piątek, 24 października 2014

"Podróż, która zmieniła świat. Darwin na pokładzie Beagle'a" Alan Moorehead (189)

źródło

Dzisiaj króciuteńko wspomnę wam o genialnej publikacji.
Alan Moorehead napisał "Podróż, która zmieniła świat. Darwin na pokładzie Beagle'a". Wydanie jest niesamowite: piękny, śliski, ciężki papier i kolorowe obrazki, intrygujące szkice. Duża, czytelna i "wygodna" czcionka, przepiękne ilustracje pokazujące wiele gatunków roślin, zwierząt i ludzi zamieszkujących przeróżne zakątki świata. Autor niesamowicie ciekawie opisuje anegdotki sprzed wyprawy, w trakcie i oczywiście także te następujące po niej, również wtedy, kiedy Darwin zyskuje rozgłos. Całość jest i tak przeogromnym streszczeniem z pięcioletniego rejsu Darwina dookoła świata. Było to najdonioślejsze wydarzenie z całego jego życia. Ta podróż naprawdę zmieniła spojrzenie i zapatrywania ludzi na świat, na wiarę w boga, na pochodzenie człowieka (i nie tylko).

Niesamowicie mądra lektura, która zabierze nas w przeszłość, w świat niemalże magiczny, mistyczny, ale jednocześnie do granic namacalny. Czyta się ją niebywale szybko, za szybko.
Chciałabym dłużej pozostać w unikalnym klimacie tejże lektury.
Sama wciąż czuć się wspaniałym odkrywcą...

Literatura: australijska

wydawnictwo: Zysk i S-ka
data wydania: 19 maja 2014
ISBN: 9788377851401
liczba stron: 248
słowa kluczowe: podróże, teoria ewolucji, Darwin
kategoria: historia
język: polski
typ: papier
wyzwania:
Europa da się lubić
W 200 książek dookoła świata
Wyzwanie Biblioteczne 

17 komentarzy:

  1. Uwielbiam książki o podróżach! Na pewno przeczytam i tę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam też inną pozytywną recenzję, bardzo bym chciała zapoznać się z tą książką.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapowiada się piekielnie interesująca wyprawa :) Czy na kartach książki pojawiają się jakieś wzmianki od Alfredzie Wallace? To także b. interesująca postać z tamtego okresu i pewnym sensie rywal Darwina :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze ci powiem, że teraz nie kojarzę, ale to całkiem możliwe. Niestety oddałam książkę do biblioteki i w ten sam dzień pożyczyłam jednemu czytelnikowi, więc nawet nie mogę do niej sięgnąć w tym momencie, żeby to sprawdzić :(

      Usuń
  4. Oglądałam film o Darwinie, dlatego ta pozycja bardzo mnie zaciekawiła. Sam tytuł intryguje!

    OdpowiedzUsuń
  5. Kolejny raz nabieram ochoty aby ją przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  6. O, coś w sam raz dla mnie :). Lubię takie lektury :)

    OdpowiedzUsuń
  7. W tej krótkiej opinii zamieściłaś niezwykle dużo pozytywnej energii, dlatego chyba ulegnę i skuszę się na niniejszą pozycję.

    OdpowiedzUsuń
  8. Tak czytam i jestem ciekawa Twojej opinii po przeczytaniu tej książki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napisałam słowa: genialna publikacja, "Wydanie jest niesamowite: piękny, śliski, ciężki papier i kolorowe obrazki, intrygujące szkice. Duża, czytelna i "wygodna" czcionka, przepiękne ilustracje", niesamowicie ciekawe opisy, niesamowicie mądra lektura. Końcówka daje także wiele informacji:
      "Czyta się ją niebywale szybko, za szybko.
      Chciałabym dłużej pozostać w unikalnym klimacie tejże lektury.
      Sama wciąż czuć się wspaniałym odkrywcą..."

      Jak sama widzisz podobała mi się i jestem pod jej urokiem.
      Nie mam nic więcej do dodania :)

      Usuń
  9. Czytałam zgadzam się z każdym powyższym słowem. Świetna publikacja, tekst, jak i ilustracje, które dopełniają całości. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Czytałam i pisałam o niej. Wspaniała podróż.

    OdpowiedzUsuń
  11. Krótko, ale na temat i bardzo zachęcająco. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zapowiada się ciekawie, więc czemu nie ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Zwróciłam uwagę na tę książkę, gdy zobaczyłam ją w zapowiedziach wydawnictwa Zysk i S-ka, a potem kompletnie o niej zapomniałam. Jestem Ci wdzięczna, że mi o niej przypomniałaś, szkoda byłoby ominąć taką lekturę.

    OdpowiedzUsuń
  14. Już okładka zwiastuje piękne wydanie :)

    OdpowiedzUsuń

Wasze uwagi są dla mnie cenne.
Dziękuję.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...