piątek, 11 kwietnia 2014

Stosikowo 13 (Jeżycjada 17-19) (151 - 153)

Jeżycjada rządzi!


"Czarna polewka" Małgorzata Musierowicz

Zapewne wiecie jak bardzo potrafią różnić się od siebie ludzie młodzi i starzy. Czasami całkowicie nie potrafią dojść do zgody. Kiedy dziadek (głowa rodziny) stoi na drodze szczęściu i miłości młodych ludzi, może być to odebrane w zbyt wybuchowy sposób. Jak potoczą się miłosne wątki Wolfiego i Laury oraz Róży i Fryderyka? Przekonajcie się sami sięgając po "Czarną polewkę". Warto!
Książka opowiada o dwóch zakochanych parach - Laurze i Wolfim, Róży i Fryderyku - którzy zmuszeni są przeciwstawić się okrutnemu losowi, jeśli chcą być razem. Ale czy im się uda? Czy, któraś z par otrzyma tytułową czarną polewkę? Aby się tego dowiedzieć sięgnij i przeczytaj tą pełną humoru, miłości i zwykłej codzienności książkę!!!Małgorzata Musierowicz, ulubiona pisarka nastolatków, autorka bestsellerowej serii "Jeżycjada" zapewnia swoim czytelnikom porcję rodzinnej miłości, czułości ale i codziennych niefartów związanych z byciem kochanym!!!"Czarna Polewka" została nominowana do nagrody „As EMPiKu” 2006 - źródło tekstu
Literatura: polska
seria/cykl wydawniczy: Jeżycjada tom 17
wydawnictwo: Akapit Press
data wydania: 2006 (data przybliżona)
ISBN: 8388790811
liczba stron: 265
kategoria: literatura dziecięca/młodzieżowa
język: polski
typ: papier
---------------------------------------------------------------------------------
"Sprężyna" Małgorzata Musierowicz

Kolejna część ze słynnej poznańskiej serii. Tygrysek (Laura) w ciągu jednej, pięknej, uroczej chwili zakochuje się na amen w całkiem obcym mężczyźnie. Jak zwrócić na niego swoją uwagę? Co zrobić, żeby znowu go spotkać? Oj, ten nasz Tygrysek najeździ się rowerem - to naprawdę szalona dziewczyna! Wspaniała, świeża, zabawna historia. Polecam.
18 tom Jeżycyjady. Łusia Pałys w roli sprężyny wszystkich nieoczekiwanych zdarzeń. Czy związek Tygrysa i Wolfiego przetrwa? Jaką rolę odegra Mozart, a jaką róża. - źródło tekstu.
Literatura: polska
seria/cykl wydawniczy: Jeżycjada tom 18
wydawnictwo: Akapit Press
data wydania: 2008 (data przybliżona)
ISBN: 9788360773789
liczba stron: 219
kategoria: literatura dziecięca/młodzieżowa
język: polski
typ: papier
------------------------------------------------------------------------------
 "McDusia" Małgorzata Musierowicz

To 19 i jak dotąd ostatnia część Jeżycjady. Czekam na następne części :) Magdusia (McDusia)- pulchna nastolatka, która kocha chipsy, frytki i McDonald's, to kolejna bohaterka tej wspaniałej serii. Czytałam i nie mogłam się oderwać. Miłosne perypetie w wydaniu Musierowicz biją wszystkie inne na głowę (nie liczę Austen ;) ). Polecam każdemu.
Książka w sam raz pod choinkę! Długo wyczekiwana kolejna część „Jeżycjady” pozwala znów zajrzeć do przyjaznego domu Borejków, akurat w okresie świąt Bożego Narodzenia. Przybycie Magdusi, córki Kreski, powoduje piorunujące zmiany w spokojnym życiu rodziny, a z okazji ślubu Laury uruchamia działanie osławionego Fatum. Śmieszna, miła, ale i refleksyjna powieść Małgorzaty Musierowicz jak zwykle podnosi na duchu i krzepi, bawi do łez i uczy, skłania do zastanowienia nad sprawami wielkiej wagi. - źródło tekstu i zdjęcia okładki.
Literatura: polska
seria/cykl wydawniczy: Jeżycjada tom 19
wydawnictwo: Akapit Press
data wydania: 3 października 2012
słowa kluczowe: Borejko, Jeżycjada
kategoria: literatura dziecięca/młodzieżowa
język: polski


typ: papier

Powyższe opinie biorą udział w wyzwaniach:

To był post z cyklu Stosikowo.

