piątek, 1 maja 2015

Kwiecień 2015 r. w Czytelni - podsumowanie. J.R.R. Tolkien, "Bajka w rodzinie", "Abecadlik: wierszyki o literach" Kozyra-Pawlak (227 - 230)

źródło obrazka
  • W kwietniu przeczytałam 29 książek:
  • -   2 książki dla dorosłych,
  • -   27 książek dla dzieci.
  • Oto one: 
29. Barbie i magiczne baletki 
28. Bajka w rodzinie : zima. Sopelek  / Monica Miceli, Giulia Aldovini [przekł. z jęz wł. Edyta Tkaczyk-Borówka]; 2004

27. Bajka w rodzinie : zima. Choinka Zosi / Nicoletta Bertelle, Alberto Bertelle [przekł. z jęz wł. Edyta Tkaczyk-Borówka]; 2004

26. Bajka w rodzinie : zima. Słoniątko na biegunie północnym / Simona Cillario [przekł. z jęz wł. Marzena Radomska]; 2004

25. Bajka w rodzinie : zima. Dary ciotki Walentyny / Sandra Bersanetti [przekł. z jęz wł. Marzena Radomska]; 2004

24. Bajka w rodzinie : zima.  Bielutki kominiarz / Gino Gavioli [przekł. z jęz wł. Marzena Radomska]; 2004

23. Bajka w rodzinie : lato.  Kury Celestyny / Maurizio Ferracuti, Simonetta Palmucci [przekł. z jęz wł. Marzena Radomska]; 2005

22. Bajka w rodzinie : lato. Słoniątko i morze / Simona Cillario, Sofia Gallo [przekł. z jęz wł. Marzena Radomska]; 2005

21. Bajka w rodzinie : lato. Kapelusz kwiatowego ludzika / Elena Bono [przekł. z jęz wł. Marzena Radomska]; 2005

20. Dwie Wieże/ John Ronald Reuel Tolkien; 1990

19. Opowieści z Niebezpiecznego Królestwa/ John Ronald Reuel Tolkien; 2008

18. Dlaczego biedronka ma kropki? : 50 zdumiewających pytań i odpowiedzi ze świata przyrody / Ulrike Berger; 2013

17. Co się dzieje w mojej głowie? : sprawdźcie sami... / Alex Frith ; il. Peter Scott ; [tł. Ewa Tar
Mała książka o śmierci / tekst i il. Pernilla Stalfelt ; przekł. Iwona Jędrzejewska; 2008

16. Dzieci robią prezenty : gotowe szablony ułatwiające samodzielne wykonanie upominków / Marlies Busch; 2004

15. Ach, jak cudowna jest Panama : opowieść o tym, jak Miś z Tygryskiem wędrowali do Panamy / Janosch; 2003

14. Abecadlik : wierszyki o literach / Ewa Kozyra-Pawlak ; [il. Ewa Kozyra-Pawlak]; 2009

13. Kopciuszek / [aut. Liz Holliday ; il. Kim Martin ; przekł. Emilia Wojciechowska]; 2010

12. Bajka w rodzinie : lato.Studnia Eugiasza  / Beppe Mecconi [przekł. z jęz wł. Marzena Radomska]; 2005

11. Bajka w rodzinie : lato. Ośmiornica, która była dzwonnikiem / Beppe Mecconi [przekł. z jęz wł. Marzena Radomska]; 2005

10. Tadek i spółka / Joanna Olech ; zil. Dorota Łoskot-Cichocka, 2012

9. Tytus w cyrku / Joanna Olech ; z il. aut.; 2014

8. 100 zabawek i dekoracji z papieru / Monika Neubacher-Fesser ; z ang. [!] przeł. Małgorzata Frączy, 2003

7. Dlaczego? / [il. i tekst] Lila Prap ; [objaśnienia nauk. Jelka Pogačnik ; przekł. Bolesław Ludwik, 2005

6. Bajki misia Fisia / Wojciech Bonowicz ; il. Bartek "Fisz" Waglewski; 2012

5. Brzydkie kaczątko / il. Anne Hofer, adapt. Agnès Vandewiele ; tł. [z fr.] Jan Kapel, 1996

4. Wilk i siedem koźlątek / il. Dawn King, adapt. Agnès Vandewiele ; tł. [z fr.] Jan Kapel; 1999

3.Złotowłosa i trzy niedźwiadki / il. Anne Hofer, adapt. Agnès Vandewiele ; tł. [z fr.] Jan Kapel; 1992

2. Dzielna Emilka / Elisabeth Zöller ; il. Dagmar Geisler ; tł. Justyna Rajczyk; 2006

1. Mały Dinozaur idzie do szkoły / Gail Herman ; il. Norman Gorbaty ; [tł. z ang.]; 1992

Książki przeze mnie wytłuszczone są naprawdę godne uwagi.

