sobota, 28 czerwca 2014

"Czas zamykania" Jack Ketchum (175)

Czas zamykania - Jack Ketchum
źródło
Dlaczego sięgnęłam po ten zbiorek opowiadań? Odpowiedz jest prosta.
Uwielbiam opowiadania i kocham Ketchuma. Jak dotąd przeczytałam jego dwie książki: "Poza sezonem" i "Kobieta" - napisana wspólnie z Lucky McKnee. Mistrz grozy, horroru, mroku i tajemnic w przypadku "Czasu zamykania" troszkę mnie... rozczarował. Możliwe, że spodziewałam się więcej krwi, pił, łańcuchów, tasaków, uciętych głów, kończyn i kto wie czego jeszcze. Dostałam opisy wewnętrznych przeżyć bohaterów pokazane z perspektywy każdego z nich, co nakreśla nam zdarzenia sytuacyjne w sposób bardzo ciekawy. Jesteśmy w głowach postaci, czasami ich rozumiemy, najczęściej wcale. W wiele z tych opowiadań po prostu nie mogłam się wczuć, było tutaj za mało treści, brakowało mi strachu. Gdzieniegdzie przeszkadzała mi poprzewracana chronologiczność zdarzeń. Czuję się zawiedziona. Nie zmienia to jednak faktu, że każdy ketchumomaniak powinien zapoznać się z tym zbiorkiem. Pomimo mojego niedosytu, uważam, że i tak warto przeczytać tę publikację.


Literatura: amerykańska
tłumaczenie: Anna Pochłódka-Wątorek
tytuł oryginału: Closing Time
wydawnictwo: Replika
data wydania: 28 lutego 2014
ISBN: 9788376742128
liczba stron: 296
kategoria: horror
język: polski
typ: papier
wyzwanie: 





Konkurs - wygraj "Troje" Sarah Lotz

30 komentarzy:

  1. hmm pewnie przeczytam, ale na razie mam na oku jednak ciekawsze pozycje ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fakt, że w książce nie ma krwi, tasaków i uciętych głów mnie zachęca, bo nie cierpię brutalnych opisów. Dotychczas z książek tego autora czytałam tylko "Jedyne dziecko" i cóż, nie podobało mi się ze względu na brutalne opisy i zbyt małą ilość opisów przeżyć wewnętrznych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha dla mnie Ketchum=surowe, krwiste, wyrwane mięso :)

      Usuń
  3. O nie ! Nie nie nie nie NIE !! :o
    Twórczość tego autora na pewno nie jest dla mnie. :O
    Ja bym nie mogła spać po nocach już pewnie po samym przeczytaniu tylko tych opowiadać. ;o

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znam za bardzo twórczości Ketchuma, więc może przewrotnie właśnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Szkoda, że jest średnia. W takim wypadku sięgnę po inną pozycję Ketchuma, bo chcę już od dawna zapoznać się z jego twórczością.

    OdpowiedzUsuń
  6. Twórczość tego autora jeszcze przede mną, ale będę pamiętać o tym zbiorze.

    OdpowiedzUsuń
  7. Kiedyś na pewno przeczytam, szkoda, że okazała się być średnia. Brak chronologii wydarzeń może dekoncentrować i utrudniać odbiór.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ketchum jest dla mnie wciąż zagadką.
    Opowiadania także uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Przymierzam się do poznania tego zbioru. Do tej pory czytałam jedynie "Potomstwo" tego autora.

    OdpowiedzUsuń
  10. "Troje" posiadam, więc odpuszczę :) o książce nie słyszałam, ale autor chyba gdzieś mi mignął kiedyś... gatunek zachęca :) uwielbiam horrory, oczywiście na papierze :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Książka wydaje się być bardzo ciekawa - muszę przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie znam twórczości tego autora. Może ten fakt sprawi, że ta pozycja bardziej mi się spodoba...

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie znam twórczości Ketchuma, ale za opowiadaniami nie przepadam, więc tą pozycję raczej sobie daruję.

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie znam jeszcze twórczości tego pisarza, może warto zacząć właśnie od tego zbioru:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Dzisiaj właśnie planuję zacząć lekturę "Dziewczyny z sąsiedztwa" i będzie to moje pierwsze spotkanie z J. Ketchumem :) Jeśli przebiegnie dobrze, to pewnie z chęcią sięgnę i po inne tytuły tego autora. Po "Czas zamykania" też jeśli stane się w międzyczasie ketchumomaniakiem :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie wiem, czy to jest jakieś moje ''widzimisię'', ale mam wrażenie, że Ketchum się wypalił. Kiedyś pisał naprawdę przerażające powieści, od których spać nie można było po nocach, a teraz wszystko takie przeciętne i miałkie. Dlatego nie skuszę się na powyższą antologię tym bardziej, że pozostawiła w tobie poczucie niedosytu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Całkiem możliwe, ale musiałabym przeczytać kilka innych jego powieści, żeby wiedzieć na pewno.

      Usuń
  17. Do grona ketchumomaniaków nie należę, chociażby dlatego, że żadnej książki tego autora jeszcze nie czytałam. Mam w planach poznać jego twórczość, ale chyba zacznę od czegoś innego.

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie znam twórczości Ketchuma, choć to tak głośny pisarz, ale od tego zbiorku nie zacznę, bo czytam niepochlebne recenzje na temat tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  19. Cóż, nie jestem jeszcze ketchumomaniakiem, bo nie czytałam żadnej książki tego autora. Oczywiście mam na to ochotę, ale może zacznę jednak od czegoś innego :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ketchuma lubię. Polecam "Dziewczynę z sąsiedztwa" inspirowaną autentycznymi wydarzeniami.

    OdpowiedzUsuń
  21. Lubię dobre opowiadania więc chętnie sięgnę po tego autora:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ten autor jeszcze przede mną. Czuję, że mi się spodoba. To zdecydowanie moje klimaty:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Na pierwszy raz z Ketchumem wybiorę coś innego, choć okładka mówi "bierz mnie teraz" haha :D

    OdpowiedzUsuń
  24. moją opinię o tej pozycji już znasz;)) osobiście ją polecam, ale dla osób, które już coś tego autora czytały lub po prostu dla lubiących opowiadania;) pozdrawiam Cię cieplutko i kurcze muszę się zebrać i dodać książki do wyzwania;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Z tym autorem nie miałam jeszcze styczności. Aczkolwiek po tę książkę chętnie sięgnę. Ta tajemnicza okładka jakoś tak kusi;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Właśnie szukam książki z mocnym dreszcze, szkoda ze ta zawiodła, bo juz miałabym pierwszą pozycję na liście "do przeczytania". ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Za horrorami nie przepadam, a z autorem jeszcze nie miałam nic wspólnego. Może kiedyś...

    OdpowiedzUsuń

Wasze uwagi są dla mnie cenne.
Dziękuję.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...