      Usuń
  3. Wow, ile książek przeczytałaś. W tym, ile dla dzieci. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co miesiąc czytam wiele dziecięcych książeczek. Córka je uwielbia.

      Usuń
  4. Jeszcze nic Anne Rice nie czytałam i jestem jej książek bardzo ciekawa. Może się w końcu zmobilizuję do przeczytania...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, koniecznie zacznij od "Kronik Wampirów". "Wampir Lestat","Królowa Potępionych", "Opowieść o Złodzieju Ciał" i "Złoty Kantyk", to jedne z moich ulubionych.

      Usuń
  5. Zaczęłam serię o czarownicach. Zamówiłam pod choinkę Lashera cz.2, bo pozostałe części stoja na półce, więc mam chwilowo przestój.
    Zaprosiłam Cię również do zabawy: http://rudymspojrzeniemnaswiat.blogspot.com/2015/11/zalotny-tag-ksiazkowy-courtship-book-tag.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że ta seria ci się bardzo spodoba. Dziękuję za zaproszenie.

      Usuń

Wasze uwagi są dla mnie cenne.
Dziękuję.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...