------------------------------------------------------------------
Książki dla dorosłych 

Zaczytuję się w Tolkienie (lit. angielska) i muszę się przyznać, ze im dalej w las, tym bardziej podoba mi się trylogia "Władcy Pierścieni". Druga część pt. "Dwie Wieże" (227) jest według mnie zdecydowanie lepsza od jej poprzedniczki. Jestem zadowolona, kiedy odkrywam coś, czego nie było w ekranizacji i co wydaje mi się wspaniałym dodatkiem i ciekawostką. W chwili obecnej czytam część trzecią i też jestem nią urzeczona. Szkoda tylko, że mam niezbyt urodziwe wydanie z 1990 r, które się troszkę rozsypuje i w którym gdzieniegdzie czcionka jest bardzo słabo widoczna. Jednak zdobyłam tę serię za darmo, więc wiadomo, iż darowanemu koniowi nie zagląda się w zęby.


Przeczytałam także "Opowieści z Niebezpiecznego Królestwa" Tolkiena (228). Jestem troszkę zawiedziona. Opowiadania są bardzo ciekawe, ale nie czuję się porwana i bezgranicznie zachwycona.
  • -------------------------------------------------------------------
Z książek dla dzieci najwspanialsze wydały mi się:
Szczególnie warte polecenia są książeczki z serii "Bajka w rodzinie" (229)(literatura włoska), których jest 20 i są rozdzielone po 5 szt. do czterech pór roku, czterech kartoników. Zostały one wydane w 2004 i 2005 roku. Udało mi zdobyć lato i zimę. Zimowe są zachwycające, dosłownie oczarowują. I to nie tylko mnie. Moja córka słuchała uważnie, dopytywała, czuła tę magię. Bardzo klimatyczna seria. Podoba mi się zarówno pouczający tekst, jak i bardzo ładne, swojskie ilustracje. Gorąco ją wam polecam.

 "Abecadlik : wierszyki o literach" (230) to genialna książka dla dzieci uczących się literek. Została wydana w 2009 roku. Wierszyki przedstawiające literki i ilustracje są zabawne, ciepłe i bezpośrednie. Z pewnością łatwe dla dziecka w odbiorze. Ewa Kozyra-Pawlak jest zarówno autorką, jak i ilustratorką. Ta publikacja jest naprawdę godna polecenia. Uwierzcie mi, przeczytałam już wieeeeele tego typu książeczek do nauki literek, ale ta jest chyba najlepszą z nich.
źródło
------------------------------------------------------------------


W kwietniu opublikowałam 6 postów: 
  • 2 wpisy o książkach:   
    • 1 miesięczne podsumowanie: 
    • 3 inne: 
     ------------------------------------------------------------------


    I przyszedł maj.
    Mój ukochany...

    Drzewo, Kwiat, Kwiaty, Wiosna, Charakter, Kolorów
    źródło

    13 komentarzy:

    1. Bardzo ładne osiągnięcia jak na jeden miesiąc:)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Jest tu dużo literatury dziecięcej, którą się szybko czyta - dlatego moje wyniki są takie wysokie.

        Usuń
    2. Gratuluję wyniku!
      Mam nadzieję, że maj będzie jeszcze lepszy. :p

      OdpowiedzUsuń
    3. Maj będzie czytelniczo lepszy, bo o 1 dzień dłuższy ;)

      OdpowiedzUsuń
    4. Niedługo zostaniesz znawcą literatury dla dzieci. ;)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Już jestem całkiem niezłym znawcą ;)

        Usuń
    5. Pani Basiu, wierzę, że w maju będzie recenzja Skazanej, "ostrzegam", drastyczne. Barbara Rosiek

      OdpowiedzUsuń

    Wasze uwagi są dla mnie cenne.
    Dziękuję.

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...