niedziela, 30 czerwca 2013

„Pan Teodor Wąsik III, czyli kurs Bon Ton dla dzieci” Łukasz Dębski (55)



Przezabawna, pouczająca książeczka dla naszych pociech.
Ilustracje Anny Kaszuby – Dębskiej są intrygujące, energetyczne, wywołują uśmiech na twarzach zarówno dzieci, jak i dorosłych.

Książka w niekonwencjonalny sposób pomaga nam w ujarzmieniu... dzikich bestii. Jak poradzić sobie z potworami? E… to znaczy z niegrzecznymi dzieciakami :D  ?

Wysłać je na kurs bon ton, aby nauczyły się poprawnego, kulturalnego, grzecznego, zachowania.

Ale JAK, w jaki sposób uczynić z nie aniołki? Tutaj Pan Teodor początkowo bezradny i załamany, sięga po ostatnią deskę ratunku – swoje szare komórki. Poprzez fortel, podstęp, zachętę i podpuszczenie malców uda mu się osiągnąć niemożliwe J. Lot balonem, to wystarczająca stymulacja i nagroda dla rodzeństwa, aby być posłusznymi. Dzieciaki to: krnąbrna i dzika Monika oraz brykający Marcin – jedno gorsze od drugiego ;-). Tak przekabacone brzdące uczą się kulturalnego zachowania:
-podczas posiłku poprawnego korzystania z całego zestawu sztućców ustawionych na stole;
-dbania o higienę i właściwy ubiór;
-stosowania form grzecznościowych, powitań; itp.

Wszystko jest zakraszone przezabawnym, uroczym i pełnym wdzięku poczuciem humoru. Niebywałe! Słowa w tym wierszu są cudnie dobrane.

Korespondencja Pana Teodora Wąsika III jest komiczna w swej patetyczności i patosie – ubaw po pachy gwarantowany! Lektura jest świetna, całkowicie inna od wszystkich książek dla dzieci jakie dotąd czytałam. Będziecie rżeć jak konie, nawet bez obecności dzieci:)  Może to jest książka troszkę za „dorosła” dla mojej niespełna 3-letniej Tosi, ale jednak uśmiała się  z ilustracji i wierszyka do rozpuku, po czym na koniec głosem smerfa ważniaka powiedziała: „Mamutka, ale to było SMIESZNE „:).

Wiem, że się powtarzam, ale uwierzcie mi przy tej lekturze ubawi się każdy. Gorąco polecam, prawdziwe cacuszko!



Wyd.: Świat Książki,
Wiek czytelnika: 5+, 6+
Wyzwania:
 

27 komentarzy:

  1. Jestem nienormalna, ale gdyby mi pokazano te ilustracje parę lat temu, uciekłabym z krzykiem. Są przerażające! ;-) A masz w planach lekturę Grzegorza Kasdepke? Byłabym ciekawa Twojej opinii, pamiętam, że moja matka była wręcz zbulwersowana jego książką dotyczącą zachowania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hihi dla mnie były przede wszystkim niebywale zabawne, moja mała nie płakała i nie krzyczała:) Słyszałam o Kasdepke - muszę zerknąć. Czy mówisz o tej pozycji:
      http://merlin.pl/Bon-czy-Ton-Savoir-vivre-dla-dzieci_Grzegorz-Kasdepke/browse/product/1,827165.html

      Nie wiem, czy dorwę ją w bibliotece. Poszukam :)

      Usuń
    2. Tak, właśnie o tej. :-)

      Usuń
    3. hehe zapowiada się ciekawie, zwłaszcza jak kogoś zbulwersowała :D

      Usuń
  2. Pamiętam, że kiedyś (chyba) mój brat cioteczny czytał książeczki z tej serii i też był zachwycony. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Sama pociech nie mam ale książeczka świetnie się prezentuje :) Zapraszam http://qltura.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest pięknie wydana, fajna na prezent:)

      Usuń
  4. O, to coś dla mnie! Oby tylko była w mojej bibliotece. Ilustracje widzę całkowicie w moim guście. Lubię takie książeczki, dziękuję za polecenie!

    OdpowiedzUsuń
  5. sama chętnie bym przeczytałam ! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Super lektura, widzę, że także dla dorosłych ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. To zdecydowanie coś dla nas. Rysunki są zupełnie w moim stylu. Mam nadzieję, że książeczka będzie w naszej bibliotece:) Dzięki za kolejne polecenie interesującej książeczki dla najmłodszych!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, to też mój styl. Spodoba Ci się potwornie :D

      Usuń
  8. wróciłam z weekendu bez neta i widzę że u Ciebie na blogu się dzieje! poza tym gratuluje wygranej! książka wygląda przezabawnie i kolorowo, a to chyba dzieciaki lubią najbardziej! pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zmieniłam kilka szczegółów, dzięki - od Ciebie dowiedziałam się jako pierwsza i domyśliłam się, żeby polecieć do Ewy Książkówki i sprawdzić wyniki :)

      Usuń
    2. dokładnie;)daj znać jak przeczytasz jak wygrana książka;) ja teraz czytam Don Na Skarpie N. Roberts, więc niedługo też zacznę działać;))) pozdr;)

      Usuń
    3. Może to troszkę zająć, bo mam dłuugą kolejkę :)

      Usuń
    4. wiem coś o tym...niedługo będę przypominać postać z Twojego rysunku...półek zabraknie;DD

      Usuń
    5. To zupełnie tak jak ja;)

      Usuń
  9. oooo, muszę częściej zaglądać w Twoją zakładkę "Dziecinnie" - mnóstwo tam inspiracji i pomysłów na prezenty książkowe dla dzieci - swoich jeszcze nie mam, ale 3 chrześniaków do czegoś zobowiązuje;)

    OdpowiedzUsuń

Wasze uwagi są dla mnie cenne.
Dziękuję.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...