sobota, 26 kwietnia 2014

26 kwietnia - Pozytywny Rok 2014. 450 urodziny Szekspira. "Pewnej wrześniowej nocy" Heidi Hassenmuller (164)

Witam. 
Kilka informacji na temat dzisiejszego dnia:
- to dzień: Marzeny, Klaudiusza, Marii

-26-27 kwietnia - Obchody 450. urodzin Williama Szekspira w Stratford-upon-Avon, Anglia
źródło
źródłoWilliam Shakespeare, 26 kwietnia 1564 – 23 kwietnia 1616

- dobra myśl Beaty Pawlikowskiej:

Uśmiechnij się! :)


Niedawno przeczytałam "Pewnej wrześniowej nocy" Heidi Hassenmuller


Świetna pozycja do biblioterapii. Thomas ma 10 lat, mieszka z rodzicami i dziadkiem. Jego mama spodziewa się dziecka, z czego chłopiec nie jest początkowo zachwycony. Kiedy rodzi się dziewczynka wszyscy są jednak szczęśliwi. Niestety, życie to nie bajka...


Niemiecka autorka z wyczuciem i niezwykłym taktem porusza bardzo trudny temat straty. Jak udaje się dziecku ukoić ból, jak ważne są relacje międzyludzkie w rodzinie, które pomagają dalej nam egzystować bez popadania w depresję. Musimy jakoś pogodzić się z losem. Wzruszająca, warta przeczytania lektura. Polecam nie tylko dzieciom w wieku szkolnych 8-12 lat, ale i dorosłym. 

Literatura: niemiecka
tłumaczenie: Ewa Knichnicka
tytuł oryginału: Ein Sonntag im September
wydawnictwo: Ossolineum
data wydania: 19 stycznia 2009
ISBN: 978-83-0404974-1
liczba stron: 79
słowa kluczowe: strata, rodzina, 
kategoria: literatura dziecięca/młodzieżowa
język: polski
typ: papier
wyzwania: 


Post z cyklu:

 "Pozytywny Rok 2014".

11 komentarzy:

  1. hoho, to Szekspir już tyle lat :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka wydaje się ciekawa. Słyszałam o autorce, nawet pamiętam, że koleżanki dawniej się w niej zaczytywały - sama nie miałam okazji.
    Choć u mnie leje deszcz, to na pewno znajdzie się powód do uśmiechu!

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie leje, ale uśmiechnęłam się czytając Twój post

    OdpowiedzUsuń
  4. Książeczkę chciałabym kiedyś przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  5. "Biblioterapia" - brzmi przepięknie. Na pierwszy rzut oka to naprawdę niezwykłe, że książki, słowo zaklęte w papier, mają właściwości terapeutyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Książka mnie nie zainteresowała niestety.
    Szekspirze, wszystkiego najlepszego! ;) ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Naprawdę teraz będzie taka okrągła rocznica urodzin Szekspira? To pewnie jakieś festiwale będą się odbywać... mam rację, bo już nie wiem? Czy to obchodzi się rocznicę urodzin czy śmierci? Czy i to i to ;P?

    Uśmiech to naprawdę najważniejsza rzecz. Szczerze powiedziawszy to ja jestem "uzależniony" od śmiania się i dzień bez przynajmniej jednej opanowującej mnie głupawki jest dniem straconym :D. Swoją drogą to nie za bardzo darzę sympatią ludzi, którzy nie lubią się śmiać ;p.
    Jejku, jaki ja dziś wylewny :D.

    Pozdrawiam :)!
    Melon

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam książkę w szkolnej bibliotece, ale jeszcze nie czytałam, a chyba warto.

    Mamy w szkole rodzeństwo, którego mama zmarła 3 lata temu przy porodzie trzeciego dziecka. Czy tu jest ten sam problem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobny, ale tutaj dzieciątko umiera nie od razu przy porodzie, ale po jakimś czasie (o ile dobrze pamiętam to około kilka dni-tygodni). Śmierć łóżeczkowa.

      Usuń
    2. Widzisz, już zdążyłam zapomnieć, że czytałaś tę książkę, a to było zaledwie 3 miesiące wcześniej!

      Muszę sprawdzić czy mam w szkolnej bibliotece inne pozycje z tej serii.

      Usuń
  9. Smutna ta książeczka :(, ale na pewno warta przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń

Wasze uwagi są dla mnie cenne.
Dziękuję.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...