27 komentarzy:

  1. Nie wiem czy to źle, ale nie mam na koncie wielu książek pani Małgorzaty. Mam nadzieję, że nie jestem za stara aby się zapoznać z jej twórczością.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na Musierowicz nigdy się nie jest za starym.

      Usuń
    2. Ja czytałam tylko Idę sierpniową, ale wciąż mam w planach powrócić do innych jej powieści.

      Usuń
  2. McDusia - ciekawa ksywka bohaterki :D

    OdpowiedzUsuń
  3. W czasach szkolnych niekiedy sięgałam po dzieła Musierowicz, ale teraz wolę nieco doroślejszą literaturę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ach, Jeżycjada... Z chęcią wróciłabym kiedyś do tej serii. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Gdybym miała wybrać najlepszy tytuł z tych trzech prezentowanych, chyba nigdy bym nie potrafiła dokonać wyboru:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja chyba postawię na "Sprężynę", a ze wszystkich jak dotąd przeze mnie przeczytanych, to "Nutria i Nerwus" oraz "Opium w rosole".

      Usuń
  6. Ale Ci szybko poszło, a przede mną jeszcze "Sprężyna" i "McDusia" :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeśli się nie mylę, to czytałam tylko jedną książkę M.Musierowicz. Teraz wolę czytać pozycje dla nieco starszych czytelników :)

    OdpowiedzUsuń
  8. "Na Musierowicz nigdy się nie jest za starym." - Święte słowa!

    OdpowiedzUsuń
  9. Kusisz oj kusisz tylko ja bym musiała od początku zacząć - może kiedyś mnie dopadną ;)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Nigdy się nie mogłam przekonać do Jeżycjady. Niby przeczytałam Kwiat Kalafiora, bo był moją lekturą, ale nie porwała mnie ta książka, toteż nie próbowałam innych. Wiem, że w mojej opinii jestem raczej odosobniona, ale cóż poradzić.

    OdpowiedzUsuń
  11. ,,Jeżycjada" Uwielbiam wszystkie książki, choć najmniej ,,Małomówny i rodzina". Nie przekonała mnie ta książka do siebie. Może dlatego, że czytałam wcześniej kolejne części : >
    Pozdrawiam : D

    OdpowiedzUsuń
  12. Czytałam wszystkie :) Jeżycjada jest świetna, ale chyba pierwsze części bardziej mi się podobały. Jednak pióro pani Musierowicz nadal jest przyjemne i wciąż potrafi nam coś ciekawego przekazać, więc dopóki ona będzie pisać, dopóty ja będę czytać :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Och Jeżycjada, jak ja kiedyś byłam zakochana w tej serii, koniecznie muszę ją kiedyś skończyć :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Zmobilizuję się i poznam któryś z tomów w maju. Na pewno. :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja też czekam na kolejne tomy:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Widzę, że ciągle jesteś w klimacie Jeżycjady :)
    Ale McDusia to już ostatnia część, nie?

    OdpowiedzUsuń
  17. McDusia nie jest ostatnią, w tym roku ma się ukazać Dziadek do orzechów. Czy jakoś tak. Te trzy prezentowane przez Ciebie, to są akurat te, których jeszcze nie czytałam. Zawsze córka czyta pierwsza, ja potem mam co innego wiecznie i tak to się odległości. Ale obie stara I młoda uwielbiamy Musierowicz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to się odwleka miało być. Spell check w komórce kiedyś mnie do szału doprowadzi

      Usuń
    2. Tak jak napisałam "to jak dotąd ostatnia część". Wiem, ze ma wyjść następna, czekam :)

      Usuń
  18. Basiu, ja raczej odniosłam się do tego, co powiedziała magdalenardo wyżej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ach, tak, miałam jej odpisać i ciągle coś. Dzięki zatem za pomoc :) Pozdrawiam.

      Usuń
  19. Ależ Ty kochasz tę Jeżycjadę, a ja nic nie czytałam i teraz się straaaaasznie wstydzę :(

    OdpowiedzUsuń
  20. Kochane ksiazki Jezycjadowe. Mam kilka ostatnich tomow do doczytania.

    OdpowiedzUsuń

Wasze uwagi są dla mnie cenne.
Dziękuję.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...