środa, 2 kwietnia 2014

"W ciemności" Jana Frey (147)

źródło
Dzisiaj króciusieńka wzmianka o wspaniałej lekturze dla nastolatków i dorosłych.
"W ciemności" została mi polecona przez zaprzyjaźnioną bibliotekarkę na zajęciach z biblioterapii. Nastolatka w wyniku wypadku samochodowego traci wzrok. Wydaje się to być dla niej końcem świata... Bardzo pouczająca lektura, otwierająca nam oczy na cierpienie i zrozumienie osób niewidomych. Niezwykle wzruszająca. Płakałam trzy razy :). Lekturę polecam szczególnie niewidomym, ich bliskim i ich przyjaciołom. Ciemność nie oznacza końca świata, niewidzenie nie oznacza ułomności. Nadal można pięknie żyć i z radością przeżywać każdy dzień.
Leonia ma piętnaście lat i oczy jak szmaragdy, które oczarowały Frederika. Pewnego dnia ta piękna dziewczyna ulega ciężkiemu wypadkowi, po którym budzi się w świecie ciemności. Traci wzrok. Jej powrót do normalnego życia jest bardzo bolesny i trudny, ale wspierają ją w tym rodzina i przyjaciele. - źródło tekstu.
Jana Frey. Niemiecka pisarka, autorka książek dla dzieci i młodzieży. Współpracuje także z telewizją. Jej utwory często mają za tematykę poważne problemy nastolatków: uzależnienia, ucieczkę z domu, wczesne macierzyństwo czy ciężkie choroby. - źródło tekstu.
Jana Frey, ur.17 kwietnia 1969r.

Literatura: niemiecka
wydawnictwo: Ossolineum
data wydania: 2004 (data przybliżona)
ISBN: 9788304046962
liczba stron: 126
kategoria: Literatura piękna
język: polski
typ: papier

18 komentarzy:

  1. O...Chętnie bym przeczytała te króciutką książeczkę....

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojej, jaką krótką recenzję napisałaś... Spodziewałam się dłuższej :)
    Historię Leonii czytałam kilka lat temu, kiedy miałam fazę na książki Jany Frey. Wzruszająca, jak wszystkie opowieści o ofiarach wypadków.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, ale mam ostatnio mało czasu, więc wolę pisać króciutkie wzmianki, niż długie recenzje. Mam wtedy więcej czasu na czytanie.

      Usuń
  3. Nie słyszałam nigdy o tej książce, ale skoro jest tak poruszająca,to trzeba koniecznie ją poznać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Książki z Ossolineum zawsze mi się podobają :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam i byłam pod wielkim wrażeniem tej książki. Tak ogólnie rzecz biorąc to chyba większość książek z ossolineum jest bardzo pouczająca i skłaniająca do myślenia.
    W ciemności była piękną lekturą i wspominam ją bardzo pozytywnie, tylko nie pamiętam za bardzo czy łzy poleciały... Chyba nie... :3

    OdpowiedzUsuń
  6. Z chęcią przeczytam:) Tym bardziej, że jest w mojej bibliotece

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja nie znam osób niewidomych, ani nie mam z nimi do czynienia, jeśli jednak książka kiedyś wpadnie mi w ręce to przeczytam, aby bliżej zapoznać się z tematem.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo mnie zaintrygowałaś tą książką - i choć zwykle nie czytuję już książek dla nastolatków, to tę przeczytałabym bardzo chętnie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciężki i jakże smutny temat...

    OdpowiedzUsuń
  10. Mój wykładowca na bibliotekoznawstwie też ją polecał do biblioterapii! :) Ale jakoś nie poczułam wtedy potrzeby siegniecia po nia. A teraz jakaś potrzeba wykiełkowała. :D

    OdpowiedzUsuń
  11. super zapisuję! lubię sobie od czasu do czasu popłakać przy książka - to mnie strasznie oczyszcza!!

    OdpowiedzUsuń
  12. Na pewno przeczytam, przyznaję że chętnie sięgam po tego typu książki. Też płaczę przy książkach, faktycznie oczyszcza ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wspominałaś, że krotko napiszesz o tej książce. Ale że aż tak? :)
    Czasami lubię sięgnąć po takie lektury, więc nie skreślam tej książki - na razie ją zapisuję odkładam w czasie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest tylko króciutka WZMIANKA, a nie recenzja. Często piszę takie w przypadku stosików.

      Usuń
  14. O ciekawa pozycja i jak czytam życiowa :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jeśli będę miała okazję to pewnie przeczytam przypominając sobie, że tak pozytywnie o niej napisałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Autorka jest mi znana, muszę sprawdzić czy mamy jej pozycje w szkole.
    Dzięki za przypomnienie :)

    OdpowiedzUsuń

Wasze uwagi są dla mnie cenne.
Dziękuję.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...